شکوری: کاملا حرفه‌ای با ویلموتس برخورد می‌کنیم/ حواشی باعث زیبایی فوتبال می‌شود/ همه باید مانند یک خانواده کمک کنیم تا کشتی فوتبال به مقصد برسد

ابراهیم شکوری سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسائل و حواشی مختلف پیرامون نحوه انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان، نام سرمربی جدید تیم ملی امید، نقاط ضعف و قوت لیگ برتر، وظایف کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون و تفاوت فوتبال با سایر رشته صحبت کرد.

ابراهیم شکوری

درباره آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال ایران صحبت کنید.

فکر می‌کنم تیم ملی شرایط مناسبی دارد. ما یک روند کاملا مناسب را برای انتخاب سرمربی داشتیم. تا به حال چنین اتفاقی نیفتاده بود که سرمربی تیم ملی در کمال آرامش و شرایط کاملا حرفه‌ای انتخاب بشود. خدا را شکر می‌کنم مربی‌ای را انتخاب کردیم که پیش از عقد قرارداد از امکانات ما بازدید کرد و قرارداد در یک شرایط کاملا حرفه‌ای بسته شد. با توجه به شرایط و مشکلات متعددی که کشور مان دارد، فدراسیون فوتبال در یک شرایط خیلی حرفه‌ای توانست با یک مربی خارجی قراردادی حرفه‌ای منعقد کند. ویلموتس در تهران حضور پیدا کرد و سعی کردیم نقاط ضعف و قوت قرارداد قبلی را استخراج کنیم و در قرارداد جدید به صورتی که امکانش وجود داشته باشد آن را لحاظ کنیم. فکر می‌کنم تقریبا آن طور که همه رسانه‌ها و مردم عزیزمان دیدند سعی کردیم به صورت کاملا حرفه‌ای با ویلموتس برخورد کنیم. یکی از قدم‌هایی که برداشتیم این بود که یک ایرانی را کنار سرمربی در کادرفنی تیم ملی قرار دادیم. فکر می‌کنم انتخاب وحید هاشمیان مورد قبول کل جامعه فوتبال باشد و جامعه فوتبال روی این مسئله اذعان داشت. خداراشکر بازی اول ما مقابل سوریه خیلی خوب بود و بازیکنانمان بازی خوبی انجام دادند. امیدواریم در ادامه مسیر هم بتوانیم این روند را ادامه دهیم و نتایج خوبی بگیریم.

اشاره به دستیار ایرانی کردید. ویلموتس در روز‌های اخیر از فدراسیون درخواست کرده یک مربی ایرانی دیگر هم به کادرفنی تیم ملی اضافه بشود و در رزو‌های اخیر از گزینه‌هایی مانند مارکار آقاجانیان برای حضور در کادرفنی تیم ملی نام می‌برند.

فکر می‌کنم اگر از نفر خاصی صحبت نکنیم بهتر است. طبق روند جدیدی که فدراسیون فوتبال پیش گرفته زمانی نام فردی را اعلام می‌کنیم که کار قطعی شده باشد. نام ویلموتس را زمانی اعلام کردیم که کارمان قطعی شده بود. اکنون وحید هاشمیان را در کادر داریم که کنار ویلموتس و دستیاران خارجی کار می‌کند. انشاالله زمانی که نفر جدید هم قطعی بشود، نام او را اعلام می‌کنیم. تنها مرجعی که به صورت رسمی اخبار فدراسیون فوتبال را اعلام می‌می‌کند سایت فدراسیون فوتبال است و اگر خبری باشد و نفر جدیدی بخواهد معرفی و اعلام شود مطمئنا فقط از طریق سایت فدراسیون فوتبال این اتفاق خواهد افتاد.

گزینه‌هایی که مد نظرتان هستند سابقه کار در تیم ملی را داشته‌اند؟

مطمئنا در حال بررسی هستیم و برخی گزینه‌هایمان سابقه کار در تیم ملی را دارند و برخی هم بازیکن تیم ملی بوده اند. سعی می‌کنیم بهترین گزینه را انتخاب کنیم تا بتواند به تیم ملی کمک کند و در آینده بتوانیم به عنوان یک گزینه خوب برای مربیگری تیم ملی روی او حساب باز کنیم.

درباره حواشی‌ای که در راه انتخاب سرمربی تیم ملی به وجود آمد هم صحبت کنید. شنیده می‌شود مربیان سابق تیم ملی در تماس با گزینه‌های سرمربیگری این تیم به آن‌ها گفته اند ایران مشکلات زیادی دارد و به این کشور نروید.

خداراشکر اکنون مربی مدنظرمان در ایران است و با ما همکاری می‌کند. اینکه سر راه هر قراردادی مشکلاتی به وجود بیاید طبیعی است، اما سعی کردیم این مسائل را حل کنیم. نمی‌خواهیم به گذشته برگردیم چرا که مربی‌های قبلی هم برای تیم ملی زحمت کشیدند. من فکر می‌کنم ۸ سال با تیم ملی ایران کار و افتخار آفرینی کرده اند. آن‌ها هم بسیاری از مقاطع دل مردم ایران را شاد کردند. دیگر الان گذشته را باید فراموش کنیم و به فکر آینده باشیم. افق ما باید افق پیش رو باشد و انشاالله بتوانیم با یک برنامه‌ریزی خیلی خوب نتایج خوبی را رقم بزنیم و دل مردم را شاد کنیم چرا که تیم ملی برای مردم و دلخوشی آن‌ها است و تلاش ما این است که بتوانیم شرایط خوبی را رقم بزنیم.

ابراهیم شکوری

درباره فیلم توهین آمیزی که اتحادیه فوتبال کره جنوبی پیش از بازی با ایران پخش کرد و پیگیری‌های فدراسیون هم توضیح می‌دهید؟

من فکر می‌کنم کره ای‌ها برای پخش این کلیپ عذرخواهی کردند. به همین دلیل وقتی این کلیپ را پاک و عذرخواهی کردند بهتر است دیگر به آن نپردازیم. بازی‌های ایران و کره همیشه جذاب است. در ۸ سال گذشته ما یک رقیب سرسخت و جدی برای کره بودیم. ماهیت فوتبال این است که هر تیمی که بخواهد برنده شود شرایط میزبانی را برای خودش فراهم می‌کند تا بتواند برنده بازی باشد. کره هم مانند فدراسیون ایران کار‌های خیلی حرفه‌ای انجام می‌دهد. چندین سال است که مقابل این تیم نتایج خیلی خوبی گرفتیم. حواشی منجر به قشنگی فوتبال می‌شود و امیدوارم بتوانیم در زمین هم بازی خوبی به نمایش بگذاریم تا مردم خوشحال بشوند.

تیم ملی قرار است تیرماه اردویی هفت روزه را برگزار کند. این زمان اوج آماده سازی تیم‌ها برای لیگ برتر است. چه تعاملی با باشگاه‌ها انجام می‌دهید تا این اردو در بهترین شرایط برگزار بشود؟

خب مطمئنا برای انجام یک برنامه ریزی خیلی خوب باید بین فدراسیون فوتبال، تیم ملی، سازمان لیگ و باشگاه‌ها همکاری خوبی وجود داشته باشد. خداراشکر باشگاه‌های ما به تیم ملی کمک می‌کنند و برنامه‌ریزی‌های خیلی خوبی انجام شده است. با باشگاه‌ها هماهنگ هستیم. برنامه تیم ملی از طریق سازمان لیگ برای باشگاه‌ها ارسال می‌شود و آن‌ها هم روی این برنامه نظر می‌دهند. فکر می‌کنم برای خود باشگاه‌ها هم مناسب باشد بازیکنانشان در تیم ملی باشند چرا که به هر حال تیم ملی، تیمی است که همه باشگاه‌ها دوست دارند در آن بازیکن داشته باشند و بازیکنان هم دوست دارند در تیم ملی باشند. جا دارد من در اینجا تأکید کنم ما یک خانواده هستیم. باشگاه‌ها، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، داوران، رسانه‌ها و مردم و کسانی که عاشق فوتبال هستند همه یک خانواده هستیم و باید کمک کنیم که این کَشتی که همه روی آن سوار هستیم، به مقصدی مناسب برسد. اکنون باشگاه‌ها به تیم ملی کمک می‌کنند. مطمئنم فدراسیون، تیم ملی و سرمربی جدیدمان هم به باشگاه‌ها کمک خواهند کرد تا در یک مسیر مناسب قدم برداریم.

برای این اردو بازی دوستانه‌ای هم در نظر گرفته شده است؟

سعی کردیم برای تیم ملی بزرگسالان و تیم امیدمان بازی‌های مناسبی در نظر بگیریم و در بیشتر فیفا دی‌ها بازی‌های دوستانه داریم مگر اینکه مشکل خاصی پیش بیاید که تا الان خداراشکر مشکلی نبوده و تمام تلاشمان را می‌کنیم که بتوانیم بازی‌های دوستانه مناسبی داشته باشیم. صد درصد سعی می‌کنیم در این اردو بازی بین‌المللی برای تیم ملی داشته باشیم. ضمن اینکه در کنارش سعی می‌کنیم برای تیم زیر ۲۳ سالمان هم با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهیم، بازی‌های خوبی برگزار کنیم.

آیا در برنامه‌های فصل آینده لیگ برتر برای تیم ملی امید هم جای خالی وجود دارد. این سوال را به این دلیل پرسیدم که سعید فتاحی سال گذشته اعلام کرد برنامه تیم امید در تقویم لیگ برتر نبود.

در خصوص برنامه‌های تیم امید کاملا با باشگاه‌ها هماهنگ هستیم. فتاحی و دوستانمان در سازمان لیگ کلیه برنامه‌های تیم بزرگسالان و امید را با برنامه لیگ هماهنگ می‌کنند و در اختیار باشگاه‌ها قرار دادند. امیدواریم باشگاه‌ها همکاری کنند پس از چند سال بتوانیم به المپیک راه پیدا بکنیم چرا که این تیم متعلق به همه مردم و باشگاه‌ها است. بازیکنان متعلق به باشگاه‌ها بوده و از آنجا در اختیار تیم ملی قرار می‌گیرند و افتخار آفرینی می‌کنند. امیدوارم باشگاه‌ها همکاری خوبی داشته باشند. به سمتی می‌رویم که خیلی دوستانه‌تر از قبل و با همکاری صمیمانه تری بتوانیم با باشگاه‌ها رابطه داشته باشیم.

ابراهیم شکوری

درباره آخرین وضعیت انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم ملی امید صحبت کنید. به نظر می‌رسد وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مخالف این انتخاب هستند و حتی شنیده می‌شود آن‌ها می‌خواهند قرارداد مجیدی را به حالت تعلیق در بیاورند.

گزینه‌های زیادی برای تیم امید داشتیم. برخی گزینه هایمان، تیمشان به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد و طبیعی بود بخواهند در تیم خود بمانند. اگر بخواهیم فوتبالی به قضیه نگاه بکنیم، این طبیعی است مربی‌ای که با یک باشگاه و ۳۰ بازیکن کار کرده، یک خانواده تشکیل داده و توانسته موفقیتی کسب کند دوست دارند تا پایان مسیر کنار آن تیم بماند و این موضوع از نظر فوتبالی کاملا توجیه دارد و مشکلی نیست، اما گزینه‌های دیگری داشتیم و صحبت کردیم و به گزینه نهایی هم رسیدیم. امروز یا فردا طبق هماهنگی‌ای که بین فدراسیون فوتبال با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش وجود دارد نام مربی تیم ملی امید از طریق سایت فدراسیون اعلام می‌شود.

آیا قطعی بودن انتخاب مجیدی را تکذیب می‌کنید؟

تکذیب نمی‌کنم. او جز گزینه‌ها است و تقریبا انتخابش در حال نهایی شدن است، اما هر زمان قطعی شد، به صورت رسمی از سایت فدراسیون فوتبال اعلام می‌شود. همکاری خوبی با وزارت ورزش در بحث انتخاب مربیان مخصوصا مربی تیم امید داریم چرا که این تیم متعلق به کمیته ملی المپیک است و با همکاری کمیته المپیک مربی را اعلام می‌کنیم. اعلام رسمی ما زمانی است که از سایت فدراسیون اعلام کند.

به نظرتان حمید استیلی برای معرفی مجیدی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی عجله نکرد؟

خیر چرا که استیلی به عنوان مدیر تیم امید، رایزنی‌ها را انجام می‌دهد و طبق اطلاعات من این قرارداد نهایی می‌شود. سعی داریم در اولین فرصت اعلام کنیم و فکر می‌کنم که دوستان خبرنگار از روند انتخاب سر‌مربی تیم ملی بزرگسالان رضایت داشتند یعنی از لحظه‌ی ورود به کشور و مذاکرات ویلموتس همه رضایت داشتند و سعی می‌کنیم در آینده همین روند را برای تیم‌های ملی کشورمان در پیش بگیریم.

این سوال مطرح است زمانی که کمیته ملی المپیک هزینه‌ای برای انتخاب سرمربی تیم ملی امید پرداخت نمی‌کند چرا با حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت این تیم مخالف است.

گفتم تعاملات بسیار خوبی با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داریم و برای انتخاب سرمربی با دوستان هم فکری می‌کنیم. بحث مالی تنها یک بعد قضیه است و سعی می‌کنیم که همکاری خوبی داشته باشیم، اما فوتبال همانطور که درآمد زا است، هزینه بسیار زیادی هم دارد هر ۱۸ تیم ملی ما هزینه خاص خودشان را دارند و می‌طلبد که همه نهاد‌ها و همه ارگان‌ها به فوتبال کمک کنند چرا که با توجه به مخاطبان این رشته و استقبال گسترده از آن، نسبت به سایر رشته‌ها متفاوت است. اسم این تیم هم تیم ملی است و ما کار سنگینی داریم.

ابراهیم شکوری

در لیگ هجدهم شاهد حواشی بسیار زیادی بودیم و تقریبا هر هفته شاهد سنگ پراکنی، فحاشی هواداران تیم‌ها به هم و مسائلی از این دست بودیم. فدراسیون چه راهکاری برای جلوگیری از تکرار چنین حواشی‌ای دارد؟

اگر اجازه دهید من با این بخش حرفتان مخالفت کنم چرا که تمام تیم‌ها به هم سنگ پرت نمی‌کنند. با توجه به اینکه فوتبال یک پدیده بزرگ اجتماعی است و علاقه‌مندان زیادی دارد، وقوع این مسائل طبیعی است. اگر یک رشته‌ای باشد که مخاطب نداشته باشد آنقدر در چشم نیست. به دلیل اینکه همه مردم فوتبال را دوست دارند، این مشکلات هست، اما اینکه بگوییم همه سنگ پرت می‌کنند درست نیست. ما فینال جام باشگاه‌های آسیا را در تهران و با حضور ۱۰۰ هزار نفر بدون هیچگونه پرتاب صندلی، حرف رکیک و مشکلی برگزار کردیم. هیچگونه مشکلی هم نبود، اما این که بگوییم همه بازی‌ها مشکل دارد، اینطور نیست.

قبول دارید در فوتبال ایران حاشیه‌ها به متن تبدیل شده است؟

حاشیه بیشتر از متن نیست. ما حدود ۱۶ تیم لیگ برتری داریم. لیگ یک، دسته دوم و سوم را داریم. بانوان، ساحلی و فوتسال را داریم. با توجه به گستردگی طبیعی است حواشی وجود داشته باشد، اما سعی می‌کنیم شرایط بهتر شود تا انشاالله به سمتی برویم که حاشیه کمتر بشود.

حواشی فینال جام حذفی به کجا رسید. کمیته اخلاق از ابلاغ محرومیت سعید فتاحی به شما خبر داده است، اما ۲ عضو هیئت رئیسه فدراسیون (طالقانی و بهاروند) با وجود احضار در جلسات این کمیته شرکت نمی‌کنند.

برخی مسائل است که رئیس فدراسیون توضیحات لازم را درباره آن‌ها داده‌اند. درباره ورود کمیته اخلاق به این پرونده هم باید بگویم روند در حال طی شدن است. کمیته اخلاق وظایف و اختیاراتی دارد که می‌تواند و در آن ورود کند. وظیفه ابلاغ کلیه مصوبات و فراخوان‌ها بر عهده دبیر کل است و اگر چیزی برای ما ارسال بشود، آن را ابلاغ می‌کنیم. امیدوارم طی روز‌های آینده این مشکلات حل بشود، اما در کل من می‌رسم به بحثی که ما یک خانواده هستیم. باید به هم کمک کنیم تا فوتبال جذابی داشته باشیم. تمام هدف ما همین است. کمیته اخلاق هم یکی از کمیته‌هایی است که کار خود را به درستی انجام می‌دهد و حضور کمیته اخلاق خیلی می‌تواند کمک کند و در حد توانمان سعی می‌کنیم به فوتبال پاک برسیم.

ابراهیم شکوری

درباره حضور تیم جوانان در تورنمنت روسیه هم صحبت کنید.

سیاست فدراسیون به گونه‌ای است که سعی می‌کنیم به همه تیم‌های ملی بها بدهیم و جوری کار می‌کنیم که به تمام تیم‌های زیر ۱۳، ۱۵، ۱۶، ۱۹ سال، امید، بزرگسال و همه رده‌های سنی بها بدهیم، اما طبق اولویت‌ها باید به تیم بزرگسال بیشتر بها داده بشود. تلاش می‌کنیم بازی‌های بین‌المللی را برای بازیکنان دیگر فراهم کنیم و کلیه نفرات فدراسیون و کارمندان در این شرایط، سخت کار می‌کنند تا تیم‌های ملی خوبی داشته باشیم و در مجامع و میدان‌های بین‌المللی بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.

محمد حسن انصاری فرد خبر خیلی خوبی داد. او اعلام کرد فدراسیون دنبال کسب میزبانی مراسم برترین‌های فوتبال و فوتسال آسیا است. آیا مذاکراتی با AFC انجام داده اید؟

نه تنها بحث برترین‌ها بلکه می‌خواهیم به سمتی برویم که میزبانی رقابت‌های آسیایی را هم بگیریم. از ۲۴ خرداد میزبان رقابت‌های فوتسال زیر ۲۰ سال قهرمانی آسیا هستیم، اتفاق بزرگی است که میزبانی را گرفتیم. در بحث فوتبال نوجوانان و جوانان می‌خواهیم میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا را کسب کنیم. در بحث فوتسال همانگونه که انصاری فرد هم گفت به سمتی می‌رویم که بتوانیم میزبانی بگیریم. حالا چه در بحث مسابقات، چه در بحث برترین‌ها. این‌ها اتفاقات خوبی است که با تیم جدید و جوانی که در فدراسیون فوتبال مستقر شده اند انجام می‌شود. در بحث بین‌المللی خیلی فعال عمل می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم به سمتی برویم که انشاالله روزی میزبان جام ملت‌های آسیا در ایران باشیم. انشاالله بتوانیم در همه رده‌ها میزبانی بگیریم چرا که واقعا پتانسیل این کار را داریم. شهر‌ها و استان‌های ما این پتانسیل را دارند و مردم و هواداران علاقه مندمان هم به ما کمک می‌کند میزبانی‌های خوبی بگیریم.

مهدی تاج در نشست اخیر خود روی مجهز شدن ورزشگاه‌ها به گیت‌های بازرسی، دوربین مداربسته و خرید بلیت الکترونیک تاکید زیادی داشت. در کل فدراسین و سازمان لیگ این موضوع را تا چه اندازه پیگیری می‌کنند تا پیش از شروع لیگ نوزدهم تمام ورزشگاه‌ها به چنین امکاناتی مجهز شوند.

خوشبختانه آقای تاج مصاحبه مطبوعاتی خوبی داشت و بیشتر مطالب را خیلی شفاف و واضح مطرح کرد. تا آنجایی که بشود سعی می‌کنیم به این مطالب بپردازیم، اما برگزاری یک مسابقه و برگزاری یک لیگ فقط در اختیار فدراسیون فوتبال نیست و می‌طلبد که چندین ارگان با همکاری یکدیگر بتوانند یک مسابقه فوتبال را برگزار کنند. تمام تلاش مان این است وظایف فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را به بهترین شکل انجام دهیم. مطمئن هستیم که سایر ارگان‌ها هم این کار را انجام می‌دهند. مطمئناً طبق صحبت‌های تاج برنامه‌های خیلی خوبی برای لیگ جدید داریم که انشاالله انجام می‌شود. هر لیگ و هر دوره‌ای که تمام می‌شود، چه در بحث مسابقات چه در بحث تیم‌های ملی، سریعاً یک کارگروهی را تشکیل می‌دهیم و سعی می‌کنیم نقاط ضعف و قوتشان را به سرعت استخراج کنیم تا شرایط خوبی را برای لیگ آینده لحاظ کنیم.

ابراهیم شکوری

به عنوان یک چهره جدید و مدیریتی در فوتبال کشور نظرتان درباره ورود نسل جدید مربیان به لیگ برتر چیست. حتی باشگاه استقلال هم با مربی جوان و کارنامه داری مانند آندره آ استراماچونی به توافق رسیده است.

این جز طبیعت فوتبال است. همانطوری که بازیکن‌ها پس از یک سنی به بازنشستگی می‌رسند و نفرات جدید جایگزین می‌شوند، باید با یک روند و شیب مناسب این کار درباره مربیان هم صورت بگیرد. روند جوانگرایی بین مربیان در لیگ ما در حال اتفاق افتادن است و با تجربه‌های ما در کنار جوان‌های تازه وارد لیگ را جذاب می‌کنند. لیگ ایران اکنون خیلی جذاب شده است و در همین فصل اخیر تا هفته‌های پایانی، ۴ - ۵ تیم مدعی قهرمانی بودند. لیگ ما به سمتی می‌رود که تا لحظه آخر همه آن را دنبال می‌کنند و این می‌طلبد که باتجربه‌ها در کنار جوان‌هایمان کار کنند. در فصل جدید هم بازیکن‌ها و مربیان جوانی به لیگ اضافه می‌شوند که هر چند دارای تجربه کمی هستند، اما انگیزه‌های بالایی دارند که در کنار مربیان باتجربه می‌تواند مناسب باشد.

مهم‌ترین نکته‌ای که به باشگاه‌ها ضربه می‌زند، مشکلات مالی است. می‌دانید مشکلات مالی در همه تیم‌ها و در فدراسیون‌ها وجود دارد. استقلال، پرسپولیس و حتی خود فدراسیون مطالباتی از فیفا دارند و باشگاه‌ها درخواست کرده اند فدراسیون این مسائل را پیگیری کند. شما در کنگره فیفا در پاریس بودید پیگیری کردید؟ اخذ مطالبات تیم‌های ایرانی و فدراسیون از AFC و فیفا در چه مرحله‌ای است؟

در این زمینه باز هم آقای تاج توضیحاتی داده است. باتوجه به مشکلاتی که وجود دارند ما مطالباتی داریم. کلیه تیم‌های ما که در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کردند مطالباتی دارند، کلیه بازیکن‌هایی که در جام جهانی بازی کردند و برای باشگاه‌هایشان یک سری آورده‌هایی داشتند، اما با توجه به شرایطی که وجود دارد، در حال حاضر نمی‌توانیم این پول را دریافت کنیم. با این وجود چندین جلسه با دبیر کل فیفا، رئیس فیفا و AFC داشتیم و دنبال راهکار هستیم تا انشاالله بتوانیم یک راهی را پیدا کرده و این مطالبات را دریافت کنیم، اما راه بسیار سختی است. نه تنها فوتبال بلکه کل اقتصاد ما دچار مشکل شده، اما خداراشکر با تمام مشکلات خیلی خوب کار می‌کنیم، باشگاه‌ها زحمت می‌کشند، مسئولان ما زحمت می‌کشند. به زودی مشکلات حل و شرایط بهتر می‌شود. طی هفته گذشته شرایط خیلی بهتر شده و امیدواریم به زودی زود بتوانیم کل مطالباتمان را بگیریم و باشگاه‌ها از این شرایط خارج شوند.

برخی پیشکسوت‌های فوتبال ما ناراحت هستند که کمتر به آن‌ها توجه می‌شود. توقع زیادی هم ندارند و فقط می‌خواهند بدانند از خاطرات و یاد‌ها فراموش نشده اند. مقداری از این موضوع گلایه دارند. نمونه اش هم پرویز ابوطالب از بزرگان فوتبال ما که در بستر بیماری است، در خصوص این مورد هم توضیح بدهید.

بله مطمئنا دوستان از بزرگان ما هستند. اکنون پیشکسوت هستم و خودم را جز خانواده فوتبال می‌دانم. در این جایگاهی که قرار گرفتم خودم به نمایندگی از بازیکن‌ها و خانواده فوتبال اینجا هستم و ما تا آنجایی که بتوانیم مطمئنا سعی می‌کنیم به این دوستان سر بزنیم، جویای احوالشان باشیم و آن‌ها را جزئی از خانواده خودمان می‌دانیم. شاید در مقاطعی فراموش می‌کنیم و اطلاع نداشته باشیم، اما تمام تلاشمان این است که بتوانیم رسیدگی بیشتری داشته باشیم. با توجه به حجم زیاد کاری که وجود دارد، بعضی وقت‌ها این مشکلات پیش می‌آید. جا دارد از این پیشکسوتان عذرخواهی کنیم، اگر کوتاهی صورت می‌گیرد، اما مطمئنا تمام تلاشمان این است که بتوانیم رسیدگی لازم را داشته باشیم. خودم در سایپا شاگرد آقای ابوطالب بودم و فکر می‌کنم دوستانمان در ۲ روز گذشته به او سر زده اند. نیما نکیسا (مسئول فوتبال پایه فدراسیون فوتبال) به دیدار او رفته، اما شاید خودم نرسم که به او سر بزنم. مطمئنا در روز‌های آینده این اتفاق می‌افتد، اما دوستانمان این کار را انجام می‌دهند.

گفتید شاگرد آقای ابوطالب بودید خاطره‌ای از ایشان دارید؟

بله، آقای ابوطالب اولین مدیری بود که من را به فوتبال معرفی کرد به عنوان بازیکن نوجوانان وارد سایپا شدم. او در آن مقطع مدیر سایپا بود. خاطره خوبی داریم و مطمئنا من ابوطالب را ببینم تجدید خاطره خواهیم کرد. زمانی که می‌خواست رضایت‌نامه ام از باشگاه قبلی را بگیرد پروسه جالبی طی شد. تا جایی که وسع فدراسیون فوتبال می‌رسد، نه تنها به او بلکه به کلیه پیشکسوتان رسیدگی می‌کنیم. سعی داریم ساز و کاری درست کنیم که دوستان بتوانند در کنار هم و با هم صحبت کنند حداقل کاری که می‌توانیم کنیم این است که صحبت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.