سوگواره ملی تعزیه ده زیار به کار خود پایان داد

نخستین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

سوگواره ملی تعزیه ده زیار به کار خود پایان دادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار شامگاه گذشته با حضور محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، احمد علیرمضانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان، حجت‌الاسلام علی جلالی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان، عباس صادق‌زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان و با حضور پرشور دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و مردم روستای ده‌زیار در محل سقاخانه و دارالشفای حضرت ابوالفضل (ع) ده‌زیار برگزار شد.

این آئین با حضور استاد اسماعیل محمدی، استاد مسعود گنجعلیخان حاکمی و استاد عباس صالحی به عنوان هیئت داوران نخستین سوگواره تعزیه ملی ده‌زیار همراه بود که بیانیه پایانی این سوگواره قرائت شد.

ثارالله انکوتی دبیر اجرایی نخستین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در این آئین اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ تعزیه‌خوان از سراسر کشور و استان کرمان در این دوره سوگواره در دو بخش جنبی و رقابتی به اجرای تعزیه پرداختند.

وی با تقدیر از تمام دست‌اندرکاران سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار به‌ویژه اعضای هیئت تعزیهخوانی حضرت ابوالفضل (ع) این روستا افزود: کارفضاسازی محل برگزاری سوگواره حدود دو ماه طول کشید و در این مدت مردم روستای ده‌زیار از پیر و جوان برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن سوگواره ملی تعزیه زحمت کشیدند.

دبیر اجرایی نخستین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار کرمان با بیان اینکه امروز روستای ده‌زیار در سطح کشور به نام مقدس تعزیه و شبیهخوانی شهرت گرفته است خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری ادارات دولتی مربوطه از جمله اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زمینه جذب گردشگر داخلی و خارجی برای دوره‌های بعدی سوگواره فراهم شود.

عضو شورای اسلامی روستای ده‌زیار از آمادگی کامل مردم این روستا برای اسکان و پذیرایی گردشگران خبر داد و گفت: مردم روستای ده‌زیار مردمی خونگرم و مهمان‌نواز هستند و همین موضوع باعث شده هر ساله تعداد زیادی از مردم از سراسر استان و کشور برای تماشای تعزیه به این محل بیایند.

گفتنی است نخستین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار با تجلیل از حدود ۳۰ نفر از برگزیدگان این سوگواره در بخش رقابتی در قسمت موافق‌خوانی، مخالف‌خوانی، بچه‌خوانی و موسیقی تعزیه به کار خود پایان داد .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار