پیگیری مسائل و مشکلات پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی // پایان شهریور افتتاح باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی

جلسه پیگیری مسائل و مشکلات پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی برگزار شد.

پیگیری مسائل و مشکلات پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جلسه پیگیری مسائل و مشکلات پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی با حضور سید علی آقازاده استاندارمرکزی، زندیه وکیلی معاونین هماهنگی امور عمرانی و فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، سردار فرمانده سپاه حضرت روح الله استان، شفیعی شهردار اراک، مشایخی مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط در محل ساختمان در حال ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی در اراک برگزار شد.

پایان شهریور افتتاح باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در این جلسه با اشاره به اینکه باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی پایان شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد گفت: گفت: به منظور تکمیل پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی ۵۵ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۱۵میلیارد ریال اعتبار استانی در سال جاری اختصاص پیدا کرد.

آقازاده افزود: در راستای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس امسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک را از منابع استانی متعهد شده‌ایم که تا یک ماه آینده قسط نخست آن پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته هم ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به منظور ساخت و تکمیل این پروژه اختصاص داده بودیم که در مجموع با اعتبارات تخصیصی امسال، استانداری مرکزی از سال گذشته تا الان ۴۰ میلیارد ریال برای تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس استان اختصاص داده است.

شهرداری اراک موظف است تا دو ماه آینده نسبت به تعهدات خود عمل کند

استاندار مرکزی تصریح کرد: همچنین ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار ملی در سال جاری به منظور تکمیل به این پروژه اختصاص پیدا کرده است و شهرداری اراک نیز موظف است تا دو ماه آینده ۱۵ میلیارد ریال در راستای تکمیل تعهدات خود به باغ‌موزه دفاع مقدس استان کمک کند و ۵ تعهد باقی مانده شهرداری شامل اجرای سنگ فرش، جدول‌کشی به طول ۷۵۰ متر، ساخت ۵ چاه جذبی در محوطه، تامین ۳۰ صندلی نشیمن پارک و فضای سبز است را انجام دهد.

وی بیان کرد: پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان به غیر از ساختمان گالری‌ها باید البته تا ۲۰ شهریور تکمیل شود وسازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هم باید تا پایان شهریور کتابچه نقش صنعت، معدن و تجارت در دفاع مقدس را تهیه و تدوین کند، هرچند از روند تکمیل ساختمان گالری گله‌مند هستیم و پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی این ساختمان قابل قبول نیست.

آقازاده در خصوص تغییر مکان اِلمان نیروی دریایی در میدان ورودی شهر هم گفت: این مکان مناسب این المان نیست و باید با همکاری سپاه روح‌الله استان و نیروی دریایی ارتش مکان مناسبی برای این اِلمان جانمایی شود.

تخصیص ۹۷ درصد از اعتبارات مصوب شده سال گذشته برای باغ‌موزه دفاع مقدس استان مرکزی

مصطفی مشایخی مدیرکل حفظ آثارو نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی هم در این جلسه گفت: ۹۷ درصد از اعتبارات مصوب شده سال گذشته به باغ‌موزه دفاع مقدس استان توسط سازمان برنامه و بودجه استان، تخصیص یافته است.

مشایخی افزود: ساختمان مدیریت این باغ موزه ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ساختمان گالری ۵۵ درصد، سر درب وروری ۱۰۰ درصد، دیوار لاله‌ها ۹۲ درصد، محوطه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در مجموع پیشرفت فیزیکی ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان ۷۱ درصد است.

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و شهرداری تکمیل این باغ موزه با سرعت انجام شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.