برخورد جدی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی با عوامل خرابگرایانه بناهای تاریخی اصفهان

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی و انتظامی با حضور و برخورد جدی مانع هر تحرک خرابگرایانه به بناهای تاریخی خواهند شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الله یاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه میدان امام خمینی (ره) به عنوان میراث ماندگار جهانی تفرج گاه گردشگران و شهروندان است، اظهار داشت: گاهی این موضوع مطرح می‌شود که شئونات و ایمنی بنا‌های میراثی و تاریخی حفظ نمی‌شود و این موضوعی است هر چند وقت یک بار یگان حفاظت میراث فرهنگی با آن مواجه می‌شود.

او افزود: طبیعی است که با کنترل و ابزار‌های نظارتی مستقیم و مختلف و با محدودیت‌هایی که اداره کل میراث فرهنگی دارد مهمترین عامل پیشگیری از رفتار‌های تخریبی، افزایش فرهنگ سازی و آگاهی بخشی از میراث فرهنگی برای شهروندان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه در شب‌های بلند تابستان عده‌ای در کنار بنا‌های تاریخی همچون عمارت هشت بهشت، مسجد امام و شیخ لطف الله به بازی‌های توپی مشغول می‌شوند، تصریح کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی با همکاری نیروی انتظامی با کنترل و نظارت بیشتری سعی کرد تا از ادامه این فعالیت‌ها جلوگیری کند.

او با بیان اینکه در دو هفته اخیر هیچ گونه گزارشی دال بر بازی‌های توپی صورت نگرفته است، ادامه داد: با افزایش‌های گشت‌های موضعی و ممانعت از انجام این گونه فعالیت‌های ورزشی درصدد آگاهی رسانی در حفاظت بنا‌های میراثی و تاریخی برآمدیم.

الله یاری با تاکید بر آنکه گردشگران و شهروندان که به میدان امام مراجعه می‌کنند به اهمیت این میراث ثبت شده جهانی واقف باشند، ابراز داشت: نیرو‌های یگان حفاظت و انتظامی با حضور و برخورد جدی مانع هر تحرک خرابگرایانه به بنا‌های تاریخی خواهند شد.

او افزود: تشدید مجازات باید موکول به قانون باشد و قانون پیش بینی‌های لازم نسبت به متخلفان بنا‌های تاریخی و میراثی را در نظر گرفته است. چنانچه شهروندانی مبادرت به تخریب بنا‌های تاریخی کنند مجازات سنگین در بر دارد و قابل پیگردی است.

الله یاری باز هم با تاکید بر افزایش فرهنگ سازی در بین شهروندان تصریح کرد: با تمام برخورد‌های قهرآمیز و جدیت با عواملی که بخواهند به بنا‌های تاریخی و میراثی آسیب وارد کنند، اما راه حل نهایی در افزایش فرهنگسازی و آشنایی و آگاهی شهروندان از این بنا‌های مهم است؛ بته این را هم در نظر داشته باشید که اداره کل میراث فرهنگی با محدودیت‌های زیادی هم در این زمینه دست و پنجه نرم می‌کند.

انتهای پیام/م

 

شوخی با متعرضان به بناهای تاریخی نداریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.