معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد؛

استان رکوددار اهدای عضو در کشور/ آمار بالای مراجعین مراکز درمانی در یزد و اصفهان

جان بابایی گفت: در کلان منطقه ۷ آمایشی کشور به ویژه در استان‌های یزد و اصفهان، میزان بیمارپذیری، بسیار بالا است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان بابایی در اولین نشست هیئت‌های امنای کلان منطقه ۷ کشور شامل روسا و اعضای هیئت‌های امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، شهید صدوقی یزد، شهرکرد و کاشان، با بیان اینکه در کلان منطقه ۷ آمایشی کشور به ویژه در استان‌های یزد و اصفهان، میزان بیمارپذیری، بسیار بالا است، گفت: وقتی آمار پذیرش بیمار در استان بالا باشد، به طور حتم سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان سودآور خواهد بود.

آمار بیمار پذیری در استان اصفهان

وی به آمار بیمار پذیری در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: میزان بیمارپذیری  در استان اصفهان به ازای هر تخت ۲۵۰ نفر در سال است و در شهری چون نجف آباد در سال، حدود دو هزار عمل جراحی به ازای هر اتاق عمل  انجام می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت ارائه خدمت به بیماران مبتلا به سکته‌های حاد قلبی در ۴ دانشگاه منطقه  ۷  را خوب ارزیابی کرد و گفت: در سال‌های اخیر، وزارت بهداشت در قالب کد ۲۴۷ رسیدگی به بیماران سکته‌های حاد قلبی را اجرایی کرده است اما  در منطقه ۷  در کاشان، مشکلاتی وجود دارد که با جذب جراح قلب  مشکل دانشگاه، برطرف خواهد شد.

یزد رکوددار اهدای عضو در کشور

جان بابایی با اشاره به استان رکوددار اهدای عضو در کشور اشاره کرد و گفت:  وضعیت اهدای عضو در دانشگاه‌های کلان منطقه ۷ بسیار خوب و متمایز با سایر کشور  بوده و آمار اهدای عضو در استان  یزد، بیشترین میزان در کشور بوده و بالاتر از میانگین جهانی است.

جان بابایی تعداد تخت‌های روانپزشکی، پایگاه اورژانس هوایی در استان چهارمحال و بختیاری را  مشکلات دانشگاه‌های علوم پزشکی این منطقه دانست و گفت: به منظور خدمت رسانی بهتر به مردم باید این چالش ها برطرف شود.

طراحی نقشه ارجاع در اصفهان

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه نقشه ارجاع در مناطق تحت پوشش دانشگاه اصفهان طراحی شده است، گفت: دانشگاه‌های کلان منطقه ۷ آمایشی کشور  در برخی حوزه ها مانند نظام ارجاع سطوح دو و سه پیشگام هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۹:۰۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
درود برشرف وانسانیت شما مردمان دارالعباده خدواند به شما پاداش اخروی ودنیوی بدهد که باعث میشود زندگی دوباره به دیگر هموطنان ما اهدا بشود
آخرین اخبار