آزادراه خراسان رضوی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست

معاون حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با وجود داشتن رتبه دوم از لحاظ طول راه‌های برون شهری کشور در مقایسه با میانگین کشوری از وضعیت مناسبی در بخش آزادراه برخوردار نیست.

دربخش آزاد راه خراسان رضوی از وضعیت مناسبی برخوردار نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد وحدتی فرد معاون حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در مسیر محور‌های اصلی کشور قرار ندارد و تردد ناوگان سنگین جاده‌ای در این استان نسبت به استان‌های داخلی همچون اصفهان و شیراز کمتر است و همین موضوع موجب شده سرمایه گذاری برای ساخت آزادراه در استان‌های مرکزی کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: علت کاهش سرمایه گذاری ساخت آزاد راه در خراسان رضوی قرار نداشتن در محور‌های اصلی است.

معاون حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در بهار امسال بیش از ۹۲ میلیون تردد در ۱۳۲ جاده بین شهری استان ثبت شده است که حدود ۱۳ درصد آن مربوط به خودرو‌های سنگین بوده است.

وحدتی فرد افزود: از ۱۱.۹ میلیون تردد خودرو‌های سنگین در خراسان رضوی سه میلیون مربوط به کامیونت و مینی بوس، ۳.۲ میلیون مربوط به کامیون دو محور، ۱.۵ میلیون مربوط به اتوبوس و ۴.۲ میلیون مربوط به کامیون سه محور به بالا بوده است.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی با ۱۱۰ کیلومتر آزاد راه در جایگاه نهم کشور قرار دارد، تصریح کرد: بر اساس آمار منتشر شده از تردد خودرو‌ها در استان ناوگان سنگین جاده‌ای حدود نیمی از تردد‌های آزاد راه کنار گذر شمالی مشهد را به خود اختصاص داده است.

 معاون حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: همچنین سرعت متوسط خودرو‌های سبک و سنگین در جاده‌های بین شهری خراسان رضوی در سال گذشته را ۷۵ کیلومتر در ساعت اعلام کرد.

وحدتی فرد افزود: شمار ناوگان سنگین حمل و نقل باری خراسان رضوی حدود ۲۹ هزار و ناوگان مسافربری آن نیز پنج هزار دستگاه است.

وی ادامه داد: خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که شش هزار و ۴۲۳ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.
 
انتهای پیام//ف.غ

کاهش سرمایه گذاری ساخت آزاد راه خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.