کودتای نقاب نمونه ای از دهها توطئه آمریکا علیه ایران

امام جمعه خوی گفت:کودتای نقاب نمونه ای از دهها توطئه آمریکا علیه ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه های عبادی ، سیاسی نماز جمعه این هفته بعد از توصیه نماز گزاران به رعایت کردن تقوای الهی ، با بررسی مناسبت های هفته ، با اشاره به ۱۸ تیر سالروز کشف کودتای آمریکایی نقاب در سال ۵۹ اظهار داشت : کودتای نقاب نمونه ای از دهها توطئه آمریکا علیه ایران است.


وی در ادامه افزود : آمریکا در طول ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب از هیچ کوشش و تلاشی علیه نظام جمهوری اسلامی کوتاهی نکرده است و در چند مورد در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی هر چه توان داشت بکار برد.


خطیب نماز جمعه خوی درهمین راستا افزود:کودتای ۲۱ بهمن ۵۷ ژنرال هایزر آمریکایی،دخالت نظامی در صحرای طبس در سال ۵۹ ش، کودتای نوژه یا نقاب با مدیریت بختیار در سال ۵۹ ،کودتای قطب زاده در فروردین سال ۶۱،فتنه کوی دانشگاه ۱۸ تیر سال ۷۸ ،تحصن عده ای از نمایندگان در مجلس ششم به مدت ۲۷ روزوفتنه سال ۸۸ که یک کودتای سیاسی بود .


پرداخت مالیات کمک به رفاه و امنیت جامعه


خطیب نماز جمعه خوی ادامه داد : در عصر حاضر تمامی مسئولیت اداره کشور از کوچکترین مسئله فردی و اجتماعی گرفته تا بزرگترین آنها که بصورت مستمر و روزمره به سر و سامان دادن آنها می پردازد بر عهده نظام جمهوری اسلامی است.


شکوری در همین راستا ادامه داد:بهداشت و درمان،امنیت شهرها و جاده ها ،پاسداری از جان و ناموس مردم،مقابله با متجاوزین و مزاحمین مردم ، آموزش و پرورش ،تنظیم سیستم معیشتی مردم ،مبارزه با فقر و بیکاری و دهها مورد دیگر برعهده نظام جمهوری اسلامی است.


وی افزود:این موارد و همانند آنهـا ایجاب می کـند کـه مالیات در بخش های مختلف ازجمله : مالیات بر دارایی ،مالیات بر درآمد ،مالیات بر وادرات ،مالیات بر مصرف و فروش و مالیـات بر ارزش افزوده وضع گردد .


ارزش کشاورزی و جایگاه کشاورز در اسلام


شکوری در بخش دوم خطبه اول با اشاره به ارزش کشاورزی و جایگاه کشاورز نیز اظهار داشت : بر حسب مفاد روایات متعدد نوع انبیاء الهی و پیشوایان معصوم و بندگان صالح خدا به کشاورزی پرداخته و به این عمل افتخار کرده اند.


خطیب نماز جمعه خوی با یادآوری جایگاه کشاورز از دیدگاه اسلام اظهار داشت : در بخشی از روایات جایگاه والا و ارزشمند کشاورزان مورد عنایـت قرار گرفتـه است امام صادق(ع) می فرماید : کشاورزان گنجهای مردم هستند بذر پاکیزه ای را می کارند که خداوند آن را بر می آورد و کشاورزان در روز قیامت از همه مردم بهترند و قرب منزلت دارند و مبارک خوانده می شوند.

آسیب های روستاییان و اولویت های کاری در روستاها


حجت الاسلام شکوری در قسمت دیگری از خطبه ها با اشاره به روز شهرداری و دهیاری گفت : دهیاران در روستاها و بخش های مختلف شهرستان مطالبی را در دو محور که در حوزه وظایف دهیاران است مد نظر داشته باشند .


وی در ادامه گفت: روستاییان آسیب هایی ازجمله : فقر فرهنگی و اقتصادی - اختلافات بر سرمراتع ، املاک و آب - بیکاری و مهاجرت به شهرها ،نبود روحانی و مبلغ دینی در بعضی روستاها ،مشکل مربوط به مدارس و دانش آموزان، بلایای طبیعی به ویژه سیل و سرمازدگی درختان و مزارع - عدم امکان توسعه در نوع روستاها به دلیل کوهستانی بودن - مشکل آب و خشکسالی چندین ساله دارند.


خطیب نماز جمعه خوی در ادامه محور دوم را اولویت های کاری در روستاها قرار دادند و اظهار داشت :اشتغال جوانان و فقر زدایی - جلوگیری از مهاجرت با برنامه ریزی - اجرای طرح هادی ، حل مشکلات خانواده های بی سرپرست و بی بضاعت - تـوجه جدی به وضـع بـهداشت و درمـان جهت جلوگیری از شیوع بیماریهای مشترک انسان و دام از جمله اولویت های روستاها می باشد.


نقش محوری قلم در سیاست و دیانت جامعه


شکوری در ادامه خطبه دوم با اشاره به جایگاه و نقش محوری قلم اظهار داشت : واژه قلم ۴ بار در سور قرآن تکرار شده است سوره قلم آیه ۱۲ - سوره آل عمران آیه ۳ سوره لقمان آیه ۴ - سوره علق آیه ۴ و سوره ۶۸ قرآن به نام قلم نامگذاری شده است و در همین سوره به خود قلم و آنچه می نویسند قسم یاد شده والْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرونَ.


وی در ادامه با اشاره به دیدگاه روایات در مورد قلم گفت: در روایـات متعـدد ارزش و نـقش اسـاسی قـلم مـورد توجه رسول خدا(ص) و اهل بیت او قرار گرفته است بطوریکه رسول خدا (ص) فرمود : قلم نعمتی است بزرگ از سوی کردگار و اگر قلم نبود سیاست و دیانتی استوار نمی شد  و همچنین امام صادق(ع) در همین زمینه فرموده است : اولین مخلوق خدا قلم است و به او فرمود بنویس و او نوشت هر آنچه که بوده و خواهد بود و آنچه امکان بودن تا روز قیامت دارد.

انتهای پیام/ا

خطبه های نماز جمعه  در خوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.