باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی گزارش می دهد؛

شور آسمانیان و زمینیان در روز زیارتی علی بن موسی الرضا(ع)

این روز‌ها قبله‌گاه حرم امام رضا (ع) تعظیم گاه هزاران عاشق شده ،ای شفیع روز جزا! زیارت تو بهترین پاداشیست که نصیب‌مان می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اگر زیارت تو پاداش هزاران حج مقبول را هم نداشته باشد، آن چنان حلاوتی دارد که به تمام داشته‌های این دنیا می‌ارزد.‌
 
ای ملجاء و پناهگاه بی‌پناهان! امروز که روز زیارتی مخصوص شماست میلیون‌ها عاشق دلشیفته دل‌های مشتاق خود را به شوق زیارت به آستان مطهرتان پیوند زده‌اند و تمام خواسته و نیاز خود را در یک جمله به پیشگاه مقدست ابراز می‌دارند:
«السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)
 
شور آسمانیان و زمینیان در روز زیارتی علی بن موسی الرضا(ع)
این روز‌ها قبله‌گاه حرم علی ابن موسی‌الرضا (ع) تعظیم گاه هزاران عاشق شده است، امروز که به سیل جمعیت حاضر در صحن‌های باصفای رضوی می‌نگرم به‌خوبی می‌فهمم که چه نیکو گفته‌اند، کبوتر شدن بال و پر نمی‌خواهد.

توصیف حضور مردمی که از سرتاسر این کره‌ی خاکی پای به مکانی گذاشته اند که روزی مردمی از کیلومتر‌ها آنطرف‌تر تنها به عشق آنان به این سو آمده اند، سخت است.

پایتخت معنوی کشور امروز مملو از زائرانی است که برای گفتن «لبیک» دوباره به امام خویش به مشهد آمده اند تا باری دیگر از عمق وجود عشق و ارادات خود را به سلطان توس نشان دهند.
 
شور آسمانیان و زمینیان در روز زیارتی علی بن موسی الرضا(ع)
امروز، روز زیارتی مخصوص مضجع نورانی حضرت ثامن الحجج (ع) است؛ همانجا که حضرت روح الله (ره)، آنجا را مرکز ایران می‌خواندند و زیارتش را از آرزو‌ها می‌دانستند.

موج کاروان‌ها و مردم از عراقی گرفته تا پاکستانی آمده اند تا در این روز به زیارت امام هشتم خود و به روایتی روز شهادت حضرت در کنار دیدار یار باشند.


۲۳ ذی القعده روز زیارتی مخصوص امام رضا (ع)

حجت الاسلام والمسلمین موسوی کارشناس علوم دینی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ضمن اشاره به اینکه در روایات بعد از زیارت سیدالشهدا (ع)، زیارت امام رضا (ع) مورد تأکید قرار گرفته است،  گفت: اگر چه در همه اوقات زیارت امام رضا (علیه السلام) مورد توجه است، ولی در بعضی اوقات سفارش بیشتر شده است، همانند ماه رجب یا روز جمعه که از ناحیه امام جواد (علیه السلام) زیارت امام رضا (علیه السلام) سفارش شده است.
 
شور آسمانیان و زمینیان در روز زیارتی علی بن موسی الرضا(ع)
 
وی تصریح کرد: احترام به روز‌های زیارتی آثار خوبی در زندگی دوست‌داران به اهل بیت (ع) دارد. به‌طوری که در برخی از احادیث، ثواب زیارت حضرت رضا (ع) برابر با هزار حج است. به همین منظور انسان باید تلاش کند تا وقتی به زیارت امام رضا (ع) مشرف می‌شود، خود را از تمام تعلقاتی که به دنیا و درد‌ها دارد، رها کند تا بتواند به آن ثواب برسد.

کارشناس علوم دینی گفت: برخی از افراد معتقدند که امام رضا (ع) در روز ۲۳ ذی‌القعده به شهادت رسیده، اما در جامعه ما روز آخر ماه صفر به عنوان روز شهادت ایشان مطرح است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود: چه خوب است همه امت اسلامی در این روز به امام خوب و مهربان که میهمان ملت بزرگ ایران اسلامی است متوجه باشند تا زمینه توجه امام نیز به مردم فراهم گردد.

ویژه برنامه های روز زیارتی امام رضا (ع)

حجت السلام شریعتی نژادمعاون تبلیغات آستان قدس رضوی در گفتگو  اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در خصوص ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی در روز زیارتی امام رضا (ع) گفت:همزمان با رسیدن به این روز معنوی برنامه های ویژه ای برای زائران و مجاوران در نظر گرفته ایم که از اثرات معنوی این روز بهره کافی برخوردار شوند.
 
وی تصریح کرد: قرائت چهار نوبته زیارت جامعه کبیره در زمان های مختلف ,اقامه نماز جماعت ظهر به امامت آیت الله جوادی آملی و شروع برنامه ویژه در رواق امام خمینی (ره) از ساعت ۱۸ با سخنرانی  حجت الاسلام و المسلمین حسن مومنی  و مداحی حاج سعید حدادیان و شعر خوانی صابر خراسانی از برنامه های  روز زیارتی امام رضا (ع)  است.
 

شور آسمانیان و زمینیان در روز زیارتی علی بن موسی الرضا(ع)

دل بسپارید به کبوتر‌های گنبد طلایی حرم امام هشتم

در صحن‌ها، به سختی می‌توانی حرکت کنی، اینجا غوغایی برپاست که عقل و هوشت را با امام رضا (ع) پیوند می‌دهد.

امروز، بارگاه ثامن الحجج پذیرای دعوت شدگانی است که حب او را چنان در دل و جان خود جای داده‌اند، که رحلت جانسوزش بعد از هزار و دویست سال، آن‌ها را در روز زیارتی اش سیل عاشقان را به سمتش می‌کشاند.

اینجا نیازی نیست دور از چشم دیگران حرف‌های دلتان را بزنید و یا اینکه نگران باشید کسی اشک‌هایتان را ببیند. همه در حال و هوای خودشان هستند. پس نیازی نیست خجالت بکشید. کنار باقی افراد بنشینید و دل بسپارید به کبوتر‌های گنبد طلایی حرم امام هشتم.

هر گوشه‌ای که بروید صدای یا رضا را می‌شنوید. اینجا همه امام مهربانی‌ها را صدا می‌زنند و همه اطمینان دارند که بدون جواب این حرم را ترک نخواهند کرد. پس حسابی درد و دل کنید.
 
انتهای پیام //م.ی
 
گزارشگر :ملیحه یوسفی
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
یا امام رضا ...
Iran (Islamic Republic of)
بالاترازفرهاد
۱۳:۰۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
آقاجان یا علی بن موسی الرضا ع من را با برآورده شدن حاجاتم راضی گردان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
صلی الله علیک یا علی ابن موسی الرضا المرتضی .الامام تقی نقی و حجتک علی من فوق الارض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
اسلام علیک یا علی ابن موس الرضا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا .. به دادمان برس یا ضامن آهو
آخرین اخبار