نماینده ولی فقیه در کردستان:

بزرگداشت مشاهیر کرد نشانه فرهنگ و دینداری بالای مردم کرد است

ماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت: احترام گذاشتن به بزرگان نشانه فرهنگ و دینداری است و کنگره بین المللی مشاهیر کرد باعث نشان دادن این روحیه قوم کرد به جهانیان می‌شود.

بزرگداشت مشاهیر کرد نشانه فرهنگ و دینداری بالای مردم کرد استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سیدمحمد حسینی شاهرودی صبح امروز در مراسم افتتاحیه کنگره بین المللی مشاهیر کرد در سنندج، اظهار داشت: احترام به بزرگان و احترام به کسانی که فرهنگ یه ملت را رقم می‌زنند طبق دستور قران باید به انان احترام گذاشت و بزرگداشت انان نشان از فهم درک و اخلاق والا است.

وی افزود: احترام گذاشتن به بزرگان نشانه فرهنگ و دینداری است و برای یک قوم برکت به دنبال خواهد داشت و کسانی که در جهات مختلف توانسته اند باعث افتخار یک قوم و ملت شوند باید تکریم شوند.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: مشاهیر و مفاخر تجلیگاه روح بزرگ خداوند هستند و مردم کرد مردمی باصفا، با وفا، انسان‌هایی فداکار هستند که این روح در انان دمیده شده است.

آیت الله حسینی شاهرودی یادآور شد: قوم کرد برای ایران فرصت است و تهدید نیستند برخلاف اعتقاد رژیم ستم شاهی که این ملت را از ایران جدا می‌دانست و رهبر معظم انقلاب نیز همواره به خدمت به این مردم تاکید دارند.

وی بیان کرد: رشادت و فداکاری‌های قوم کرد هیچگاه از یاد و خاطره کسانی که تاریخ انقلاب و جنگ را می‌دانند فراموش نمی‌شود و در هر نقطه از جهان که کردی باشد ایرانی است و همه نیز به این مسئله افتخار می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت: زبان کردی نیز یک سرمایه بزرگ است که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان یک سرمایه معرفی شده که بیش از هشت هزار سال به گواه تاریخ قدمت دارد.

آیت الله حسینی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: کرد‌ها در هر جایی که باشند در ابتدا خود را ایرانی می‌دانند و به همین دلیل ایران اسلامی خاستگاه اصلی کردهاست.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف تاریخی نسبت به کرد‌های عراق نگاهی ویژه داشته که این مهم در جریان هشت سال دفاع مقدس و همچنین حمله گروهک تکفیری داعش همراهی خود را با کرد‌های عراق اعلام کرده است.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت: به دلیل این نوع نگاه است که امروز کرد‌ها در سراسر جهان خود را ایرانی می‌دانند و این مهم یک افتخار برای ما در استان کردستان است.

گفتنی است کنگره مشاهیر کرد صبح امروز برای معرفی و شناخت بزرگان و مفاخر عرصه فرهنگ و هنر کُرد در نقاط مختلف دنیا اغاز شد و تا ۱۲ تیر ماه ادامه دارد و قرار است طی این کنگره از ۲۵ نفر از مشاهیر کُرد و پنج نفر از کسانی که در ارتباط با موضوع کُرد و کُردشناسی فعالیت داشته اند، تجلیل شود.

ویژه برنامه‌های فرهنگی شامل شب شعر، محافل ادبی و کنسرت موسیقی در بخش جنبی کنگره مشاهیر کُرد از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این رویداد فرهنگی است.

برپایی نمایشگاهی هم برای معرفی و بازمعرفی مفاخر و مشاهیر کُرد و توانمندی‌های حوزه فرهنگ و هنر استان در طول برگزاری کنگره مشاهیر کُرد هم پیش بینی شده بود که افتتاح شد.

بررسی آثار و تاثیرگذاری منطقه‌ای و جهانی مفاخر و مشاهیر کُرد، مفاخر و مشاهیر کرد و کارآفرینی در عصر جدید و نقش مفاخر و مشاهیر کرد در تحولات علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از جمله محور‌های برگزاری این کنگره است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.