افتتاح بخش سی سی یو بیمارستان منوجان با حضور وزیر بهداشت/ بخش دیالیز «منوجان» را توسعه می‌دهیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به کمبود امکانات در بیمارستان منوجان، بخش دیالیز این شهرستان را توسعه می‌دهیم تا بیماران ناچار نباشند برای مداوا به شهرستان‌های دیگر مراجعه کنند.

افتتاح بخش سی سی یو بیمارستان منوجان با حضور وزیر بهداشتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استقبال  فدائی استاندار کرمان، تعدادی از مدیران استانی و محلی در شهرستان منوجان وارد استان کرمان شد.

 نمکی در اولین برنامه سفر خود بخش سی سی یو بیمارستان امام حسین (ع)  را افتتاح و در ادامه کلنگ توسعه اورژانس و کلینیک تخصصی بیمارستان و مسکن و اقامتگاه پزشکان متخصص منوجان را بر زمین  زد.

وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: از سه دهه قبل به دلیل مسئولیتی که در بهداشت کشور داشتم در بحث مالاریا روز‌ها و شب‌های زیادی را در منطقه جنوب استان کرمان بودم، خوشبختانه زحمات زیادی برای توسعه زیر ساخت‌ها کشیده شده که بسیار چشمگیر است.

وی افزود: مجموعه‌ای که در منوجان هست خدمات قابل توجهی را ارائه می‌کند، برای تکمیل این مجموعه به خصوص در بخش قلب کمک میکنیم تا همکاران بتوانند خدمات بهتری را ارائه کنند.

نمکی در ادامه بیان کرد: طرح کنترل فشار خون در این منطقه اجرا شده تا بتوانیم با کاهش  بیماران قلبی و عروقی شاهد آمار‌های خوبی در سلامت سطح منطقه باشیم، قرار بر این است که بخش دیالیز توسعه یابد و زیر ساخت‌های مورد نیاز را در این زمینه تکمیل کنیم.

نمکی با بیان اینکه طرح کنترل فشار خون به خوبی در منوجان اجرا شده عنوان کرد: امیدوارم در خصوص کاهش بیماران قلبی و سرطانی شاهد اقدامات خوبی باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اقدامات قابل توجهی برای مناطق محروم انجام شده و بیمارستان امام حسین (ع) منوجان نیز از همین دستاورد‌ها است.

وی ادامه داد: در سفر به استان کرمان از طرح‌های نیمه تمام و در حال اجرا بازدید و پروژه‌های تمام شده را افتتاح خواهیم کرد.

منوجان به عنوان یکی از شهرستان‌های محروم جنوب کرمان ۶۰ بیمار تالاسمی و ۱۸ بیمار دیالیزی دارد که برای درمان به شهرستان کهنوج مراجعه می‌کنند.

وزیر بهداشت در نخستین برنامه خود به جنوب کرمان ۱۱۴ میلیارد ریال پروژه درمانی را در منوجان افتتاح و کلنگ زنی کرد.

کلنگ زنی بیمارستان جدید کهنوج و زایشگاه شهرستان رودبار جنوب نیز از دیگر برنامه‌های سفر وزیر بهداشت به جنوب کرمان خواهد بود.

وزیر بهداشت را در این سفر، استاندار کرمان، یحیی کمالی پور و احمد حمزه نمایندگان مردم جنوب کرمان در خانه ملت و همچنین رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و معاونان وزیر همراهی می‌کنند.

شهرستان منوجان با وسعتی معادل هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر در فاصله ۴۳۰ کیلومتری جنوب مرکز کرمان قرار دارد.

گفتنی است: حمزه نماینده پنج شهرستان جنوبی و تعدادی از معاونان، وزیر را در این سفر همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/س

وزیر بهداشت وارد منوجان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار