برگزیدگان مرحله استانی چهاردهمین دوره روش‌های برتر تدریس درس تربیت بدنی و سی امین دوره رقابت‌های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه استان بوشهر تجلیل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی چهاردهمین دوره روش‌های برتر تدریس درس تربیت بدنی و سی امین دوره رقابت‌های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه استان، گفت:   صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت بر این عقیده اند که روش‌های سنتی باید جای خود را به روش‌های نوین دهند و بر همین مبنا آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف آموزشی و تربیتی در حال پوست اندازی است.

محمود قاسمی با اشاره به انتقاد معلمان از تعدد طرح‌های ابلاغی ستاد، افزود: در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش سعی بر این بوده است که طرحی افزوده نشود و فقط طرح‌های جدید و کاربردی جایگزین طرح‌های قبلی شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های جدید جای نقد و بررسی دارند، یادآور شد: برای رشد  آموزش و پرورش باید طرح‌های جدید به مدارس ابلاغ شود و پس از ارزیابی، طرح مورد نظر به یک برنامه مدون تبدیل شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: در حوزه تربیت بدنی و سلامت کارهای بسیار موثری به منظور نشاط افزایی صورت گرفته و طرح‌هایی مانند حیاط پویا، المپیاد‌های ورزشی درون مدرسه ای، نرمش صبحگاهی و مسابقات ورزشی دانش آموزی بین شهرستانی از طرح‌های موفق این حوزه بوده است.

قاسمی به کسب رتبه برتر آموزش و پرورش استان در حوزه سلامت و تندرستی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این موفقیت حاصل همت و تلاش مضاعف معلمان و کارشناسان این حوزه بوده است.

وی با اشاره به غفلت آموزش و پرورش از هدف اصلی، ادامه داد: هدف دستگاه تعلیم و تربیت فقط آموزش دانش آموزان نیست بلکه فرزندان برومند این انقلاب باید برای زندگی کردن آماده شوند هدفی که ۴۰ سال است از آن غافل هستیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: دولت و مردم مطالبات زیادی از آموزش و پرورش دارند که متناسب با ظرفیت آن نیست و برای مثال می‌توان به فعالیت‌های اوقات فراغت بدون هیچ منابع مالی اشاره کرد که آموزش و پرورش ناچار به اجرای بیشتر فعالیت‌ها در کانون‌های تابستانه است.

قاسمی با اشاره به اینکه مرحله استانی چهاردهمین دوره روش‌های برتر تدریس درس تربیت بدنی بین همکاران دوره ابتدایی و متوسطه برگزار شد، گفت: در پایان این مسابقات در دوره تحصیلی ابتدایی، شهرستان دشتستان مقام اول، شهرستان دشتی مقام دوم و شهرستان عسلویه مقام سوم و در دوره تحصیلی متوسطه، شهرستان بوشهر مقام اول، شهرستان دشتستان مقام دوم و منطقه سعدآباد مقام سوم را کسب کردند.

وی بیان کرد: سی امین دوره رقابت‌های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه استان هم در دو گروه خواهران و برادران برگزار شد که در رقابت‌های برادران به ترتیب دشتستان، دشتی و بوشهر مقام تا سوم را به دست آوردند و در رقابت‌های خواهران نیز دشتستان، عسلویه و گناوه اول تا سوم شدند.

در این آیین از برگزیدگان مرحله استانی چهاردهمین دوره روش‌های برتر تدریس درس تربیت بدنی و سی امین دوره رقابت‌های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه استان تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

آموزش و پرورش باید دانش آموزان را برای زندگی آماده کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.