مشاور موگرینی: تهدید ایران درباره تعهدات برجامی منطقی است

مشاور موگرینی در واکنش به تهدید تهران برای کاهش تعهدات برجامی گفت اگر فردی تصمیم‌گیر در ایران بود، احتمالاً همین تهدیدها را مطرح می‌کرد.

مشاور موگرینی: تهدید ایران درباره تعهدات برجامی منطقی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ناتالی توچی، مشاور ارشد فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی با اشاره به موعد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت اینکه ایران بخواهد قبل از سال ۲۰۲۰ از توافق هسته‌ای برجام خارج شود «غیرعقلانی» است زیرا امکان دارد در آمریکا تغییراتی رخ دهد. 

توچی در واکنش به تهدید ایران برای کاهش تعهدات برجامی نیز اعلام کرد: "فکر می‌کنم چیزی که می‌توانم در این باره بگویم این است که خودم را جای ایرانی‌ها قرار دهم و اگر من در ایران یک تصمیم گیرنده بودم، این تهدید‌های را مطرح می‌کردم زیرا یک طرف این قرارداد یعنی ایران به این توافق نامه پایبند است و طرف دیگر آن کاری نمی‌کند. عادلانه است که یک طرف بگوید اگه شما به این اقدامات خود ادامه دهید من از توافق خارج می‌شوم.»

گفته می‌شود فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است فردا برای مذاکراتی درباره ایران و مسائل دوجانبه به آمریکا سفر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
یک نفر پیدا شد که حرف حق بزند
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۲:۱۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر اورپا اینا ثابت کردن با امرکایی ها هیچ فرقی ندارن .اعتماد به اینا سادگیه محضه..البته اگه دولت گوش شنوا داشته باشه .ما که مردم معمولی هستیم ان رو فهمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
بهتر است در اولين فرصت از برجام خارج شويم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
چه عجب برای فریب افکار عمومی هم که شده یک اروپایی حرف حساب زد
آخرین اخبار