تقی زاده بر لزوم تصمیم‌گیری جدی درخصوص ساماندهی مدارس غیرانتفاعی در ملک‌های اجاره‌ای تأکید کرد.

لزوم تصمیم‌گیری جدی درخصوص ساماندهی مدارس غیرانتفاعی در ملک‌های اجاره‌ایبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران که امروز (چهارشنبه یازدهم تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: ۱۳۰ روستا در استان تهران مشکل دارند و این اراده وجود دارد که تمامی این مشکلات را در کمیسیون زیربنایی استانداری مطرح و با رعایت مفاد قانون مشکلات را برطرف می‌کنیم.

وی افزود: در صورت تأمین منابع کمربندی جنوبی اسلامشهر تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

تقی زاده گفت: پل قدیمی گلدسته را سیل امسال تخریب کرده بود، بازسازی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تصریح کرد: اکنون ۷۵ درصد جمعیت کشور در شهر‌ها زندگی می‌کنند و کلانشهر‌ها با مسأله‌ای به نام حریم روبرو هستند که مدیریت آن نه در ساختار اداری استانداری و نه شهرداری هاست.

وی افزود: با توجه به اینکه حریم شهر‌ها گاه به بیش از چند برابر مساحت آن‌ها می‌رسد، این اداره کل باید بتواند پاسخگوی نیاز‌ها در حریم شهر‌ها باشد.

تقی زاده گفت: در مورد این موضوع، معاون عمرانی وزیر کشور دستور داد تا در یک کمیسیون تخصصی موضوع مطرح و زمینه‌های اجرایی آن پیگیری شود.

وی افزود: راه اندازی این اداره کل، در استان تهران با توجه به حجم بالای مهاجرت‌ها و در پی آن افزایش سکونتگاه‌های غیر رسمی که شکل می‌گیرد، می‌تواند منجر به کاهش تبعات شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران بیان کرد: مدارس غیرانتفاعی که در ملک‌های اجاره‌ای احداث شده‌اند، برای تغییر کاربری و برگرداندن کاربری مسکونی باید در قالب طرحی موضعی و موضوعی برای آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: با توجه به مشکل مدارس استان تهران در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان تهران برای تغییر کاربری‌های این مدارس مقرر شد طرح موضعی و موضوعی تهیه شود و با طرح آن در جلسه بعدی کمیسیون تصمیمی جامع اتخاذ شود که بر اساس آن هم حقوق مکتسبه شهروندان حفظ شود و هم سرانه‌های آموزشی در شهر ورامین به طور کامل تأمین و در حد تعادل باقی بماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار