گواردیولا: قهرمانی در لیگ برتر مهم‌تر از رقابت های لیگ قهرمانان است

سرمربی منچسترسیتی در آستانه دیدار امروز تیمش با لیورپول در جام خیریه ادعا کرد برای او قهرمانی در لیگ جزیره ارزشمند‌تر از لیگ قهرمانان است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال منچسترسیتی فاتح لیگ برتر و لیورپول فاتح لیگ قهرمانان اروپا امشب در چارچوب کامیونیتی شیلد یا جام خیریه برابر هم قرار خواهند گرفت.

پپ گواردیولا که تیمش فصل گذشته با اختلاف یک امتیاز قهرمانی لیگ برتر را از چنگ لیورپول خارج کرد، در آستانه این دیدار ادعا کرد برای او قهرمانی در لیگ جزیره ارزشمند تر از لیگ قهرمانان است.

او در این رابطه گفت:لیگ قهرمانان اروپا یک تورنمنت مهم و قهرمانی در آن دشوار است. من می‌خواهم ۱۱ ماه خوشحال باشم و لیگ برتر مرا خوشحال می‌کند. در هر بازی وقتی برنده می‌شویم، خوشحال می‌شوم و به رستوران می‌روم که احساس بهتری داشته باشم.

وی ادامه داد: چرا من باید برای هفت بازی تا ماه فوریه صبر می‌کنم و همه کارهایم را تعطیل کنم؟ از نظر من، این خیلی پر خطر  است.گواردیولا در آستانه مصاف با لیورپول تاکید کرد که بالای سر بردن جام قهرمانی لیگ برتر انگلیس برای سومین سال پیاپی، در فصل آینده اولویت اول او و تیمش خواهد بود. اما پپ در ادامه اذعان کرد که سیتی امسال باید در چمپیونزلیگ هم قهرمان شود تا اعتباری که استحقاقش را دارد را بدست آورد.

سرمربی ۴۸ ساله سیتی در ادامه بیان کرد: وقتی قهرمانی‌های بیشتری در لیگ برتر داشته باشیم به موفقیت در اروپا هم نزدیک‌تر خواهیم شد. این روند خوبی است و فرایند درستی است که منچسترسیتی باید انجام دهد.


گواردیولا در پایان با انتقاد از فهرست ۱۰ بازیکن برتر سال فیفا اظهار داشت: من نمی‌خواهم بگویم که ۱۰ نفری که معرفی شده اند لیاقت آن را ندارند، اما من کمی متعجب هستم که ما در این فهرست هیچ بازی را نداشتیم، زیرا بازیکنان ما باور نکردنی بودند. به عنوان مثال من فکر نمی‌کنم هیچ بازیکنی به اندازه سیلوا که با پرتغال هم قهرمان لیگ ملت‌ها شد، فصل موفقی داشته باشد. این جوایز معمولا وقتی شما را لحاظ می‌کنند که در لیگ قهرمانان اروپا قهرمان شوید یا در مراحل بالاتر باشید. رقابت‌های دیگر حساب نمی‌شود. بنابراین اگر ما قهرمان لیگ قهرمانان شویم، بازیکنان ما آنجا حضور خواهند داشت.


بیشتر بخوانید:

دی بروینه در صدر بیشترین دستمزد دریافتی لیگ برتر جزیره

دنی آلوز به سائوپائولو برزیل پیوست

گاردین: جهانبخش از فشار روانی رها شده است


انتهای پیام/

آخرین اخبار از فوتبال در اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.