افزایش ۸۵ درصدی پرونده‌های قاچاق کالا در استان کرمان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان از افزایش ۸۵ درصدی ورودی پرونده‌های قاچاق کالا خبر داد و گفت: هر گونه نقل و انتقال دام بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است.

افزایش ۸۵ درصدی پرونده‌های قاچاق کالا در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ارسلان میری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان صبح امروز در جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان کرمان که با حضور فدایی استاندار کرمان برگزار شد با اشاره به اینکه ۹۸۶ فقره پرونده وارده کشفیات قاچاق استان در سه ماهه ابتدای امسال بوده است اظهار داشت: بیش از ۸۵ درصد افزایش تشکیل پرونده‌ها را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.

وی با بیان اینکه ۹۹۲ پرونده قاچاق مختومه شده است گفت: ۶۴ درصد میزان محکومیت پرونده‌ها افزایش پیدا کرده است و بیش از ۶۲ میلیارد ریال ارزش ریالی محکومیت‌ها بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۴۱ میلیارد ریال وصولی این پرونده‌ها بوده که به حساب خزانه واریز شده است افزود: هر گونه نقل و انتقال دام بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است و حتی در داخل استان باید مجوز وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: قاچاق نفت گاز، بنزین، نفت سفید، گوسفند، گاو و شتر، دارو و تجهزات پزشکی به ترتیب بیشترین سهم را در کالا‌های قاچاق در استان کرمان دارند.

در این جلسه حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۵۴ درصد قاچاق دام در استان کرمان افزایش پیدا کرده است اظهار داشت: قبلا قاچاق دام به داخل کشور داشتیم، اما الان قاچاق دام متفاوت شده و دام بد کیفیت به خارج کشور قاچاق می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه هویت‌دار شدن دام استان باید با جدیت پیگیری شود گفت: در غیر این‌صورت ملاکی برای تشخیص دام قاچاق از غیرقاچاق وجود ندارد.

انتهای پیام/س

ورودی پرونده‌های قاچاق کالا در استان کرمان ۸۵ درصد افزایش داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار