آغاز جشنواره مبل و منبت «اشترمل» تویسرکان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت

مدیر اداره میراث فرهنگی تویسرکان گفت: جشنواره صنایع مبل و منبت روستای «اشترمل» شهرستان تویسرکان آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،اسحاق ترکاشوندمدیر اداره میراث فرهنگی تویسرکان در حاشیه آغاز به‌کار جشنواره صنایع مبل و منبت روستای اشترمل  بیان کرد: این جشنواره از نمایشگاهی با ۴۰ غرفه مجزا برخوردار است که ۳۲ غرفه از این تعداد مختص به صنایع مبل و منبت و هشت غرفه نیز مربوط به توانمندی‌های حوزه صنایع دستی شهرستان تویسرکان است.

او با بیان اینکه روستای اشترمل از ۴۹۰ کارگاه فعال صنایع مبل و منبت برخوردار است، گفت:  این کارگاه صنایع مبل و منبت برای ۶۸۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

ترکاشوند تاکید کرد: دهکده مبل و منبت اشترمل، طراحی و تولید نقش «گلریز»  را بدون استفاده از دستگاه‌ها و ماشین‌های خودکار در سراسر کشور را در انحصار خود دارد.

او ادامه داد :  شهرستان تویسرکان از بیش از چهار هزار و ۷۴۷ کارگاه تولید صنایع مبل و منبت و بیش از هفت هزار و ۶۰۰ شاغل در این بخش برخوردار است.

 مدیر اداره میراث فرهنگی تویسرکان   از بهره‌برداری از سالن و مجموعه تخصصی تولید مبل و منبت با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در روستای اشترمل در هفته جاری خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره مبل و منبت روستای اشترمل، گامی موثر و بلند در جهت معرفی ظرفیت‌های صنایع دستی، تولیدات حوزه مبل و منبت و توانمندی‌های متنوع شهرستان تویسرکان در بخش‌های مختلف است.

 جشنواره صنایع مبل و منبت روستای اشترمل امسال برای بار دوم در روز ۲۵ مردادماه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به طور رسمی آغاز به‌کار می‌کند و تا ۲۸ مرداماه آماده استقبال از عموم علاقه‌مندان است.

اشترمل یکی از روستا‌های شهرستان تویسرکان واقع در کیلومتر ۱۹ جاده تویسرکان به جوکار است که کیفیت تولیدات صنایع مبل و منبت آن به ویژه طرح «گلریز» از اعتبار و شهرتی ملی برخوردار است.

انتهای پیام/د.ا

جشنواره مبل و منبت «اشترمل» تویسرکان آغاز به‌کار کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.