عضو شورای علمای شیعه افغانستان:

قدس نماد وحدت مسلمانان است/ برخی کشورهای عربی با ایجاد روابط با رژیم اسرائیل به وحدت مسلمانان خیانت کردند

اعضای شورای علمای شیعه افغانستان تاکید کردند که برخی کشورهای عربی با ایجاد روابط با رژیم اسرائیل مانع ایجاد وحدت مسلمانان پیرامون قدس شدند.

 

قدس نماد وحدت مسلمانان است/ برخی کشورهای عربی با ایجاد روابط با رژیم اسرائیل به وحدت مسلمانان خیانت کردندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای شورای علمای شیعه افغانستان قدس را نماد وحدت مسلمانان خوانده و اعلام کردند که در روز جهانی قدس باید تمامی مسلمانان جهان خواستار پایان اشغال قدس شریف شوند.

علمای دینی افغانستان تاکید کردند که برخی کشورهای عربی با ایجاد روابط سیاسی با رژیم اسرائیل به وحدت مسلمانان خیانت کردند.

رضوانی بامیانی، رئیس کمیته فرهنگی شورای علمای شیعه افغانستان اظهار داشت: این کشورهای عربی در گیر و دار ایجاد وحدت کشورهای مسلمان در «روز جهانی قدس» روابط استخباراتی و سپس سیاسی و اقتصادی با رژیم اسرائیل برقرار کرده و مانع آزادی فلسطین شدند.

رضوانی افزود که سازمان‌های استخباراتی آمریکا و اسرائیل در مانع ایجاد کردن فراروی شکل گیری وحدت نظر بین کشورهای اسلامی درباره فلسطین نیز نقش تعیین کننده داشتند.

وی یادآور شد که به رسمیت شناخته شدن بیت‌المقدس که اولین قبله مسلمانان در آن قرار دارد به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل از سوی آمریکا، بزرگترین توهین به مسلمانان تلقی می‌شود.

این عضو ارشد شورای علمای شیعه افغانستان تاکید کرد که بیت المقدس به عنوان قبله پیشین مسلمانان و سرزمینی که مسلمانان فلسطین در آن سکونت دارند اهمیت اساسی در جهان اسلام دارد و قدس نماد وحدت مسلمانان محسوب می‌شود.

همچنین غلام عباس مصباح، عضو شورای علمای شیعه افغانستان نیز اظهار داشت: «قدس در کنار حرمین شریفین از جایگاه خاصی برخوردار است و برای از اشغال بیرون شدن آن مسلمانان مسئولیت دینی دارند.»

وی افزود که علیرغم مسئولیت دینی مسلمانان برای ختم اشغال قدس، کشورهای اسلامی از جمله ائتلاف عرب به گونه واقعی در حمایت از فلسطین اقدام نکرده و از شعار آزادی فلسطین بهره برداری سیاسی کرده‌اند.

به نوشته جمهور، وی تاکید کرد که مسلمانان باید نسبت به اشغال قبله پیشین شان از سوی رژیم اسرائیل بی‌تفاوت نبوده و برای رهایی آن یکصدا شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار