طالبان: مانع برگزاری انتخابات می شویم و به تجمعات انتخاباتی حمله می کنیم

طالبان در بیانیه ای اعلام کرد که برگزاری انتخابات با حضور نیروهای خارجی مشروعیت ندارد و این گروه مانع از برگزاری آن خواهد شد.

طالبان: مانع برگزاری انتخابات می شویم و به تجمعات انتخاباتی حمله می کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، طالبان در بیانیه ای اعلام کرد که برگزاری انتخابات با حضور نیروهای خارجی مشروعیت ندارد و این گروه مانع از برگزاری آن خواهد شد.

در بیانیه طالبان آمده است که تمامی امور مربوط به انتخابات افغانستان توسط سوی کشورهای خارجی پیش برده می شود و اراده آنهاست که نقش تعیین کننده در این روند دارد نه مردم.

طالبان با اشاره به جنجال های انتخابات گذشته ریاست جمهوری افغانستان و وساطت جان کری، وزیر خارجه وقت افغانستان و تشکیل دولت وحدت ملی افزوده است که شهروندان افغانستان نباید در این روند سهمیم شوند.

این گروه ادعا کرده است که دولت افغانستان تنها بر بخش اندکی از خاک افغانستان حاکمیت دارد و انتخابات تنها در بعضی شهرها انجام می یابد.

طالبان افزوده است که این گروه با جدیت برای جلوگیری از برگزاری انتخابات تلاش می کند و مانع تشکیل کمپین های انتخاباتی خواهد شد. وی همچنین از مردم خواسته است که برای دور شدن از خطرات حمله طالبان، به تجمعات انتخاباتی نروند.

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است در تاریخ 6 میزان/ مهر سال جاری برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار