جایزه جشنواره فیلم کوتاه ایتالیا به فیلمساز فرهنگی گیلان رسید

اثر فیلمساز فرهنگی گیلان جایزه جشنواره فیلم کوتاه سول لونا ایتالیا Sole Luna Short Film Festival را بدست آورد .

جایزه جشنواره فیلم کوتاه سول لونا ایتالیا به فلیم ساز فرهنگی گیلان رسیدبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: فیلم نور، سایه، زندگی، به نویسندگی، کارگردانی و تدوین شهریار پورسیدیان و تهیه کنندگی اداره کل بهزیستی گیلان و کاسپین فیلم ساخته شده است که توانست جایزه جشنواره فیلم کوتاه سول لونا Sole Luna Short Film Festival ایتالیا را کسب کند .

وی با اشاره به موضوع این فیلم مستند، افزود: این مستند درباره تلاش داریوش صادقی نقاش رودسری است که با روش‌های خلاقانه به فرزند کم توان ذهنی‌اش آموزش می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در بیانیه هیات داوران این جشنواره قوت، صداقت و تواضع فیلم و استفاده کارگردان از زبان مستقیم، اما شاعرانه و اصیل برای روایت داستان فیلم بعنوان دلایل برگزیده شدن این فیلم اشاره شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: فیلم مستند نور، سایه، زندگی تا کنون تندیس زرین چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد، جایزه هیات داوران سومین جشنواره بین المللی فیلم پرواز تهران و منتخب جشنواره‌های فیلم در کازان روسیه، بروکسل بلژیک و مسکو روسیه را کسب کرده است.

نادر جهان آرای گفت: جشنواره فیلم کوتاه سول لونا ۷ تا ۱۳ ژوئیه ٢٠١٩ (١٦ تا ٢٢ تیر ١٣٩٨) در شهر‌های ونیز وپالرمو ایتالیا برگزار شد.

وی در پایان تصریح کرد: شهریار پورسیدیان متولد ۱۳۵۸ است و ۲۰ سال سابقه درآموزش و پرورش داردو این هنرمند نخستین فیلم خود را در سال ۱۳۸۵ به نام میترا در ۲۷ سالگی ساخته است.

 

انتهای پیام / ق

 

فیلم نور، سایه، زندگی اثر فیلمساز گیلانی جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را کسب کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.