مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی:

۵۸ اقامتگاه بوم گردی در استان بهره برداری شده است

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت:سیاست‌های توزیع و هدایت سفر به شهرستان‌های خراسان رضوی اجرا شده است.

۵۸ اقامتگاه بوم گردی در استان بهره برداری شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در این نشست که در جامعه امصطفی العالمیه در مشهد برگزار شد، گفت: پرواز مستقیم، امنیت و اقامت از جمله مولفه‌های اصلی برای جذب گردشگر خراجی است که خراسان رضوی هر سه مورد را دارد، هم چنین در استان نیز زیرساخت‌های حمل و نقلی به خوبی فراهم است.

او به ظرفیت‌های و زیرساخت‌های استان و به ویژه مشهد اشاره کرد و ادامه داد: در استان ۱۶۲ تاسیسات گردشگری دارای مجوز از این اداره کل با ظرفیت بیش از ۱۰۲ هزار نفر شب اقامت فعال است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان این که سیاست‌های توزیع و هدایت سفر به شهرستان‌های خراسان رضوی اجرا شده است، گفت: تاکنون ۵۸ اقامتگاه بوم گردی در استان بهره برداری شده است و تقریبا در تمام شهرستان‌ها اقامتگاه بوم گردی وجود دارد.

مکرمی فر به ظرفیت‌های صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و افزود: سال گذشته برای ۲۸ شهرستان خراسان رضوی کتابچه و راهنمای گردشگری در قطع پالتوئی به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه شده است که تاکنون با توجه به حماتی‌هایی که از سوی بخش خصوصی و برخی شهرداری‌ها بوده، به چاپ رسیده است.

او ادامه داد: پیش از این تفاهم نامه بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و جامعه المصطفی العالمیه امضای شده که در راستای توسعته گردشگری همکاری داشته باشیم که این نشست برای اجرایی شدن این تفاهم نامه برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: محتوی معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی استان آماده شده است و طلاب، دانشجویان جامعه المصطفی العالمیه و خانواده‌های آن‌ها بهترین بستر برای معرفی استان هستند.

مکرمی فر با بیان این که جامعه المصطفی العالمیه ظرفیت‌های مل یو بین المللی دارد، گفت: بیش از ۷ هزار دانشجو، پژوهشگر و طلبه در راستای ارزش‌های دینی و معنوی در این موسسه فعال هستند که می‌توانند در زمینه توسعه گردشگری کمک کنند.

هم چینن در این نشست حجت الاسلام محمد رضا صالح رئیس جامعه المصطفی العالمیه خراسان در این نشست برای همکاری در توسعه روابط و گردشگری خراسان رضوی با کشور‌هایی هدف جامعه المصطفی آعلام آمادگی کرد و گفت: این موسسه نهادی علمی، حوزوی و بین المللی است که بیش از ۷ هزارطلبه از ۵۰ کشور جهان در مشهد حضور دارند.

او ادامه داد: جامعه المصطفی با توجه به این که طلاب از کشور‌ها با زبان‌های مختلف در آن حضور دارند، می‌تواند معرفی کننده مناسب ظرفیت‌های گردشگری، مذهبی و صنعتی و دیگر ظرفیت‌های استان خراسان رضوی باشد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه خراسان گفت: مشهد برای صد‌ها میلیون نفر از پیروان و عاشقان اهل بیت (ع) و صد‌ها ملیون نفر از سایر مذاهب اسلامی و حتی غیر مسلمانان که علاقه‌مند به زیارت این شهر مقدس بیایند نباید از این ظرفیت عبور کنیم، در همین راستا مذاکراتی با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی انجام و مقرر شد با ارتباطاتی که بین جامعه المصطفی وجود دارد، این ظرفیت گردشگری را احیا کنیم.

صالح افزود: معرفی ظرفتیی‌های علمی، گردشگری سلامت و ... از دیگر مواردی است که با استفاده از ظرفیت‌های جامعه المصطفی العالمیه معرفی و جذب گردشگر انجام خواهد شد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

برنامه ریزی و رایزنی برای استفاده از ظرفیت جامعه المصطفی در جذب گردشگر خارجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.