تیمی که دیگر پدیده نیست/ استارت از مشهد به سوی آسیا

تیم فوتبال پدیده شهر خودرو برای حضور قدرتمند در ۳ جام، تمریناتش را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال پدیده شهر خودرو مشهد، لیگ برتر هجدهم را با قرار گرفتن در جایگاه چهارم جدول به پایان رساند و با کسب  ۵۶ امتیاز رکورد بیشترین امتیاز کسب شده از سوی تیم‌های مشهدی در تاریخ لیگ برتر را به نام خود ثبت کرد. اما پدیده خو‌ش شانس بود که پرسپولیس قهرمانی لیگ برترِ خود را  در جام حذفی نیز تکرار کرد، تا به این ترتیب مردم مشهد حالا برای شروع لیگ قهرمانان ۲۰-۲۰۱۹ لحظه شماری کنند.

تمدید با گل‌محمدی

یحیی گل‌محمدی تیمی را روانه بازی‌ها در لیگ برتر کرد، که به زعم خیلی از کارشناسانِ فوتبال، یکی از زیباترین بازی‌ها را در بین تیم‌های لیگ برتری انجام داد. اما هنوز فصل نقل و انتقالات به صورت جدی آغاز نشده بود که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، این مربی ۴۲ ساله را یکی از انتخاب‌های نهایی فدراسیون برای تیم فوتبال امید عنوان کرد. هنوز ۲۴ ساعت از حرف‌های تاج نگذشته بود که عکسی از فرهاد حمیداوی و یحیی گل‌محمدی منتشر شد و این مربی برای ۲ سال قراردادش با پدیده را تمدید کرد.

دست رد به سینه‌ی عرب

همه چیز برای هواداران پدیده باب میل‌شان پیش می‌رفت که این بار جدایی یحیی از تیم شان رنگ و بوی جدی تری به خود گرفت. وسوسه‌های سرمربی پدیده رنگ قرمز به خود گرفت و پیشنهادی از باشگاه پرسپولیس برای جانشینی برانکو ایوانکوویچ به گل‌محمدی داده شد. حتی ایرج عرب مدیر عامل باشگاه پرسپولیس برای جلب رضایت حمیداوی به دفتر او رفت. اما باز هم جواب مالک متمول پدیده صریح بود. حمیداوی اعلام کرد با پرسپولیس توافقی نداریم و نخواهیم داشت. فردای آن روز گل‌محمدی اولین جلسه‌ی تمرین این تیم را برای آماده‌سازی جهت حضور در ۳ جام مختلف آغاز کرد. یحیی در پایان نخستین جلسه تمرین تیمش گفت: وقتی به تمرین آمدم، یعنی همه چیز تمام است.

شکاری در حد آسیا

بعد از دربی ۸۹ اتفاقاتی بین مهدی رحمتی و هواداران استقلال رخ داد که از آن پس رحمتی جایی در ترکیب اصلی استقلال پیدا نکرد و تصمیم گرفت بیستمین سال حضورش در سطح اول فوتبال ایران را در مشهد تجربه کند. دروازه بان ۳۷ ساله‌ی تیم فوتبال پدیده شهر خودرو با استقبال خوبی از هواداران این تیم در فرودگاه روبرو شد و حالا کاپیتان اولِ سال‌های اخیر آبی‌ها، می‌خواهد حضور در لیگ قهرمانان آسیا را با پدیده‌ای‌ها تجربه کند.

تقویت کادر فنی

ساکت الهامی که سالیان زیادی را در لیگ برتر به عنوان دستیارِ سرمربیان مختلف تجربه داشته است، امسال از شرق به غرب ایران رفت و دستیار مصطفی دنیزلی در تیم فوتبال تراکتور شد. حالا به جای او حمید مطهری که هنوز به ۴۵ سالگی نرسیده‌است، روی نیمکت پدیده خواهد نشست. مطهری سابقه‌ی ۱۰ سال دستیاری در تیم‌های مختلف لیگ برتری را دارد و حالا او به همراه داوود فنایی که مربی دروازه‌بان‌های پدیده است، دستیاران گلمحمدی در لیگ برتر نوزدهم خواهند بود.

تمدید با مهره‌های کلیدی

حفظ محمد حسین مرادمند، اکبر صادقی، امین قاسمی‌نژاد و یونس شاکری از مهمترین دغدغه‌های هواداران مشهدی برای آغاز لیگ نوزدهم بود که همگی قراردادشان را تمدید کردند. حالا می‌توان گفت شاکله‌ی اصلی تیمی که جواز حضور در رقابت‌های پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد، در این تیم ماندنی شد و در این بازی‌ها شرکت می‌کند.

یکی مثل ریگی دوباره ساخته می‌شود

البته جدا شدن مسعود ریگی و محمد قاسمی نژاد را نمی‌توان نادیده گرفت. قاسمی‌نژادِ کوچک راهی اهواز شد تا شاگرد جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی، در تیم فولاد شود. از طرفی مسعود ریگی به تهران آمد و به جمع شاگردان آندرا استراماچونی در استقلال اضافه شد. گل محمدی در خصوص جدا شدن این بازیکنان، تاکید کرد: دوباره ستاره‌های جوانی مثل ریگی می‌سازیم.

خرید‌های خارجی برای رویارویی با قدرت‌های آسیا

پدیده سال آینده باید در لیگ قهرمانان به مصاف بهترین باشگاه‌های آسیا برود. از این رو حمیداوی شخصا به برزیل رفت تا چند بازیکن را از نزدیک ببیند و در صورت صلاحدید به پدیده اضافه کند. طبق اعلام مالک باشگاه پدیده، گل محمدی با دیدن فیلم‌ بازی برزیلی‌ها از بین ۶ بازیکن، ۲ نفر را پسندیده و فقط یک امضا تا حضور آن‌ها در جمع شاگردان گل‌محمدی باقی مانده است.

مشکل مالی؟ حتما شوخی می‌کنید!

چندی پیش وقتی حمیداوی در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد، از او سوالی پیرامون مشکلات مالی در باشگاه پدیده پرسیده شد. او هم اعلام کرد که در مشهد چیزی به نام مشکل مالی سال آینده وجود نخواهد داشت. وقتی حمیداوی به پدیده آمد این تیم با خطر کسر امتیاز از سوی فیفا مواجه بود، اما همه چیز به خوبی به پایان رسید و طبق گفته‌های خودِ حمیداوی، بیشترین میزان پرداختی به بازیکنان و کادر فنی در همین تیم بوده است.

مرد اول این روز‌های پدیده نه یحیی گل محمدی و نه حتی مهدی رحمتی بوده. بلکه هواداران پدیده مدام خبرهای پدیده را از زبان مالکش می‌شنوند و او هم ادعا می‌کند که اهالی فوتبال در ایران باید  قطب جدیدی به نام شهر خودرو را در ایران بپذیرند.

صحبت‌هایی در خصوص حذف نام پدیده از عنوان این تیم شنیده می‌شود و مالکان فعلی این تیم در تلاشند تا نام دلخواه خود را برای تیم شان انتخاب کنند. قطعی بودن نام پدیده برای این تیم مشخص نیست، اما نکته‌ای که برای همه اثبات شده این است که دیگر به این تیم نمی‌توان لقب پدیده  داد.


بیشتر بخوانید:    

دستیار گل محمدی در پدیده مشخص شد

سرآسیابی: مذاکره پرسپولیس با گل‌محمدی کار درستی نبود

گل‌محمدی: حمیداوی و باشگاه پدیده با انتقالم به پرسپولیس مخالفت کردند/ وقتی به تمرین آمدم یعنی همه چیز تمام است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار