برگزاری جشنواره نوآوری سنگ در اصفهان

نخستین جشنواره نوآوری در صنعت سنگ در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اعظم دانش دبیر برگزاری جشنواره نوآوری در صنعت سنگ، هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد ارتباط بین طراحان، ایده پردازان و سرمایه گذاران به منظور نوسازی و بهینه سازی صنعت سنگ استان عنوان کرد و گفت: این نخستین جشنواره فن بازار ملی ایران در اصفهان است.

اعظم دانش محور‌های این رویداد را فناوری‌های نوین در افزایش بهره وری، ماشین آلات و اتوماسیون خط تولید و بسته بندی، روش‌های نوین بازیافت پسماند و رفع چالش‌های زیست محیطی آن و نوآوری و افزایش بهره وری در استخراج سنگ عنوان کرد.

او با بیان اینکه هنوز بسیاری از سنگبری‌ها از روش و سیستم‌های سنتی استفاده می‌کنند گفت: نوسازی و بهینه سازی این صنایع با استفاده از فناوری‌های نوین ضروری است.

دانش افزود: از ۴۸ طرح برگزیده از سوی داوران ۸ طرح در این جشنواره یک روزه ارائه شد.

اصفهان به عنوان یکی از استان‌ها با ظرفیت بالای معدنی در کشور با حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری است و در کنار این معادن حدود ۲ هزار واحد سنگبری وجود دارد که ۴۰۰ واحد آن به معادن سنگ تزیینی اختصاص دارد.

مرکز فن بازار ملی ایران، ایجاد فن بازار‌های منطقه‌ای و تخصصی را با هدف تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به جامعه دانش بنیان را در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام/م

 

برگزاری جشنواره نوآوری سنگ در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.