رقابت بیش از ۳۸ هزار داوطلب گیلانی در کنکور سراسری ۹۸

۳۸ هزار و ۲۹۷ داوطلب گیلانی در کنکور سراسری ۹۸ با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان دمیره چی، نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون سراسری امروز گفت: آزمون کنکور سراسری ۹۸ از ۱۳ تیر در ۱۳ شهرستان گیلان برگزار می‌شود و ۳۸ هزار و ۲۹۷ داوطلب با هم رقابت می‌کنند.

وی افزود: ۲۴ هزار و ۱۲۷ نفر معادل ۶۳ درصد این داوطلبان زن و ۱۴ هزار و ۱۷۰ نفر معادل ۳۷ درصد مرد هستند.

نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون سراسری، با بیان اینکه کنکور سراسری ۹۸، در ۵ گروه آزمایشی، گفت: بیشترین شرکت کنندگان مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی با بیش از ۳۲ درصد کل داوطلبان هستند.

دمیره چی افزود: داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۱۳ تیر ماه و داوطلبان گروه آزمایشی هنر عصر همان روز با هم رقابت می‌کنند.

وی گفت: صبح روز جمعه ۱۴ تیرماه آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی و عصر همان روز آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.

نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون سراسری افزود: شهرستان رشت با ۱۵ هزار و ۳۸ نفر داوطلب، بیشترین و شهرستان رضوانشهر با هزار و ۵۴ نفر، کمترین داوطلب را در کنکور امسال در گیلان دارد.

ارسلان دمیره چی گفت: تعداد داوطلبان گیلان در مقایسه با آزمون کنکور سراسری پارسال، ۶۳ درصد بیشتر است.

وی افزود: داوطلبان باید کارت ورود به جلسه را از پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش دریافت و در جلسه آزمون به همراه داشته باشند.

نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون سراسری گفت: باجه رفع نقص کارت ورودی داوطلبان آزمون شهرستان رشت در پردیس دانشگاه گیلان واقع در خیابان ملت روبروی شهر بازی پارک قدس مستقر است و داوطلبان برای رفع نقص احتمالی بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، باید پیش از برگزاری آزمون به این محل مراجعه کنند.

دمیره چی، با بیان اینکه در‌های ورودی حوزه‌های امتحانی صبح‌ها از ساعت ۷:۳۰ دقیقه و بعد از ظهر‌ها از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه بسته خواهد شد و پس از آن از ورود داوطلبان جلوگیری می‌شود، تصریح کرد: نتایج اولیه کنکور سراسری در نیمه دوم مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش اعلام خواهد شد.

 

انتهای پیام/م.ع

شرکت ۳۸ هزار و ۲۹۷ داوطلب گیلانی در کنکور سراسری

برچسب ها: آزمون ، کنکور سراسری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.