۱۴ استان میزبان اردو‌های دانش آموزی تابستانه

رییس سازمان جوانان هلال احمرکشور گفت: در سال گذشته ۱۰ هزار عضو جوان از اردو‌های منطقه‌ای و کشوری سازمان جوانان بهره‌مند شدند.

۱۴ استان میزبان اردو‌های دانش آموزی تابستانهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شهاب الدین صابونچی رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: قشر نوجوان برای سازمان جوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دانش‌آموزان انگیزه و آموزش‌پذیری بالا و قابل تاملی دارند و از فرصت‌ها و ظرفیت‌های مختلف برای آموزش اعضای کانون‌های دانش‌آموزی با حضور در مدارس، برگزاری اردوها، جشنواره‌ها و فضای مجازی استفاده می‌کنیم.

صابونچی با اشاره به اینکه در تابستان جاری اردو‌های دوستی ویژه اعضای برتر و فعال کانون‌های دانش آموزی در چهار منطقه در کشور برگزار می‌شود، اظهارکرد: برگزاری اردو‌های شکرانه، المپیاد آماده برای نوجوانان و به موازات این برنامه‌ها نیز برای اعضای کانون‌های دانشجویی و جوانان در قالب اردو‌های نشاط و امید و معرفت هلال به صورت منطقه‌ای و کشوری در حال برگزاری است.

او با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰ هزار عضو جوان از اردو‌های مختلف منطقه‌ای و کشوری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استفاده کردند، افزود: در تابستان امسال نیز با وجود مشکلات مالی و محدودیت‌ها تلاش می‌کنیم که با همین کمیت و کیفیت بیشتر این برنامه‌ها اجرا شود.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به تنوع میزبانی‌ها عنوان کرد: با هدف مشارکت و افزایش توانمندی استان ها، در سال جاری ۱۴ استان میزبان و مجری برنامه‌ها و اردو‌های تابستانه سازمان جوانان هستند.

شهاب الدین صابونچی تصریح کرد: هفتمین دوره مسابقات کشوری المپیاد آماده با همکاری خیلی خوب و موثر وزرات آموزش و پرورش در سال جاری برگزار شد.

او با اشاره به تعامل با دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اردو‌های ویژه کانون‌های هلال احمر در دانشگاه آزاد سراسر کشور به میزبانی شهر نیشابور به واسطه همین تعاملات و همکاری با دانشگاه شکل گرفت و سعی می‌کنیم این تعامل و مشارکت با سایر ارگان‌ها و نهاد‌ها نیز افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه نباید از موضوعات محتوایی و رویکرد‌های بشردوستانه غافل شد، افزود: همانگونه که جام بشردوستی را برای دانش اموزان طراحی کردیم و برگزیدگان این طرح به اردو‌های دوستی دعوت شدند تا اصل بشردوستی را تمرین کنند، برای اولین بار نیز مسابقات ملی سخنوری را با هدف اینکه هر کدام از اعضای داوطلب سازمان سفیران بشردوستی در جامعه باشند، برای اعضای کانون‌های دانشجویی برگزار کرده‌ایم.

او عنوان کرد: اجرای کار تشکیلاتی در راستای تمرین کار گروهی و ازخودگذشتگی، تشویق و ایجاد انگیزه در بین اعضای فعال، آموزش‌های مهارتی، امدادی و محتوایی از اهداف برگزاری این اردو‌ها و فوق برنامه‌ها است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در مراسم اختتامیه چهارمین دوره اردو‌های دوستی منطقه جنوب و جنوب شرق کشور ویژه دختران گفت: اعضای کانون‌های دانش آموزی هلال احمر سفیران بشردوستی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به گسترش رفتار‌های بشردوستانه در جامعه توسط جمعیت هلال احمر افزود: ترویج و تحکیم اصل بشردوستی و فرهنگ سازی خدمات داوطلبانه امدادی، عام المنفعه و فراهم آوردن زمینه‌ی مناسب جهت شناخت عینی در بین آحاد جامعه توسط دانش آموزان و نوجوانان از اهداف برگزاری اردو‌های دوستی است.

فلاح با اشاره به اینکه کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر در جامعه ایران اسلامی نهادی دانش‌آموزی، غیرسیاسی و غیر‌دولتی است، افزود: برنامه‌ها و فعالیت‌های این کانون‌ها در مدارس در راستای اهداف جمعیت هلال‌احمر برای تسکین آلام بشری، صلح و دوستی و تفاهم، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و تأمین احترام انسان‌ها است.

او شرکت در فعالیت‌های بشردوستانه، کار تیمی و همچنین احساس مفید بودن را نیز از اهداف اردو‌های دوستی عنوان کرد و گفت: ساداکو تنها کودکی نبود که در فاجعه هیروشیما آسیب دید، ولی اتفاقی که برای این کودک ژاپنی افتاد باعث شد تا درنای اوریگامی به نماد صلح تبدیل شود.

اوگفت: تعامل برای انجام فعالیت‌ها و مشارکت در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌ها منطبق بر نیاز‌های همسو با اهداف جمعیت تحققی است که در برنامه‌های هدفمند سازمان جوانان مشاهده می‌کنیم و خواستار آن هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: ایجاد پویایی، خودباوری و احساس مسئولیت در شرایط زندگی جمعی علی‌رغم تفاوت‌های فردی و اجتماعی از جمله برنامه‌هایی است که برای دانش آموزان در این اردو‌ها به دنبال هستیم.

انتهای پیام/س

اختتامیه چهارمین دوره اردو‌های دوستی منطقه جنوب و جنوب شرق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار