نو نوار شدنِ کاشی‌های پل خواجو/ فاز اول مرمت پل تاریخی ورزنه

مسئول پایش پل‌های تاریخی اصفهان گفت: وضعیت استحکام بخشی، زیبا سازی و مرمت ۱۲ پل تاریخی موجود در بستر زاینده در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

علی محمد فصیحی، مسئول پایش پل‌های تاریخی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در استان اصفهان از پل اورگان در شهرستان چادگان تا پل تاریخی ورزنه در شرق اصفهان، ۱۲ پل تاریخی در بستر زاینده رود وجود دارد، که هم اکنون فاز اول مرمت پل تاریخی ورزنه به پایان رسیده و مرمت پل اورگان در دست انجام است.

وی با تاکید بر اینکه مرمت پل‌های تاریخی به دو صورت امانی و پیمانی انجام می‌شد ادامه داد: مرمت پل‌های تاریخی زمان خاصی ندارد و حفاظت و رسیدگی به این بنا‌ها باید بطور همیشگی انجام گیرد، هم اکنون، تحکیم بدنه و بهسازی سی و سه پل و مرمت کاشی‌ها و تزئینات پل خاجو توسط نیرو‌های امانی به اتمام رسیده و منتظریم با تخصیص اعتبار در سال جاری عملیات بندکشی، بهسازی نما و اصلاح سکو‌های پل را انجام دهیم.

مسئول پایش پل‌های تاریخی اصفهان با اشاره به اینکه پل‌های استان از لحاظ استحکام سازه‌ای در وضعیت مطلوبی قرار دارند ادامه داد: یکی دیگر از پل‌های تاریخی، پل فلاورجان است که باید اقدامات مرمتی رو آن صورت گیرد و الحاقاتی که در زمان‌های گذشته روی ان انجام شده حذف شود، عملیات پایش این پل در حال انجام است و مشکلی برای بهسازی ان وجود ندارد.

انتهای پیام/ی
 


استحکامِ سازه‌ای پل‌های تاریخی اصفهان مطلوب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار