رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران:

سامانه پژوهش‌یار موجب ارتقاء کیفیت پژوهش‌ها می‌شود

آروین گفت: سامانه پژوهش‌یار موجب جلوگیری از انجام پژوهش‌های تکراری، موازی‌کاری و ارتقاء کیفیت پژوهش‌ها خواهد شد.

سامانه پژوهش یار موجب ارتقا و کاهش موازی کاری می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در آیین رونمایی از نسخه جدید پژوهش یار با قابلیت اتصال به سامانه شفافیت شورای شهر با تاکید بر اجماع نظر در این سامانه گفت: اجماع نظر و عملکرد جزء مواردی بود که از ابتدای شروع به کار مدیریت شهری در دستور کار بود و پژوهش از جایگاه بالایی برخوردار است.

رئیس کمیته شفافیت با اشاره بر این نکته که چگونه می‌توان جلب مشارکت ایجاد کرد؟ بیان کرد: خوشبختانه با همسویی با شهردار تهران توانستیم کاری بسیار زمان بر را امروز به سرانجام برسانیم که در آن مشارکت و نظر عمومی را به کار بگیریم.


بیشتر بخوانید؛ اطلاعات ۶۵ هزار کارمند شهرداری روی سایت شفاف قرار گرفت


آروین با تاکید بر ارتقاء سطح پژوهش‌ها در مدیریت شهری افزود: یکی از مهمترین اقدام‌هایی که در پژوهش‌یار اتفاق می‌افتد این است که با جلوگیری از انجام پژوهش‌های تکراری در واحد‌های مختلف و در منظر عموم قرار دادن آن موجب ارتقاء کیفیت پژوهش‌ها خواهد شد.

او با اشاره به انجام پژوهش‌های تکراری تصریح کرد: انجام پژوهش‌های تکراری همواره موجب از دست رفتن زمان و بودجه در پروژه‌های شهری شده است و امیدواریم با این سامانه بتوانیم از هدر رفت زمان و بودجه در پروژه‌های شهری جلوگیری کنیم.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران با اشاره بر این نکته که تمام پیوست‌های پروژ‌ه‌ها در این سامانه در منظر عمومی قرار می‌گیرد، بیان کرد: با رونمایی از این سامانه پژوهشگر می‌داند که پژوهش او دیگر در کتابخانه‌ها بایگانی نمی‌شود و تمام اساتید و همکاران پروژه او را بررسی و تجزیه و تحلیل می‌کنند.

آروین با تاکید بر در دسترس قرار گیری پروژه‌ها برای دیگر واحد‌ها افزود: با به کار گیری این سامانه دیگر شاهد بی اطلاعی نهاد‌ها از پژوهش‌های انجام شده در حوزه‌های مختلف نیستیم.

او با تاکید بر ارتقاء کیفیت پژوهش‌ها تصریح کرد: اگر ناظر وقت کافی برای رصد پروژه نداشته باشد دیگر کارشناسان می‌توانند پژوهش را تجزیه و تحلیل کنند که همین امر به طور حتم ارتقاء پژوهش‌ها را به دنبال دارد.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران با اشاره به از بین رفتن خلاء موجود بین دانشگاه و پژوهش‌ها بیان کرد: در دسترس قرار گیری پژوهش‌ها موجب افزایش پتانسیل مشارکت دانشگاه‌ها در سیاست و در نهایت منجر به اصلاح فرآیند‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

پژوهش‌های تکراری موجب از دست رفتن  بودجه پروژه‌های شهری شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار