۳ کشته کشته و ۵ مصدوم در جاده‌های فارس/توقیف بی ام و ۵۰ میلیاردی در جهرم/تنگ براق دوباره حادثه ساز شد

مهم‌ترین حوادث امروز بیست و سوم تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه بیست و سوم تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

تصادف در شهرستان اقلید ۵ کشته و زخمی برجای گذاشت

رئیس مرکز اورژانس شهرستان اقلید گفت: برخورد خودرو آردی و پژو ۴۰۵ حدفاصل روستای حاجی آباد و شهر سده یک کشته و ۴ مصدوم برجای گذاشت.

محمدمهدی مسعودی افزود: در این تصادف مرد ۳۸ ساله کشته و ۴ نفر هم مصدوم شدند که با دو دستگاه آمبولانس اورژانس به مرکز درمان بستر سده منتقل شدند.

سرگرد فریدونی رئیس پلیس راه اقلید یاسوج، علت حادثه را انحراف به چپ از سوی خودرو آردی اعلام کرد.

برداشت اینترنتی غیر مجاز، بالاترین جرم فضای مجازی است

رئیس پلیس فتا استان گفت: برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب بانکی، کلاهبرداری رایانه‌ای، مزاحمت، تهدید و اخاذی اینترنتی به ترتیب بالاترین آمار وقوع جرایم فضای مجازی استان فارس در سال ۹۷ را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ حبیب اله رجبلی درباره فرایند تشکیل پرونده و رسیدگی به شکایات جرایم در فضای مجازی، بیان کرد: شهروندان می‌بایست مستندات لازم از جمله پیام‌های رد و بدل شده، عکس‌ها، پرینت حساب بانکی و ... را در ارتباط با شکایت خود جمع آوری کنند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند با همراه داشتن مستندات برای تشکیل پرونده قضائی و مطرح کردن شکایت خود به دادسرای ناحیه ۲ شیراز واقع در فلکه "اطلسی" مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: شهروندان پس از تکمیل پرونده در مراجع قضائی، می‌بایست به پلیس فتا مراجعه کنند تا کارشناسان اقدامات فنی و تخصصی خود را پیرامون موضوع انجام دهند.

سرهنگ "رجبلی" با تأکید بر ضرورت پیشگیری از جرایم سایبری، از کاربران خواست قبل از استفاده از فناوری‌های روز و شبکه‌های اجتماعی، ابتدا نسبت به کسب اطلاعات لازم در خصوص چگونگی استفاده بهینه و مطلوب از این فناوری‌ها اقدام کنند تا دچار مشکلات ناشی از کمبود آگاهی در این فضا نشوند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک در فضای مجازی، آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir ارسال یا با شماره تلفن ۲۱۸۲۷۸۰۴-۰۷۱ تماس حاصل و موارد را گزارش کنند.

توقیف بی ام و ۵۰ میلیاردی در جهرم

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک کامیون یدک کش و کشف یک سواری بی ام وی خارجی قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان جهرم هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، به یک کامیون حامل خودروی خارجی مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی متوجه شدند که خودرو بی ام وی فاقد هرگونه مدارک و اوراق گمرکی می‌باشد و به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش خودرو قاچاق مکشوفه، ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

آتش سوزی انبار ضایعات چوب و ام دی اف در سلطان آباد

سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز گفت: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و اعلام آتش سوزی در انبار دپوی ضایعات چوب و ام دی اف، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز زنگ ایستگاه ۱۸ را به صدا درآورد و آتش نشانان به همراه خودرو حامل دستگاه‌های تنفسی، تانکر آب رسان به شهرک سلطان آباد اعزام شدند.

علیرضا عدلو افزود: با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه مشاهده شد که در یک انبار روباز که مملو از ضایعات چوب و ام دی اف بود، مقدار زیادیضایعات چوب و ام دی اف دچار آتش سوزی شده و شعله‌های آتش به سرعت در حال افزایش و سرایت به نقاط دیگر انبار است.

وی ادامه داد: آتش نشانان با استفاده از چندین رشته لوله آبده آتش نشانی به صورت تدافعی وارد عمل شده و مانع از گسترش آتش به نقاط دیگر انبار شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به این که علت وقوع این آتش سوزی و خسارات وارده توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است، تصریح کرد: آتش نشانان طی یک عملیات طاقت فرسا پس از مهار شعله‌های آتش و اطمینان از خاموش شدن آن، در محل حادثه حضور خواهند داشت و عملیات لکه گیری و اطفای شعله‌های پنهان در زیر ضایعات باقی مانده را انجام خواهند داد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در این حادثه به هیچ کس صدمه‌ای نرسید.

۳ مصدوم در انفجار کپسول گاز

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس گفت: انفجار کپسول گاز در یک ساختمان در روستای "بالاشهر" شهرستان جهرم، باعث مصدومیت ۳ نفر از اعضای خانواده شد.

سرهنگ محمدی افزود: در این حادثه پدر و پسری در حال کار با کپسول گاز در آشپزخانه بوده اند که ناگهان کپسول به علت نامعلوم منفجر می‌شود.

وی ادامه داد: در این حادثه، پدر، پسر و مادر خانواده مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

دو کشته بر اثر واژگونی خودرو ۴۰۵ در جاده صفاشهر-شیراز

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر واژگونی سواری ۴۰۵ با ۴ سرنشین در محور صفاشهر - شیراز ۲ نفر از سرنشینان بر اثر شدت جراحات کشته شدند و یک نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

سرهنگ دهقانی علت حادثه را بی توجهی راننده به جلو اعلام کرد.

تنگ براق دوباره حادثه ساز شد

فرمانده انتظامی اقلید از غرق شدن جوانی ۲۹ ساله در تفرجگاه تنگ براق این شهرستان خبرداد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن یک نفر در تفرجگاه "تنگ براق"، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید اظهار کرد: با حضور ماموران در محل، مشخص شدجوانی ۲۹ ساله در حال شنا کردن بوده است که به دلیل آشنا نبودن با فنون شنا دچار غرق شدگی شده و فوت کرده است.

سرهنگ رزمجویی با اشاره به اینکه هر سال با شروع فصل گرما افراد زیادی برای شنا و پر کردن اوقات فراغت خود به حاشیه رودخانه و استخر‌ها سفر می‌کنند و به دلیل توجه نکردن به تابلو‌های هشداردهنده غرق می‌شوند، افزود: شنا کردن در کانال‌های آبیاری و رودخانه‌ها بسیار خطرناک است و به شهروندان توصیه می‌شود از شنا کردن در این مکان هاجدا خودداری کنند.

باز هم کوهسار مهدی حادثه آفرید

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: واژگونی یک دستگاه موتور سیکلت در تونل کوهسار مهدی، راکب را به کام مرگ فرستاد.

سرهنگ دلاور القاصی مهر اظهار داشت: طی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در کوهسار مهدی این شهرستان، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۵ قصرالدشت به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران با حضور در صحنه مشاهده کردند که یک دستگاه موتور سیکلت به دلیل نامعلوم واژگون شده است که در این حادثه راکب پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده فوت کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز به رانندگان توصیه کرد قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادث ناگوار نباشیم.

جاساز ۱۹ کیلو شیشه در باک سمند لو رفت

سرپرست فرماندهی انتظامی داراب از توقیف یک سواری سمند و کشف ۱۹ کیلو و ۶۵۰ گرم شیشه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ یحیی انصاری بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان مطلع شدند فردی قصد دارد با استفاده از یک سواری سمند مقادیری مواد مخدر را از استان‌های جنوبی به داراب انتقال دهد.

وی ادامه داد: موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت و با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس، خودرو مورد نظر در محور بندرعباس-داراب مشاهده شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی داراب تصریح کرد: راننده خودرو به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار کرد که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز در نهایت خودرو توقیف و راننده و ۲ سرنشین آن دستگیر شدند.

سرهنگ انصاری با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو میزان ۱۹ کیلو و ۶۵۰ گرم شیشه که به طرز ماهرانه‌ای در باک جاسازی شده بود کشف شد، عنوان داشت: متهمان تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

دستگیری ۲۱ نفر سارق و کشف ۲۶ فقره سرقت در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری ۲۱ نفر سارق در ۱۴ روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: طرح ضربتی پلیس با هدف برخورد قاطع با سارقان و هنجار شکنان با هماهنگی مراجع قضائی و با اقتدار کامل در نقاط آلوده و جرم خیز اجرا شد.

وی افزود: در همین راستا ماموران طی ۱۴ روز گذشته پس از شناسایی منازل و پاتوق‌های تعدادی از سارقان، با اکیپ‌های جداگانه و در طرح‌های ضربتی اقدام به بازرسی از این مکان‌ها کردند و موفق شدند تعداد ۲۱ نفر سارق را دستگیر و ۲۶ فقره انواع سرقت را کشف کنند.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، خاطر نشان کرد: برخورد مستمر و قاطع با هنجارشکنان به ویژه سارقان یکی از اولویت‌های اصلی انتظامی مرودشت می‌باشد که پلیس این شهرستان در این راستا به صورت شبانه روزی برای برخورد قاطع با مجرمان و فراهم کردن امنیت و آرامش شهروندان گام خواهند برداشت.

پژو حامل تریاک در نی ریز غافلگیر شد

فرمانده انتظامی نی ریز از کشف ۶۶ کیلو و ۲۷۵ گرم مواد مخدر در بازرسی از یک خودرو سمند خبر داد.

سرهنگ سید خالد یوسفی گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در پی کسب خبری مبنی بر اینکه شخصی قصد انتقال یک محموله مواد مخدر به این شهرستان را دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران موفق شدند پس از اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، طی یک اقدام غافلگیرانه، یک سواری سمند حامل مواد مخدر در محور "قطرویه- نی ریز" شناسایی و توقیف کنند.

سرهنگ یوسفی با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو، میزان ۵۳ کیلو تریاک و ۱۳ کیلو و ۲۷۵ گرم سوخته کشف شد، بیان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: پلیس در راستای وظایف ذاتی خود در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر، تلاش‌های شبانه روزی را برای افزایش احساس امنیت در جامعه انجام می‌دهد و لازم است مردم نیز در این زمینه با پلیس همکاری کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار