نوجوان کرمانی با ساخت چاپگر قدمی دیگر در راه رونق تولید برداشت

حسین عباس زاده ،دانش آموز کرمانی موفق شد طی ۳۰ روز دستگاه چاپگر رنگی بسازد که ساخت آن بسیار کم هزینه تر از خرید مشابه خارجی آن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین عباس زاده دانش آموز ۱۶ ساله کرمانی موفق شد دستگاه چاپگر رنگی را بعد از طراحی طی یک ماه بسازد.

وی گفت: نمونه خارجی این دستگاه که در بازار موجود است حدود ۱۵ تا ۱۸ میلیون تومان قیمت دارد و من با هزینه ۴ و نیم میلیون تومان این دستگاه را ساختم.

اسکندری مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه افزود: برای تشویق و ترغیب دانش آموزان هنرستانی محصولات تولیدی آن‌ها را بازاریابی می‌کنیم.

وی اظهار کرد: امروز چند عدد دستگاه چاپگر رنگی را برای هنرستان‌های استان سفارش دادیم و قرار شده است این دانش آموز به کمک مربی خود آن را بسازد و ما خریداری کنیم.

 در اواسط دهه ۱۹۸۰ بود که پرینتر‌های جوهر افشان به بازار معرفی و ارائه شدند و با گذشت مدت زمانی اندک توانستند جایگاه خود را به عنوان یکی تجهیزات پرکاربرد و مفید مستحکم سازند. چاپگر‌ها در انواع «رنگی» و «سیاه و سفید» وجود دارند. منبع تأمین رنگ در چاپگرها، بسته به نوع چاپگر، تونر یا کارتریج است.
انتهای پیام/ی

طراحی و ساخت پرینتر رنگی توسط دانش آموز کرمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار