دومین همایش هم اندیشی طرح آمایش استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،ناصر حضرتی پر رییس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی در همایش آمایش سرزمینی با اشاره به اینکه تدوین سند آمایش استان در مراحل نهایی خود قرار دارد، افزود: تدوین سند آمایش استان که از ماه‌ها پیش شروع شده به مراحل نهایی خود نزدیک شده و بعد از برگزاری چند نشست تخصصی دیگر، جمع بندی و در شورای برنامه ریزی و توسعه استان طرح خواهد شد.

وی با اشاره به نشست‌های پیش رو در رابطه با برنامه آمایش استان گفت: برگزاری همایش با محوریت مباحث اجتماعی، فرهنگی، هنری و رسانه، برگزاری نشست با فعالین اقتصادی، اساتید دانشگاهی و نخبگان ملی منتسب به آذربایجان غربی از برنامه‌های پیش روی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جهت تدوین سند آمایش استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه به برخی از اولویت‌های مورد توجه در تدوین برنامه آمایش استان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بعد از احیا آن را ارائه کرد، راهبرد توسعه پایدار، متوازن و همه جانبه در جهت برون رفت استان از مدار توسعه نیافتگی است که این راهبرد در تدوین سند آمایش نیز مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

حضرتی اضافه کرد: سند توسعه آذربایجان غربی مصوب ۱۳۷۸ که در آن بسیاری از مباحث بنیادین توسعه مربوط به استان ذکر شده نیز مورد توجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در تدوین برنامه آمایش است.

وی با تاکید بر ضرورت وحدت و همدلی در جهت هموارسازی مسیر توسعه استان افزود: در ارتباط با مطالبه گری برای ارتقای جایگاه استان و سهم بری شایسته از امکانات کشوری به شدت نیازمند وحدت، همدلی و هم صدایی بویژه در ارکان توسعه استان هستیم؛ اختلاف و تشتت آراء و عدم وحدت در مضامین توسعه به شدت خطرناک و سمی مهلک برای توسعه استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: امروز دوره ناله و چانه زنی‌های موردی برای بهره مندی از امکانات کشوری گذشته و آنچه ما را در این مسیر یاری خواهد کرد، تدوین اسناد توسعه مثل برنامه آمایش و پرهیز جدی از روش‌های ناله و زاری است؛ لذا قابلیت ها، موانع، چالش‌ها و راهبرد‌های توسعه نه با ادبیات ناله بلکه هوشمندانه و با اقتدار باید بیان شود.

حضرتی، نقش مدیران را در هموارسازی مسیر توسعه استان نیز بسیار پراهمیت دانست و افزود: آذربایجان غربی در مسیر توسعه، علاوه بر تکمیل زیرساخت‌های اساسی، به شدت به وجود مدیران توانمند، قانون گرا، اخلاق گرا، جسور و شجاع نیازمند است که فارغ از گرایشات مختلف، مشفقانه حول محور توسعه متمرکز شده و خالصانه تلاش کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: استحقاق مردم آذربایجان غربی در بهره مندی از امکانات کشوری بیش از این‌ها است و امید داریم با تدوین سند آمایش و تحقق توسعه پایدار، متوازن و همه جانبه، گام‌های اساسی در جهت حل مشکلات مردم برداشته شود.

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش هم اندیشی در شمال استان 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.