تحصیل ۸ هزار دانشجو در ۱۹ مرکز علمی کاربردی لرستان

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با اشاره به اینکه ۸ هزار دانشجو در ۱۹ مرکز علمی کاربردی لرستان تحصیل می‌کنند، گفت: از این تعداد ۵ واحد در جوار صنعت مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با اشاره به اینکه ۸ هزار دانشجو در ۱۹ مرکز علمی کاربردی لرستان تحصیل می‌کنند، گفت: از این تعداد ۵ واحد در جوار صنعت مستقر هستند.

سعید فرح بخش با اشاره به اینکه مراکزی داشتیم که تا چندی پیش فعال بودند و بر اساس مصوبه هیئت دولت ۳۸ مرکز دولتی منحل شدند و تا پایان شهریور باید خاتمه همکاری داشته باشند، اظهار داشت: چند مرکز نیز رأی نظارتی خوردند و به واسطه کیفیت پایین خودمان آنها را منحل کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹ مرکز فعال در استان داریم، از این تعداد ۵ واحد در جوار صنعت هستند، تصریح کرد: ۸ هزار دانشجو داریم و از نظر تعداد دانشجویان در سطح کشور رتبه ششم را داریم و استان‌های تهران، خراسان رضوی، آذربایجان و فارس جلوتر از ما هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان یادآور شد: ۱۷۰ رشته در سطوح مختلف کاردانی و کارشناسی در مراکز علمی کاربردی استان آموزش داده می‌شود که در چند بخش صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر هستند.

فرح بخش با اشاره به اینکه سیاست دانشگاه این است که دانشجویان را به بخش صنعت هدایت کنیم، گفت: ۷۰ درصد دانشجویان باید در مقطع کاردانی تحصیل کنند و ۳۰ درصد در مقطع کارشناسی به تحصیل بپردازند. ‬

وی بیان داشت: برای راه اندازی ۵ مرکز نوآوری در استان مجوز داده‌ایم که در نقاط مختلف استان از جمله خرم آباد، بروجرد، الیگودرز و پلدختر در شرف افتتاح هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با تاکید بر اینکه در سطح جهان شرکت‌های بزرگ ظرف سال‌های متمادی موفق بوده‌اند اما بعد از یک دوره‌ای به سمت شکست رفتند و علت هم بازار رقابتی و دوری از نوآوری بوده است، از سال ۲۰۰۰ میلای ۵۲ درصد از ۵۰۰ شرکت اول جهان منحل و یا ادغام شدند، افزود: کارشناسان این شکست و انحلال را ربط به این می‌دهند که شرکت‌های مذکور نوآور نبوده‌اند و نتوانسته‌اند خود را با شرایط جدید وفق دهند.

فرح بخش با بیان اینکه امروزه استارتاپ ها با کمترین هزینه یک صنعت را نوآور می‌کنند و کارخانه به جای سرمایه گذاری عظیم در بخش تحقیق و توسعه، استارتاپ تشکیل می‌دهد و ایده‌های برتر را می‌گیرد، تصریح کرد: مراکز نوآوری فضایی ایجاد می‌کند که عملکرد استارتاپ ها را در یک محیط صنعتی یا شرکت مورد استفاده قرار دهند، در مراکز نوآوری در واقع ایده‌های مرتبط با صنعت مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز نوآوری فضایی ایجاد می‌کند تا ایده‌ها عملیاتی شوند و با کمترین هزینه مورد استفاده قرار بگیرند، اظهار امیدواری کرد که افتتاح مراکز نوآوری دانشگاه علمی کاربردی نقطه عطفی در راستای ایجاد نوآوری در سطح مراکز صنعتی استان باشند.

انتهای پیام/ب

۸ هزار دانشجو در ۱۹ مرکز علمی کاربردی لرستان تحصیل می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.