تلفات بی سابقه غیر نظامیان افغانستان در ۲۶ ماه گذشته

یوناما اعلام کرد که تلفات غیر نظامیان در ماه گذشته میلادی به بالاترین سطح خود در مقایسه با ۲۶ ماه گذشته رسیده است.

تلفات بی سابقه غیر نظامیان افغانستان در ۲۶ ماه گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در گزارشی اعلام کرد که تلفات غیر نظامیان در ماه گذشته میلادی (جولای) به بالاترین سطح خود در مقایسه با ۲۶ ماه گذشته رسیده است.

سازمان ملل در این گزارش آورده است: در ماه جولای سال جاری میلادی بیش از یک هزار و ۵۰۰ غیرنظامی در افغانستان کشته و زخمی شده اند.

بر اساس این گزارش، از اواسط سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون، در هیچ ماهی تلفات غیر نظامیان به این اندازه نبوده است.

سازمان ملل در این گزارش از حمله مرگبار گروه طالبان به مرکز لوژستیک ارتش افغانستان در کابل، حمله به فرماندهی پلیس قندهار، حمله به اداره امنیت ملی در غزنی، حمله به دفتر روند سبز در کابل، هدف قرار گرفتن مینی بوس حامل تعدادی از کارمندان وزارت معدن و حمله در مقابل دانشگاه کابل به عنوان حملات مرگبار در ماه گذشته یاد کرده است.

سازمان ملل در گزارش خود تعداد کشته‌ ها و زخمیان غیر نظامیان در ماه جولای را به تفکیک بیان نکرده است اما تصریح کرده که عناصر ضد دولتی عامل اصلی افزایش تلفات غیر نظامیان در این ماه بوده اند.

این در حالی است که یوناما چند روز پیش نیز در گزارشی اعلام کرده بود در شش ماه اول سال جاری میلادی هزار و ۳۶۶ غیرنظامی در افغانستان کشته شده اند که ۷۱۷ آنها توسط نیروهای دولتی و ۵۳۱ غیر نظامی نیز به دست مخالفین مسلح دولت جان باخته اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.