زیبایی و درخشش شیعیان در دوران امامت «امام هادی (ع) /یافتن ویژگی‌های انسان کامل در زیارت «جامعه کبیره»

کارشناس علوم قرآنی گفت: قرائت زیارت جامعه کبیره و برخورداری و بهره‌مندی از آن از بهترین راه‌های ادا کردن دین خود نسبت به امام هادی (ع) است. در زیارت شریف جامعه کبیره ویژگی‌های انسان‌های کامل آمده و آنچه که به ما نهی شده، برای رشد ما است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین علی ثمری کارشناس علوم قرآنی درباره ویژگی‌های دوران امامت «امام هادی (ع)» گفت: دوران امامت حضرت «امام هادی (ع)» یکی از دوران‌های پرنور و زیبای درخشش شیعیان است. بایستی میراث گران‌بهایی را که در دفاع از آرمان‌های تشیع و سازماندهی نیرو‌های شیعه در زمان «امام هادی (ع)» شکل گرفته، امروز محترم بشماریم و به پاس گرامیداشت آن، اهداف عالیه‌ای که آن امام بزرگوار دنبال می‌کردند را مدنظر داشته باشیم.

زیبایی و درخشش شیعیان در دوران امامت «امام هادی (ع) /یافتن ویژگی‌های انسان کامل در زیارت «جامعه کبیره»

وی در خصوص اعمال روز ولادت «امام هادی (ع)» افزود: زیارت شریف «جامعه کبیره» یادگاری از «امام هادی (ع)» است. در دعای «جامعه کبیره» راه و رسم بندگی حق در سایه‌سار امامت وجود دارد. باید نسبت به امامت و ولایت به گونه‌ای که مورد توجه ائمه خدا و حضرت «امام هادی (ع)» بوده، معرفت پیدا کنیم و در این راستا قدم برداریم.

این کارشناس علوم قرآنی اظهار کرد: کرسی‌های درس و بحث حضرت «امام هادی (ع)» با توجه به شرایط زمانی خاصی که آن بزرگوار داشتند منحصر به فرد است. در شرایطی که آن زمان شیعیان در وضعیت خاصی قرار داشتند و تحت نظر بودند و شرایط امنیتی حاکم بود، «امام هادی (ع)» موفق می‌شوند با سازماندهی که به آحاد شیعه داشتند، انسان‌هایی را تربیت کنند که در دوران غیبتشان سکان‌دار هدایت مردم باشند.

حجت الاسلام ثمری افزود: شاگردان ممتاز و روشنگری به عنوان طلایه‌داران این صحنه از «امام هادی (ع)» بهره گرفتند و از چشمه‌سار زلال معارف آل محمد توسط این امام همام بهره‌مند و برخوردار شدند، مانند افرادی، چون «احمد بن اسحاق قمی» و همچنین در زمان حضرت امام «حسن عسگری (ع)» نیز دیگر شاگردانی از این امام همام جلودار بوده و صحنه‌گردان صحنه‌های دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های ایشان بودند.

زیبایی و درخشش شیعیان در دوران امامت «امام هادی (ع) /یافتن ویژگی‌های انسان کامل در زیارت «جامعه کبیره»

وی خاطرنشان کرد: قرائت زیارت «جامعه کبیره»، برخورداری و بهره‌مندی از آن بهترین راه ادا کردن حق خود نسبت به «امام هادی (ع)» است. در زیارت شریف جامعه کبیره ویژگی‌های انسان‌های کامل آمده و آنچه که به ما نهی شده برای رشد ما است. هر انسانی که بهتر از معارف اهل بیت (ع) برخوردار شود؛ دین را بهتر فهمیده و مسیر زندگی‌اش در جهتی قرار می‌گیرد که مورد توجه و تایید اهل بیت (ع) باشد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.