با حضور سردار سلامی؛

کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید کردستان در سنندج برگزار شد/ از رونمای سردیس برادران شهید شبلی تا دف نوازی ۵۴۰ هنرمند

کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید کردستان در سنندج آغاز شد دقایقی پیش با حضور سردار محمد سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران کشور و جمعی از فرماندهان کشوری و لشکری ۲۲ استان کشور به میزبانی سنندج برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سالن شش هزار نفری ۲۲ گولان سنندج امروز میزبان خیل عظیمی از مسئولان کشوری، استانی و مردمی است که خود را مدیون شهدا می‌دانند.

پیش از آغاز کنگره با حضور سردار سلامی از سردیس برادران شهید شبلی در ابتدای بلوار شبلی سنندج در راستای فعالیت‌های کمیته تبلیغات و فضا سازی محیطی کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان رونمایی شد.

از آغاز فعالیت‌های کمیته تبلیغات و فضا سازی محیطی کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان تا امروز سردیس، تندیس و المان بسیاری از شهدای شاخص استان کردستان که در طول دوران جنگ تحمیلی و جمگ‌های داخلی کردستان مظلومانه به شهادت رسیده بودند، رونمایی شده است.

همچنین پیش از برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان در راستای اقدامات حوزه حمایتی و اجتماعی این کنگره از سوی سپاه بیت المقدس این استان ۵۰۰ فقره جهیزیه به نوعروسان مناطق محروم سطح کردستان اهدا شد.

این اقدام در راستای فعالیت‌های حمایتی و اجتماعی کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان صورت گرفته و پیش از این نیز بیش از ۲۰۰ فقره جهیزیه به زوج‌های جوان اهدا شده بود.

گفتنی است کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان صبح امروز پنچ شنبه سی ام خرداد با حضور سردار محمد سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مهمانانی از سراسر کشور در سالن ورزشی شش هزار نفری ۲۲ گولان سنندج برگزار شد.

رونمایی سردیس ۳ برادر شهید شبلی در سنندج

همزمان با برگزاری کنگره ملی ۵۴۰۰شهید کردستان صبح امروزبا حضورسردارمحمد سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار محمد حسین رجبی وجمعی ازمسئولان و مدیران کل استان کردستان ازسردیس برادران شهید شبلی درابتدای بلوارشبلی سنندج رونمایی شد.

شهیدان شبلی، سه برادری هستند که در اوایل انقلاب و در روز‌هایی که کردستان در چنگال گروهک‌های ضدانقلاب گرفتار بود، بعد از تحمل شکنجه‌های بسیار به شهادت رسیدند.

شهید محمدمهدی، محمدهادی و محمدمعروف شبلی در سال‌های ۱۳۲۳، ۱۳۲۹ و ۱۳۳۱ در شهر سنندج دیده به جهان گشودند.

شهید محمدمعروف هجدهم خردادماه سال ۱۳۵۹ بر اساس اسناد بنیاد شهید در مسجد غیاثیان سنندج بعد از تحمل شکنجه فراوان توسط نیرو‌های کومله به شهادت رسید.

بعد از گذشت چند ساعت از شهادت محمدمعروف شبلی در سطح شهر، شهید محمد هادی شبلی که کارمند سازمان آب شهرستان سنندج بودتوسط گروهک کومله به شهادت می‌رسد.

شهید محمدمهدی بعد ازاطلاع شهادت برادرانش به سنندج بازگشت، اما در مسیر کامیاران ـ سنندج در ایست بازرسی گروهک‌های ضد انقلاب توسط جاسوسان شناسایی و به طرز فجیعی به شهادت رسید.

اختتامیه نخستین کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان درسنندج

نخستین کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان که امروز پنجشنبه با حضور جمعی از مردم و بسیجیان، مسئولان استانی، کشوری، نیرو‌های مسلح مستقر در منطقه و سردار حسین سلامی فرمانده سپاه انقلاب اسلامی و میهمانانی از ۲۲ استان کشور برگزارشد، در محل سالن ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج به کارخود پایان داد.

مقدمات این کنگره از حدود ۲ سال پیش آغاز شد و با برگزاری پیش کنگره‌های مختلف از جمله ۲۵ اجلاسیه شهدا شهرستان‌ها، شهدا اقشار مختلف از جمله فرهنگی، روحانیان و دانشجویان قدم در مسیر نهایی گذاشت.

رونمایی از سردیس و تندیس شهدا اقشار و شاخص از جمله شهدای دانشجو، کارگر و فرهنگی از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای این کنگره بودو همزمان با برگزاری کنگره ملی سردیس برادران شهید شبلی در سنندج رونمایی شد.

تألیف ۲۵ کتاب در حوزه جهاد و شهادت و چاپ بیش از ۶۰ جلد کتاب خاطرات و زندگینامه شهیدان پیشمرگه کرد مسلمان، دانشجو، دانش آموز، فرهنگی و سایر اقشار و واگذاری جهیزیه‌های مختلف به نورعروسان نیازمند و اجرای طرح‌های محرومیت زدایی از دیگر برنامه‌های مقدماتی این کنگره ملی بود.

اجرای برنامه‌های نمایشی درباره خانواده شهید نمکی، رونمایی از کنگره ۵۴۰۰ شهید و ۱۵۰ عنوان کتاب دیگر ازجمله برنامه‌های پایانی این مراسم بود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.