اخبار جدید حوزه فناوری حاکی از این است که کوآلکام در نظر دارد پردازنده‌ای قدرتمندتر برای ساعت‌های هوشمند تولید کند.

تلاش کوآلکام برای تولید چیپست‌هایی با قدرت بیشتر برای ساعت‌های هوشمندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش‌های جدید خبرگزاری‌های متخصص در حوزه فناوری خبر از این می‌دهند که شرکت کوآلکام قصد دارد یک چیپست پردازنده جدید و قدرتمند برای ساعت‌های هوشمند تولید کند. آخرین محصول شرکت کوآلکام، Wear 3100 چندان مورد استقبال شرکت‌های سازنده ساعت‌های هوشمند قرار نگرفت و قرار است با پردازنده‌ای به نام «Snapdragon Wear 429» یا «Snapdragon Wear 2700» جایگزین شود. گفته می‌شود، پردازنده مخصوص ساعت‌های هوشمند جدید کوآلکام با فناوری ۱۲ نانومتری ساخته شده و قرار است دارای هسته‌های Cortex-A53 با پشتیبانی از قدرت 64 بیتی باشد. پردازنده Wear 3100 این قابلیت‌ها را نداشت. با مقایسه این دو مدل می‌توان این مسئله را درک کرد چرا که مدل پیشین شرکت کوآلکام دارای هسته‌های Cortex-A7 بود که با فناوری 28 نانومتری تولید شده بود و دارای قدرت 32 بیتی بود. نود کوچکتر این اجازه را به کوآلکام خواهد داد تا ترانزیستورهای بیشتری را در پردازنده خود جای دهد و این مسئله باعث قدرتمندتر شدن پردازنده و جلوگیری از هدر رفتن انرژی در آن شود.

پردازنده Wear 3100 در بازار جهانی به عنوان یک پردازنده با قدرت پایین شناخته شد که یک پردازنده همراه آن بود تا وظایف سبک‌تر را پردازش کند و برای دستگاه ارائه کند و برای این کار به تمام قدرت هسته‌های Cortex-A7 نیاز بود. این مسئله باعث ذخیره انرژی در زمانی می‌شود که کاربر زیاد از ساعت خود استفاده نمی‌کند. عمر باتری روی ساعت‌هایی که دارای این پردازنده بودند، بین ۳۶ تا ۶۰ ساعت است. این در حالی است که ساعت‌هایی با سیستم عامل Wear OS دارای پردازنده Wear 2100 هستند که در سال 2016 رونمایی شده بود. پردازنده Wear 3100 در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد.


بیشتر بخوانید: معرفی ۶ روش موثر برای افزایش سرعت انتقال فایل در ویندوز ۱۰


بر اساس گزارش‌های منتشر شده، کوآلکام تلاش می‌کند پردازنده جدید خود را با پلتفرم‌هایی آزمایش کند که از حافظه رم یک گیگابایتی و حافظه داخلی ۸ گیگابایتی پشتیبانی می‌کند. گفته می‌شود این چیپست دارای قابلیت ذخیره انرژی است که پردازش را به هسته‌ها و چیپست‌هایی با قدرت کمتر می‌فرستد. نام Wear 429 از پردازنده موبایل شرکت کوآلکام یعنی Snapdragon 429 گرفته شده است. گوشی Nokia 3.2 و چند گوشی هوشمند دیگر از این پردازنده بهره می‌برند. بر اساس شباهت این دو پردازنده می‌توان انتظار داشت که سرعت پردازش این پردازنده به دو گیگاهرتز برسد. سرعت پردازش در پردازنده Wear 3100 به اندازه ۱.۲ گیگاهرتز است.

انتهای پیام/

رونمایی پردازنده جدید کوآلکام برای ساعت‌های هوشمند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار