کد خبر: ۶۹۸۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

امام جمعه مشهدمقدس با بیان اینکه تحولات قوه قضائیه مردم ما را امیدوار کرده است، گفت: دستگاه قضا امنیت را از مفسدان اقتصادی بگیرد.

باور نداشتن به‌صدق وعده‌های خداوند، به‌معنی باور نداشتن پروردگار استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،آیت‌الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: درباره صدق وعده‌های خداوند متعال در قرآن کریم بحث شد؛ با توجه به تقارن شهادت جانگذار امام صادق(ع) نقش بندی و اثرگذاری صدق وعده‌های خدا در ایمان و باورمندی و معادباوری مردم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اعتقاد به صدق وعده‌های خدا جان معادباوری و خداباوری ما است؛ یعنی اگر باورمندی نسبت به صدق وعده‌های خدا نداشته باشیم خداباور نیستیم و معادباور هم نیستیم.

وی در ادامه با اشاره به شب شهادت امام صادق(ع) گفت: فردا به مناسبت جریان شهادت و عزاداری امام صادق(ع) همچون سنوات گذشته مراسم عزاداری در میدان شهدا ساعت 9 صبح برگزار می‌شود و از آنجا دسته جمعی و با چشمان اشکبار برای عرض ارادت و تسلیت به ساحت امام هشتم(ع) به سوی حرم مطهر روانه خواهیم شد.

علم‌الهدی بیان کرد: باید نشان دهیم معارف انقلاب ساز امام صادق(ع) راهبرد و راهنمای ما در مبارزه با دشمنان است و امیدواریم فردا راهپیمایی عزاداری باشکوهی برگزار شود.

امام جمعه مشهدمقدس با تاکید بر اینکه مسئله شهادت مظلومانه امام صادق(ع) به عنوان مظلومیت شهادت قابل تبیین است اظهار داشت: اما چرا این گونه است؟ چرا شهادت شهدای اسلام را مظلومانه می‌گویند؟ هر شهیدی که به شهادت می‌رسد به خاطر ظلم ظالمی به شهادت رسیده است. آیا از این باب که در مقابله با ظالم و کفر به شهادت رسیده، مظلوم است؟

علم الهدی تاکید کرد: در انقلاب اسلامی ما امام بزرگوارمان فقط به دکتر بهشتی شهید مظلوم لقب دادند؛ این شهادت مظلومانه براساس چه تبیینی است؟ چه تفاوتی میان شهید مظلوم با سایر شهدا است؟ شهید مظلوم در مقام پایداری بر یک خط است و عوامل مختلف او را در اصرار بر خط منصرف نمی‌کند و امام صادق(ع) در مقابله با توطئه بنی عباس این خصوصیت را داشتند.

امام جمعه مشهدمقدس اضافه کرد: بنی عباس درصدد استخدام امام در راستای تائید حکومت ناحق خود بودند و خواستار این بودند که مکتب امام صادق(ع) در جهت تائید سلطه جنایتبارانه بنی عباس باشد. ظلم به ایشان را افراد متوجه نمی‌شدند؛ عین همین قضیه در شهادت مظلومانه شهید بهشتی نیز بود و ایشان نیز دقیقا این گونه بود. دشمن می‌خواست بر سرنوشت نظام و انقلاب مسلط شود و همه چیز نظام و انقلاب را در راستای مطامع قدرت یابی خود استخدام کنند و ایشان ایستاد و مقاومت کرد.

علم الهدی خاطرنشان کرد: به ایشان تهمت زده شد اما ایشان سنگر مقاومت را رها نکرد و واقعیت ظلم را جامعه آن روز انقلابی ما درک نمی‌کرد؛ شهید بهشتی تا مرز شهادت مقاومت را ادامه دادند. پرونده مظلومیت شهدای 72 تن حزب جمهوری اسلامی و مظلومیت شهید بهشتی باید دادخواهی آن در قوه قضائیه مفتوح بماند و دستگاه قضایی ما جریان این دادخواهی را تمام نکند.

وی گفت: جهت دیگر این است که یکی از وظایف اصلی قوه قضائیه، پیشگیری از جرم است و جریانی که شهید مظلوم آیت الله بهشتی را مورد حمله قرار داد جریان قدرت یاب و فرصت طلب سیاسی بود که درصدد سوء استفاده بود اما شهید بهشتی تا مرز شهادت پیش رفت و قوه قضائیه باید مانع این جریان در امروز انقلاب باشد.

علم الهدی بیان کرد: جریان قدرت‌یاب می‌خواهد به موقعیت و مصدر قدرت برسد و توان سیاسی و اقتصادی نظام را در استخدام منافع خود درآورد؛ امروزی که خوشبختانه جریان مبارزه با فساد اقتصادی یک جریان جدی است؛ این مفسد اقتصادی و فساد اقتصادی بخش عمده‌اش از عناصری است که بر مصادر قدرت بر این نظام دست پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دستیابی این عناصر مفسد بر قدرت به وسیله توطئه جریان‌های سیاسی است تاکید کرد: آنها از این میدان باز سوء استفاده کردند و مردم را گول زده و جلو آمدند؛ قوه قضائیه به عنوان پیشگیری از جرم باید زمینه این سلطه خائنانه را در عرصه رقابت سیاسی بگیرد.

‌عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قوه قضائیه مطلوب، قوه قضائیه‌ای است که دو خاصیت داشته باشد؛ باید امنیت را از مفسد بگیرد؛ مفسدان و خائنان احساس امنیت نکنند و در مقابل، مومنان و متدینان و عامه مردم ما به خاطر اعتماد به قوه قضائیه احساس امنیت و آرامش کنند و این اعتماد بزرگترین سرمایه نظام ما است.

علم‌الهدی اظهار داشت: تحولات قوه قضائیه مردم ما را امیدوار کرده است؛ مقام معظم رهبری در فرمایشات راهبردساز دو روز گذشته خود فرمودند بایستی در سند طرح تحول قوه قضائیه از مرحله سند تا اجرا، تاخیری وجود نداشته باشد. زیرا مردم امیدوار شده‌اند؛ اگر بنا شد میان طراحی و اجرا فاصله بیفتد، این امیدواری ضربه می‌بیند.

وی گفت: از مقابله با جریانات ضدانقلاب و منکرات توسط قوه قضائیه در خراسان رضوی تشکر می‌کنم.

باور نداشتن به‌صدق وعده‌های خداوند، به‌معنی باور نداشتن پروردگار است

وی در خصوص صدق وعده‌های خداوند در قرآن، گفت: اعتقاد به‌صدق وعده‌های خدا و باورمندی نسبت به‌آنچه که خداوند وعده داده، جانِ معاد باوری و خداباوری ماست.

خطیب جمعه مشهد ادامه داد: به‌این معنا که چنانچه باورمندی نسبت به‌صدق وعده‌های خداوند نداشته باشیم؛ نه خداباوریم و نه معادباور.

وی یادآور شد: در بین جنگ‌هایی که در زمان پیامبر صورت گرفت، مهم‌ترین جنگ، جنگ احزاب بود که همه قدرت‌های سیاسی عرب در اطراف جزیره‌العرب حضور داشتند و تهاجم سراسری را نسبت به‌پیامبر به‌قصد براندازی اسلام و نابودسازی ایشان انجام دادند.

انتهای پیام/پ

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر