نخست‌وزیر دانمارک: گرینلند فروشی نیست!

مت فردریکسن، نخست‌وزیر دانمارک در واکنش به ایده ترامپ برای خرید گرینلند اعلام کرد این منطقه برای فروش نیست و ایده فروش آن به آمریکا بی معنی و پوچ است.

نخست‌وزیر دانمارک: گرینلند فروشی نیست!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مت فردریکسن، نخست‌وزیر دانمارک در واکنش به ایده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای خرید گرینلند اعلام کرد این منطقه برای فروش نیست و ایده فروش آن به ایالات متحده بی معنی و پوچ است.

مت فردریکسن طی سفری به گرینلند در مصاحبه با روزنامه سرمیتسیاک (Sermitsiaq) گفت: «گرینلند فروشی نیست. گرینلند متعلق به دانمارک نیست و متعلق به گرینلند است. من قویا امیدوارم که این موضوع به طور جدی گفته نشده باشد.»

برنامه ریزی شده است تا ترامپ در سفر ماه آینده به کپنهاگ با فردریکسن و کیم کیلسن، نخست‌وزیر گرینلند که اراضی خود مختار دانمارک محسوب می‌شود، دیدار کند.

لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید روز یکشنبه گزارش‌های رسانه‌ها در روز‌های اخیر را درباره صحبت‌های خصوصی ترامپ با مشاورانش در زمینه ایده خرید گرینلند تایید کرد.

کودلو در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: «من نمی‌خواهم نتیجه‌ای را پیش بینی کنم. صرفا می‌گویم رئیس‌جمهور که درباره خرید املاک و مستغلات سررشته دارد، می‌خواهد به خرید گرینلند فکر کند.»

مقام آمریکایی افزود، شرایط در حال «پیشرفت بوده است» و هری ترومن، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا نیز خرید گرینلند را خواستار بود.

وی تاکید کرد: «دانمارک مالک گرینلند است، دانمارک متحد ما است، گرینلند یک مکان استراتژیک محسوب می‌شود، و آنجا مقدار بسیار زیادی از مواد معدنی باارزش وجود دارد.»

فردریکسن در گفتگو با شبکه دانمارکی DR نیز گفته است: «این بحثی پوچ و بی معنی است، و البته کیم کیلسن به طور واضح گفته است که گرینلند فروشی نیست. بحث‌ها به این شکل پایان می‌یابد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار