فرایند انتخاب مدیران مدارس در کردستان

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان گفت: هدف از مصاحبه حضوری داوطلبان مدیریت مدارس، سنجش شایستگی‌ها و مهارت‌های کاربردی است.

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج  ،محمد رضا وینسفهان، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان  فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس گام نخست و اساسی از برنامه شش گانه مدرسه محوری است و دقت و حساسیت در انتخاب مدیران بر اساس شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای و تعهدات شغلی زمینه تحقق اهداف برنامه‌های آموزش و پرورش را فراهم می‌سازد.

محمد رضا وینسفهان افزود: در این مرحله و هدف از مصاحبه حضوری داوطلبان مدیریت مدارس، سنجش شایستگی‌ها و مهارت‌های کاربردی است و در این راستا ضروری است مصاحبه گران ضمن پرهیز از سنجش صرفاً معلومات تئوریک متقاضیان، بیشتر بر موضوعات عملیاتی و کاربردی درون مدرسه بویژه، مسائل ایمنی مدارس، مسائل بهداشتی، آسیب‌های اجتماعی، سازماندهی و سازمان عملی مدارس، مسائل مالی، تربیتی مشاوره ای، هدایت تحصیلی و کنکور و سایر موضوعات درون مدرسه‌ای تاکید کنند و مورد مصاحبه قرار دهند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان کردستان تاکید نمود: با توجه به مشخص شدن امتیاز مرحله آزمون الکترونیکی ضروری است که دست اندرکاران امر پس از دریافت امتیاز مرحله آزمون الکترونیکی از کارشناسی ارتقاء علمی شهرستان اقدام به ثبت امتیاز آزمون داوطلبان مدیریت مدارس در سامانه انتخاب و انتصاب مدیران نمایند و فرایند مصاحبه بلافاصله در دستور کار قرار گیرد.

وینسفهان کسب حداقل ۱۲۰ امتیاز از آزمون الکترونیکی را لازمه ورود متقاضیان به مرحله مصاحبه حضوری اعلام نمود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه حداکثر تا تاریخ ۹۸/۴/۱۵ مصاحبه‌ها باید به اتمام رسیده و امتیاز مصاحبه وارد سامانه شود، اظهار داشت: گزارش گیری داوطلبان واجد شرایط بدون درج امتیاز صورت پذیرد و امتیاز داوطلبان به مصاحبه گران و افراد غیر مرتبط اعلام نگردد.

مسئول برنامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس استان در ادامه تاکید نمود: جلسه توجیهی مصاحبه گران با حساسیت ویژه در دستور کار شهرستان باشد و برنامه ریزی و تمهید مقدمات زیر ساختی لازم به منظور حضور افراد مذکور در این جلسه توجیهی صورت پذیرد.

محمد رضا وینسفهان محور‌های مصاحبه را در سه بخش سنجش ویژگی‌های شخصیتی و روانشناختی – مهارت‌های تخصصی و فنی در زمینه آشنایی با آیین نامه‌ها و مقررات و محور مدیریت و برنامه ریزی عنوان کرد و اظهار داشت: جلسه مصاحبه هر یک از دوره‌های تحصیلی به صورت مجزا تشکیل شود و در دوره ابتدایی تاکید بر برنامه تدبیر و در دوره متوسطه موضوع برنامه تعالی مدیریت در مصاحبه مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان این مطلب که جمع امتیاز مرحله مصاحبه حضوری ۴۰۰ امتیاز است و با احتساب ۲۰۰ امتیاز آزمون الکترونیکی و ۲۰۰ امتیاز سوابق عملکردی جمعاً ۸۰۰ امتیاز، سقف امتیازات فرایند انتخاب مدیران مدارس است، بر سنجش شایستگی‌ها و مهارت‌های کاربردی و عملیاتی علی الخصوص در سطح مدرسه تاکید کرد.

انتهای پیام / م

مصاحبه حضوری داوطلبان مدیریت مدارس در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.