خوی ،شهر عاشقان و عارفان میزبان جشنواره شمس ومولانا

دبیر کنگره بین‌المللی شمس و مولانا از برگزاری این جشنواره در مرداد ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،رضا جعفر پوردبیر کنگره بین‌المللی شمس و مولانادر گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه امسال جشنواره شمس و مولانا در سه بخش موسیقی، شعر وتایپوگرافی برگزار می‌شود،اظهارداشت: تاکنون در سه بخش از این جشواره ۵۲۰ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد، ۵۵ گروه موسیقی، ۳۶۵ قطعه شعر که از این تعداد ۱۷مورددربخش شمس می‌باشد ودربخش تایپوگرافی ۱۰۰اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده که از این تعداد ۳۵ اثر انتخاب شده است.
 
وی ادامه داد: دربخش شعر استان ایلام، در بخش موسیقی خراسان رضوی ودر بخش تایپوگرافی استان قم از ببین سایر استان‌های کشور بیشترین اثر رابه دبیر خانه شمس و مولانا ارسال کردند.

جعفر پور تصریح کرد:در بخش موسیقی حسام‌الدین سراج، اردشیر کامکار و داود آزاد و در بخش شعر محمدکاظم کاظمی، محمد سعید و شهرام می‌زایی و در بخش تایپوگرافی عبدالرضا چارئی، مجید محمد نژاد و جواهر از داوران نامدار کشور هستند که در جشنواره ملی شمس و مولانا آثار دریافتی را داوری می‌کنند.

وی افزود: ثبت نام در جشنواره شمس و مولانا تا ۲۰ تیرماه امسال در بخش‌های شعر، موسیقی سنتی و تایپوگرافی ادامه داردونتایج آثار ارسال شده تا۲۶تیر اعلام می‌شود.

جعفر پوردر مورد تاریخ برگزاری جشنواره گفت:این جشنواره با حضور عموم مردم در آرامگاه شمس تبریزی از مورخه ۲۴ الی ۲۸ مرداد در سه بخش برگزار می‌شود و در مراسم اختتامیه جشنواره، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سخنرانی خواهند کرد.
 
دبیر کنگره بین‌المللی شمس و مولانا همچنین درادامه به تاریخ برگزاری پنجمین کنگره بین المللی شمس و مولانا اشاره کرد وگفت:پنجمین کنگره بین المللی شمس و مولانا در تاریخ ۷و۸مهر ماه مصادف با روز شمس و مولانا در سالن شهید کوچری فرمانداری خوی برگزار می‌شود.
 
وی افزود: شمس پژوهان ومولوی شناسان از کشور ترکیه وپاکستان و سفیر ترکیه در ایران از مهمانان ویژه این همایش هستند.
 
وی با بیان اینکه تا به امروز در کنگره بین المللی شمس و مولانا ۷۳مقاله برای ارائه سخنرانی به دبیر خانه کنگره ارسال شده که از این تعداد ۲۳عنوان مقاله به مرحله داوری رفته است و۲۰ مقاله هم توسط پژوهشکده آماده شده ودر کنگره به صورت سخنرانی ارائه می‌شود.

لازم به ذکر است در پایان مراسم به شرکت کننده گان ویژه این همایش تندیس جشنواره اهدا خواهد شد.
 
انتهای پیام/م
 
 

جشنواره شمس و مولانا در خوی برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.