رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح کرد؛

قول معاون علمی ریاست جمهوری برای ساخت مرکز رشد جدید در علوم پزشکی ایران

کوهپایه با تاکید بر اهمیت استارت آپ‌ها در حوزه سلامت از قول معاون علمی رئیس جمهور برای ساخت مرکز رشد در دانشگاه ایران خبر داد.

قول معاون علمی ریاست جمهوری برای ساخت مرکز  رشد جدید در علوم پزشکی ایرانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در استارتاپ ویکند حرکت به سوی زیست بوم خلاق و نوآور سلامت که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم را هدف اصلی خود قرار داده و در ایجاد زیست بوم‌های در حوزه سلامت رشد خوبی داشته است؛ امروز میزبان استارتاپ‌های مختلف در حوزه سلامت دیجیتال هستیم و امیدواریم شرایطی ایجاد کنیم تا فناوران بتوانند ظرفیت‌های خود را بیشتر نشان دهند.

او ادامه داد: متاسفانه در بسیاری از بخش‌های سلامت دیجیتال مصرف کننده هستیم و باید بتوانیم با استارتاپ‌ها ایده‌ها را به تفکرات عملی برسانیم و نیازهایتان را به سمت شرکت‌های استارتاپی سوق دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: امیدواریم در شرایط کنونی کشور که فضا برای استارتاپ‌ها مناسب است بتوانیم از آن‌ها بیشتر استفاده کنیم و از تهدید‌های در دوران تحریم با استارتاپ‌ها فرصت بسازیم.

کوهپایه زاده بیان کرد: امیدواریم در شتاب دهنده دیجیتال هلث و مرکز رشد بتوانیم شرایط را برای فعالیت استارتاپ‌ها بیش از پیش آماده کنیم و بازار خوبی به ویژه در منطقه برای محصولات دانش بنیان در حوزه سلامت دیجیتال داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه در حوزه سلامت دیجیتال تلاش می‌کنیم قطب کشوری شویم، گفت: از حدود سه تا چهار سال گذشته به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم و حمایت از شرکت‌های حرکت می‌کنیم.


بیشتر بخوانید:شناسایی ۱۴۲ شرکت سلامت دیجیتال/ استفاده از جوانان در ساختار فناوری‌های سلامت


برگزاری دوره‌های مشترک با دانشگاه شریف برای تربیت فارغ التحصیلان فناور

کوهپایه زاده گفت: با ١٠ هزار دانشجو و مراکز تحقیقاتی و رشد ظرفیت‌های خوبی داریم و دوره‌های مشترکی با دانشگاه صنعتی شریف برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان برگزار می‌کنیم تا فارغ التحصیلان کارآفرین و فناور داشته باشیم.

در ادامه عباس متولیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: دکتر ستاری روز گذشته در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی ایران قول مساعد برای ساخت ساختمان جدید مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دادند.

وی ادامه داد: شرکت‌هایی ادعا کرده‌اند که از سال ٢٠٣٠ اندام‌های مصنوعی با سلول‌های بدن انسان ساخته می‌شود و در حوزه فناوری سلامت رشد زیادی در دنیا شاهد هستیم.

شتاب دهنده های سلامت در جذب پزشکان موفق ترند

در ادامه سجاد مروجی، رئیس کارگروه سلامت الکترونیک ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: تب استارتاپ‌ها در کشور داغ شده است، اما در این حوزه‌ها بخش‌هایی هستند که کمتر به آن‌ها توجه شده و یکی از این حوزه‌ها سلامت دیجیتال و استفاده از تلفن همراه برای ارتقا سلامت است.

وی ادامه داد: اغلب اکوسیستم استارتاپی بعد از برگزاری ویکند‌ها شکل نمی‌گیرد و ٩٠ درصد ویکند‌ها فقط یک روزه هستند و بعد از اتمام دنبال نمی‌شوند.

رئیس کارگروه سلامت الکترونیک ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی معتقد است که باید بعد از ویکند‌ها اکوسیستم برای فعالیت استارتاپ‌ها شکل گیرد.

مروجی گفت: در مواردی شاهد هستیم مرکز شتاب‌دهی افتتاح می‌شود و به عنوان مرکز شتاب دهی بدون تخصص در حوزه سلامت ورود می‌کند و اما درست‌ترین راه این است دانشگاه‌ها علوم پزشکی در تعامل با دانشگاه مهندسی یک شتاب دهنده راه بیندازنند.

رئیس کارگروه سلامت الکترونیک ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: مراکز شتاب دهی سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی اغلب در جذب پزشکان موفق‌تر هستند و به دنبال ایجاد مراکز شتاب دهی در حوزه سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستیم.

او افزود: در کشور محدودیت‌هایی برای فعالیت در حوزه دیجیتال داریم، اما در برخی کشور‌های دنیا این محدودیت‌ها وجود ندارد و بازار خارج برای فعالیت برخی استارتاپ‌ها فراهم است؛ برخی استارتاپ‌ها علاقه دارند در ویکند‌های مختلف شرکت کنند و جایزه ببرند، اما خروجی مردمی ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار