کد خبر: ۷۰۰۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۸

افزودن دانه‌های خوراکی به رژیم غذایی، روشی آسان برای تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر فاکتور‌های خطرزا برای سلامت قلب است.

دانه‌های مفید برای سلامت قلببه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از انواع دانه‌های خوراکی به عنوان بخشی از رژیم غذایی اهمیت دارند، زیرا سرشار از مواد مغذی هستند. مصرف انواعی از این دانه‌ها به ویژه تخم کتان و دانه چیا به دلیل دارا بودن مواد مغذی و مفید برای سلامت قلب توصیه می‌شود.

نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد که این دو دانه مغذی، منبع غنی از آلفا لینولنیک اسید (ALA) به حساب می‌آیند که از اسید‌های چرب اشباع نشده هستند و به اسید‌های چرب امگا ۳ موجود در گوشت ماهی تبدیل می‌شوند. همچنین آن‌ها منبع خوبی از پروتئین‌های گیاهی، فیبر خوراکی، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی به حساب می‌آیند.

متخصصان علوم پزشکی و تغذیه در آمریکا می‌گویند: تخم کتان حاوی لیگنان (lignan) است؛ ترکیب شیمیایی طبیعی که در کنار فیبر، آنتی اکسیدان‌ها و چربی‌های سالم به کاهش کلسترول خون کمک کرده و ممکن است در کاهش میزان فشار خون تاثیر داشته باشد.

همچنین نتایج برخی مطالعات حاکیست ترکیب لیگنان این قابلیت را دارد که رشد تومور‌های سرطان پستان را در زنان متوقف کرده و از مردان در برابر سرطان پروستات حفاظت کند.

دانه چیا نیز که از مواد مغذی مشابه با تخم کتان برخوردار است به پایین آمدن قند خون کمک می‌کند. همچنین این دانه مغذی به دلیل برخورداری از فیبر بالا اشتها را کاهش می‌دهد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، دانه‌های دیگر نیز از جمله تخم کدو، تخم آفتابگردان و کنجد سرشار از مواد مغذی هستند.

کارشناسان تغذیه بر این باورند که دانه‌ها و خشکبار منبع غنی از پروتئین هستند و باید در رژیم غذایی سالم گنجانده شوند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر