توافق همسر نتانیاهو با دادستان برای حل پرونده فساد مالی

وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی اعلام کرد سارا نتانیاهو در پرونده اختلاسش، برای کاهش مجازات با دادستان به توافق رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد سارا نتانیاهو، همسر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم که در پرونده اختلاس و سوء استفاده از قدرت در ژوئن 2018 مجرم شناخته شده بود، برای کاهش مجازات با دادستان به توافق رسید.

بر این اساس، سارا نتانیاهو مبلغ 85 هزار یورو، پول متعلق به مالیات دهندگان را برای خرید غذا اختصاص داده بود و به دروغ گفته بود در اقامتگاه رسمی نخست وزیر، آشپزی حضور نداشته است.

وی با دادستان توافقی منعقد و اعتراف کرده که حدود 44 هزار یورو بدون مجوز خرج کرده است. وی پذیرفته است که مبلغ 11 هزار یورو به حساب خزانه واریز کند و مبلغ 3 هزار یورو به عنوان جریمه بپردازد.

بر اساس این توافق، مجازات اختلاس که می تواند سنگین باشد به مجازات استفاده از منابع مالی عمومی بر اثر اشتباه تقلیل یافته است. سارا نتانیاهو متهم است که بین سپتامبر 2010 (مهر- آبان 89) و مارس 2013 (اسفند 91-فروردین 92)، صدها وعده غذایی برای خود، برای اعضای خانواده و برای مهمانانش از رستوران های معروف قدس سفارش داده است. این توافق در حالی اعلام می شود که بنیامین نتانیاهو به دنبال انتخابات مجلس، در روز 9 آوریل (20 فروردین) از تشکیل ائتلاف ناکام مانده است. نتانیاهو نیز دارای سه پرونده فساد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار