برپایی نمایشگاه ملی صنایع دستی در نمایشگاه بین المللی قائمشهر

نمایشگاه ملی صنایع دستی ۱۵ مردادماه در محل برگزاری نمایشگاه بین المللی قائمشهر برپا می‌شود.

برپایی نمایشگاه ملی صنایع دستی در نمایشگاه بین المللی قائمشهرحسین ایزدی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به ورود زیاد مسافران و گردشگری داخلی و خارجی به منطقه در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: باید صنایع و هنر‌های دستی استان و منطقه را به گردشگران معرفی کنیم.
 
وی به برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در استان اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه در ۱۳۰ غرفه از پانزدهم تا نوزدهم مرداد در محل برگزاری نمایشگاه بین المللی قائمشهر گشایش می‌یابد و به مدت ۵ روز برای بازدید علاقمندان، گردشگران، مسافران تابستانی و هنرمندان دایر است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه ارائه غرفه به هنرمندان صنایع دستی کشور در این نمایشگاه رایگان است، گفت: هنرمندان صنایع دستی ۳۲ استان کشور در این نمایشگاه آثار هنری خود را عرضه می‌کنند.
 
حسین ایزدی به حضور ۶۰ هنرمند صنایع دستی شاخص استان در این نمایشگاه اشاره کرد، افزود: از ویژگی برپایی نمایشگاه ملی صنایع دستی در استان حضور ۵۰ درصدی هنرمندان بومی مازندرانی در این نمایشگاه برای معرفی آثاری هنری است.
 
وی گفت: بیش از هفت هزار هنرمند مازندرانی در بیش از ۸۰ رشته صنایع دستی مشغول کار هستند.
 

ادامه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در بخش صنایع دستی

 
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به ادامه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به هنرمندان صنایع دستی استان اشاره کرد و افزود: پارسال به هنرمندان صنایع دستی ۵ میلیارد و ۴۹۹ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی در بخش صنایع دستی مازندران پرداخت شد.
 
ایزدی افزود: بیشترین میزان پرداخت تسهیلات مربوط به رشته‌های نساجی، بافته داری، مشاغل خرد صنایع دستی اختصاص یافته بود.
 
وی با بیان اینکه این اداره برای احیای رشته‌های صنایع دستی بومی و اصالت دار در استان اقدام به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کرده است، گفت: این تسهیلات در سه بخش مشاغل خانگی، تسهیلات فراگیر و بخش صنایع دستی پرداخت می‌شود.
 
وی افزود: سهمیه استان در دریافت تسهیلات حدود ۹ میلیارد تومان بود که تاکنون ۵ میلیارد تومان آن جذب شد.
 
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: قالی بافی، گلیم بافی، جاجیمچه بافی، بافت گلیمچه، چوقا، شمد و ملحفه، سوزن دوزی، رنگرزی و چاپ سنتیسفالگری و سرامیک سازی، فراورده‌های پوست و چرم، هنر‌های مرتبط با فلز، هنر‌های مرتبط با چوب، حصیر بافی، طراحی سنتی در کنار نگارگری، صحافی و جلدسازی سنتی، صنایع دستی دریایی و عروسک‌سازی در مازندران رواج دارد.

انتهای پیام/آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.