کد خبر: ۷۰۰۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲
در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

معاون مهندسی ایران‌خودرو گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، خودروهای جدید با دانش فنی جوانان ایرانی وارد بازار می شود.

خودروهای جدید با دانش فنی جوانان ایرانی وارد بازار می شوندعادل پیرمحمدی معاون تحقیقات و مهندسی شرکت خودرو سازی ایران خودرو در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه خودروسازی از دو بخش صنعت قطعه سازی و طراحی تشکیل شده و مهمترین آن قطعه است گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی ایران چیزی به اسم صنعت قطعه سازی در کشور وجود نداشت و تمام موارد مربوط به خودرو، به بحث مونتاژکاری و اسمبل کردن بر می‌گشت؛ به طوری که خیلی از نشان‌های خودرو‌ها هم از خارج از کشور وارد می شد.

پیرمحمدی افزود: اوایل دهه ۷۰ صنعت خودروسازی و قطعه سازی پایه گذاری شد و تا به امروز با پیشرفت‌های صورت گرفته، زنجیره تامین و قطعه سازی به بیش از ۱۲۰۰ واحد کوچک و بزرگ رسیده و همچنین طی ۲۵ سال گذشته صنعت طراحی خودرو و قطعه هم به خودکفایی کامل نزدیک شده است.

معاون تحقیقات و مهندسی شرکت خودرو سازی ایران خودرو در خصوص نقش شرکت‌های خارجی دنیا در صنعت خودرو سازی کشور گفت: هم اکنون شرکای خارجی در بحث انتقال دانش فنی درحال کار هستند و قرارداد‌ها با این عنوان تنظیم می‌شود. برنامه ریزی در خودروسازی باید طوری صورت گیرد که مونتاژکاری از پایه حذف شود چرا که این موضوع آفتی برای صنعت خودرو است.

پیر محمدی تصریح کرد: برنامه ریزی در خودروسازی ها صورت گرفته تا خودروهای جدید با دانش فنی جوانان ایرانی وارد بازار شود.


بیشتر بخوانید: استعفای دسته جمعی در ایران خودرو، از شایعه تا واقعیت!


وی در خصوص مشکلات موجود در بومی سازی، طراحی، ساخت و ... حوزه خودرو اظهار کرد: مجموعه خودروسازی و قطعه سازی از ۲۵ صنعت مادر کشور سرویس می گیرد.

پیرمحمدی ادامه داد: صنایعی مانند صنعت فولاد، مس، آلومینیوم، پتروشیمی، نفت و ... در صنعت خودروسازی کشور نقش بسیار مهمی دارند و بومی سازی در این صنایع باعث بومی سازی در صنعت خودروسازی می شود که این امر وابسته به صنایع بالادستی است. به طور مثال برای خودرو بومی و باکیفیت نیاز به ورق های کششی و با استحکام بالا است. اگر هم اکنون بخواهیم خودرو ها را با استاندارد روز دنیا تولید کنیم مجبور به واردات هستیم، ولی اگر صنایع فولادی و بالا دستی به بومی سازی کامل برسند به طور طبیعی دیگر نیازی به ارز بری و واردات از کشور های خارجی نیست. 

به گفته وی زنجیره تولید که از فولاد، پتروشیمی و ... تشکیل شده با تکامل کامل می‌تواند صنعت خودروسازی را هم به طور ۱۰۰ درصدی بومی کند.

معاون تحقیقات و مهندسی شرکت خودرو سازی ایران خودرو تصریح کرد: خودرو سازی هم اکنون نیازمند صنایع بالادستی است و با خودکفایی صنایع فولادی و الکترونیکی و سرمایه گذاری بلند مدت بانک مرکزی می‌توان خیلی راحت به این صنعت جان دوباره داد و کنار آن جدا از ارز آوری، از خروج ارز هم جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

خودروسازی و قطعه سازی از ۲۵ صنعت مادر کشور سرویس می گیرد

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
ساخت خودرو باید ریشه ای باشد نه اینکه اسماً ساخت ایران ولی قطعه سفارش تجار از چین.
م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
با دانش فنی جوانان ایرانی ولی مونتاژ قطعات چینی .من که مطمئن نیستم که این موضوع واقعیت داشته باشه
علی هاشمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
امیدوارم دانش جدید با خودروهای جدید منظورتون تغییر چراغ ماشین نباشه.
دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
آقا شوخی میکنی . مگه تا حالا با دانش کی داشتن تولید میکردن . اگه جواب خارجی ها ست که دیگه واویلا با دانش خارجی ها ارابه مرگ تولید میکردن با دانش بومی خدا میدونه چی تولید بشه و مسافرها و راننده ها تو کدوم جاده ها بمونن
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
باید این دو کارخانه بست مگه دارن چه کار میکنم قطعات یدکی رو از چین میارن اینجا هم پیچ مهره میکنم این که کاری ندارد همین جوری برن به چینی ها بگن آقا ما دو ملیون پراید می‌خوایم یک هفته بهشون میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
احسنت
اصلا اجازه بدهند هرکس خودرو خودش رامونتاژکند بهتراز خودروهای این دوخودروسازخواهندبود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
تازه شاید چینی ها ضبط ماشین هم ببندن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
به نظر بنده اگر نظارت های حقوقی و ارزیابی های کارشناسی تصادفات واقعی تر بشه و سهم واقعی حوادث جاده ای به بی کیفیتی ترمز و بدنه و شاسی و قطعات خودرو اختصاص یابد و خودروسازان موظف به پرداخت خسارت و جبران صدمات باشند قطعا خودروسازان خود را ملزم به تولید خودروهای با کیفیت می نمایند.
در حال حاضر به نظر می رسد دستگاههای نظارتی و قانون گذاران نمی خواهند به موضوع ایمنی و سلامت و حفظ جان افراد جامعه اولویت دهند.
بیشتر روی جرایم رانندگی تمرکز شده که اگرچه تا حدودی اثربخش است ولی تا زمانیکه کیفیت خودروها و جاده های ما اینگونه باشد برخورد با تخلفات رانندگی امری ناقص است.
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
حالا این خودرو جدید که داره ساخته میشه چه آپشنهائی داره ؟ حتما اینبار رنگ ولاستیک روش نمیذارن و میگن آپشنه !! خودرو 206 (حدود صد میلیون ) جدیدا سیستم صوتی روش نیگذارن و سنسور عقب!! پراید که 3 تومن قیمتش بیشتر نیست و 50تومن فروخته میشه، زه بغلش را برداشتن میگن آپشنه !! 50تومن ماشین حلبی را زهشم برداشتن!! و ماشین 100 تومنیمونم که سیستم صوتی نداره و... حالا خودرو ملی چی بشه هیچکس نمیدونه !!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
همین ک به جوانان بها بدهند من راضی هستم آگه حرف نباشد، چرا که جوانان. ..
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
توبه گرگ مرگه مخصوصا این دوتاشرکت عمری هست کارگرها روبه استثمارواسارت در آوردندبه اسم اشتغال ویا بیکاری صدهانفر،ازاینکار پیراهن عثمان ساخته اند تادوباره وام بگیرندوجیب سهامدارانش روپرکنندکه بااین رویه نیم قرنه که نه خودروسازی ازاینهادیدیم وحالاکه شرکت باقی آورد وبه مرزورشکستگی رسیده قصداینرا دارندکه سهامشوبفروشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
تا انحصار باشه و پای دولت وسط باشه وضع همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
درسته....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
قطعه سازی خودروها را به نیروهای متعهد و متخصص سپاهی و بسیجی بدهید و یا حداقل کنترل کیفیت و استاندارد سازی آنها را به این نیروهای جان بر کف بسپارید . خودروی با کیفیت و مصون از تحریم لازمه اش تولید قطعات با کیفیت و بومی است .
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
کدوم یک از ماشین های ساخت داخل کیفیت دارن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
فقط پراید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
نگو ساخت داخل بگو مونتاژ داخل. کدومشون واقعا ساخت داخلند؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
واقعیت این هست که تو ایرانخودرو هیچ متخصصی وجود نداره ! چرا ؟ چون هرکسی که اونجا استخدام هست مخصوصا در پستهای کلیدی و مهندسی به یک آقا زاده وصل هست .مثلا کسانی هستند که لیسانس کشاورزی یا اقتصاد دارند و در واحدهای مهندسی قطعه تایید میکنند . بعد میخواید خودرو طراحی یا تولید بشه ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
جون انسان مهمتر از همه چیزه و خودرو امن وارد کردن بهتره تا خودرو سازان فقط به فکر جبیشان باشندوخوردو بی کیفیت تولید کنند.
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
خدا نکنه تولید خودروی جدید دست ایران خودرو و سایپا مونتاژ کارای حرفه ای بیوفته. انشالله که اون روز نیاد. فقط یک شرکت جدید و کاملا مستقل میتونه که این کارو انجام بده . چون تشنه رقابت با این دو مونتاژ کار بزرگ میشه و حتما با ایجاد خودرو سازهای جدید (تاکید میکنم خودروساز، نه مونتاژکار یا وارد کننده) میشه صنعت خودروی ایران رو متحول کرد و مردم رو از بی عدالتی این صنعت نجات داد.
رفیق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
از نیروهای مسلح کمک بگیرید که در این صنعت پیشرفت محسوسی داشته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
کدوم محسوس ؟ موتور های هندی یا چینی ؟ یا دست به دامن شدن به گروه بهمن برای واردات موتور ایسوزو ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
واقعا که
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
اوضاع همینه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
به خاطر به داشبرد چند هزار تا ماشین تو پارکینگ موندن نمیتونیم تولید کنیم حالا میخوایم ماشین تولید کنیم
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
یعنی شما فکر میکنید ما نمیتونیم ماشین تولید کنیم ؟ نه دوست من اینطور نیست متخصصان ما از طراحی تا تولید توانش رو دارن ولی یه عده سود کارشان رو تو مونتاژ و اون هم وارد کردن قطعات بی کیفیت چینی میبینند.الان هم اگه دست به دامن جوانان وطن شدن بخاطر عدم تامین قطعه از خارج و ارز آن هست .حالا هم خوبه اگه دولت و مجلس فشار بیا ره که از توان داخلی استفاده بشه و دو روز دیگه که مشکل ارز و واردات قطعه حل شد دوباره انها نرن سراغ وارد کردن .هر چند این کار دیر شروع شد ولی اگر درست اجرا بشه خیلی خوبه و در چند سال آینده ما نیز خودرو ساز خواهیم شد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
باید از الان فاتح خواند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
چی چی خواند ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
والا ما از خودروی بی کیفیت نمی خواهیم
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
باز یک خودرو می آید میگویند ملی است، چند وقت بعد معلوم میشود تمام قطعات و طراحی اش خارجی است و به احتمال زیاد؛ چینی!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
آره واقعا!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
والا از همه چیز ناامیدیم
محمدامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
مهم عمل کردن به اون حرف
علي حيدري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
مسوولان محترم بيايد و دست اين نخبه ها بگيريد بگذاريد ماشين طراحي كنند كارشنان را انجام دهند ببينيد كه چه ماشين هاي طراحي مي كنند چرا مي خواهيد هميشه وابسته به ديگر كشورها در توليد ماشين باشيم اين را هم بدانيد كه بيشتر طراحي هاي ماشين هاي گران قيمت ايراني هستند
نظر بدهيد دوستان گرامي
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
تا زمانی که تفکر فقط سود بیشتر باشه وضعیت به همین منواله که از آپشن ماشین میزنند که سودشون کم نشه اگر هم خودرو تولید کنند که تماما داخلی باشه توی تمام قطعاتش این مشکل وجود خواهد داشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
من نمیدانم چه دست و مافیایی در کار هست که نمیگذارد صنعت خودرو سازی بومی شود ما مهندسین و نخبگان و دانشگاههای خوبی جهت بومی سازی داریم منتهی نه خاطر منافع بعضیها نمیگذارند این صنعت پا بگیرد وگرنه کره را هم پشت سر میگذاشتیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
حتما" در غالب یک شرکت دولتی !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
هیچ نظری ندارم
ا
|
United States
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
باریکلا
م
|
United States
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
منم یه ماشین دارم اسمش پیکان است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
هزینه برای صنعت خودرو را چه کسی باید پاسخگو باشد مدیران باید حقوق و پاداش هایی را که گرفتند برگردانند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
این همه خودرو نیمه کار تو پارکینک ها چیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
تا ایرانخودرو و سایپا هست هیچ اتفاقی نمیفته
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
اره این درسته.همون اولشم باید وزارت دفاع ورود میکرد.چون تنها نهادی که واقعا دلش واسه مردم و این مملکت میجوشه نظامیان هسن.دمتون گرم.به امید اون روزی که هیچ احتیاجی به هیچ کشوری در هیچ زمینه ای نداشته باشیم و کاملا خودکفا باشیم ایشالا.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
این خودروهای بی کیفیت گران نبایدتولیدشوند چون به همه چیزآسیب می زنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
مسکن که داخلی پس چرا اینجوریه
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
این دو سه تا خودرو ساز ایرانی چرا یک مرکز تحقیقات مشترک بجای تیم های فوتبال با خرجهای گزاف درست نمیکنند که تکنولوژی این ورقها که چندان پیچیده نیست را براشون ظرف یکی دوسال اهدا کند؟!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
والا با این قیمت ها نمیشه خودرو خرید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
چی شد دقیقا؟
ناشناس
|
Iraq
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
واقعا ؟
یک پیر بازنشسته دولتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
آی ماشااله ... ممنونم بچه ها . شما را به خدا ما را از دست این خودروسازان خلاص کنید . . ما در این صنعت خیری ندیدیم . ببینید بچه های سپاه از منظر موشکی به چه افتخاری رسیده اند ؟؟؟؟ . کاش این صنعت خودرو را در اختیار بچه های سپاه می گذاشتند .
کاکو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
با قیمت نجومی که ما فقط حسرتشو بخوریم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
خدا بخیر کنه با چه قیمتی به خلق الله ایمنی‌شناسی تازه به کنار
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر