۱۵ کشته و زخمی در حمله به کاروان نظامی ترکیه در سوریه

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد در پی حمله هوایی به کاروان نظامی این کشور در سوریه، شماری کشته و زخمی شدند.

۱۵ کشته و زخمی در حمله به کاروان ترکیه در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد در پی بمباران هوایی یک کاروان نظامی این کشور در سوریه سه نفر کشته و ۱۲ نفر مجروح شدند.

طبق ادعای این وزارتخانه «این حمله هوایی در زمان انتقال این نیرو‌ها به پاسگاه نظارتی نهم در ادلب واقع در شمال سوریه صورت گرفت.»

وزارت دفاع ترکیه همچنین اعلام کرد: «ما به شدت این حمله را که در تناقض با توافقات، گفتگو و همکاری موجود با روسیه است، محکوم می‌کنیم.»

روسیه و ترکیه پارسال در  چارچوب «توافق سوچی»  بر سر ایجاد منطقه کاهش تنش در استان ادلب و خارج کردن عناصر تروریستی از این منطقه توافق کردند؛ اما اکنون ارتش ترکیه نه تنها به تعهدات خود در خروج گروه‌های تروریستی از منطقه کاهش تنش پایبند نبوده، بلکه آشکارا با ارسال کاروان و تجهیزات نظامی قصد کمک رسانی به گروه های تروریستی در خان شیخون را دارد. 

ترکیه در حالی این اقدام را محکوم کرده که گزارش‌ها حاکی از آن است که کامیون‌های حاوی تسلیحات ترکیه برای نجات تروریست‌های جبهه النصره وارد حومه شهر خان شیخون شده اند. وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد خودرو‌های زرهی و کامیون‌های سلاح ترکیه روز دوشنبه برای نجات تروریست‌های شکست‌خورده «جبهه النصره» از مناطق مرزی عبور کردند و وارد حومه شهر خان شیخون شدند. (اینجا )

 نیرو‌های ارتش سوریه در پی درگیری‌های شدید با عناصر تروریستی، سرانجام بامداد دوشنبه پس از پنج سال موفق شدند وارد  شهر مهم و راهبردی خان شیخون شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار