وکیل خدمه سابق نفتکش آدریان دریا: موکلانم ناعادلانه بازداشت شدند

وکیل کاپیتان و خدمه سابق نفتکش ایرانی آدریان دریا گفت موکلانش به خاطر سیاسی کاری آمریکا بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، ریچارد ویلکینسون، وکیل کاپیتان و خدمه سابق نفتکش ایرانی آدریان دریا گفت موکلانش به صورت ناعادلانه و به خاطر سیاسی کاری آمریکا بازداشت شدند.

وکیل سه خدمه سابق از جمله کاپیتان این نفتکش بزرگ ایرانی که در جبل الطارق گرفتار شد، می‌گوید موکلانش به صورت ناعادلانه بازداشت و به قربانیان تلاش آمریکا برای توقیف این کشتی تبدیل شدند.

 وکیل خدمه نفتکش ایرانی گفت: داستانی که ما از موکلان خود شنیدیم این بود که آن‌ها از حضور پلیس و بالگرد متعجب شدند. روز بعد جبل الطارق قانون خود را تغییر داد تا اجازه بازداشت این افراد را بدهد. کشتی پرچم پاناما را داشت که پرچم آن گرفته شد و به عنوان کشتی بدون کشور وارد شد. این افراد بازداشت شدند و به آن‌ها گفته شد زانو بزنند و دست‌ها را بر سر خود بگذارند.

او گفت: در روز آخر دولت آمریکا نامه‌ای به دادگاه نوشت و درباره آزادی این کشتی به خاطر تحریم‌های آمریکا اعتراض کرد، اما این درخواست رسمی آمریکایی‌ها را مسئولان قضایی جبل الطارق بررسی کردند و به این نتیجه صحیح رسیدند که تحریم‌های آمریکا در اروپا نمی‌تواند اعمال شود.

ریچارد ویلکینسون گفت: این احساس در جهان وجود داشت که این خدمه مقصر و در حال رفتن به سوریه بودند، اما آن‌ها به خاطر سیاسی کاری در پشت صحنه با چنین اتهامی روبرو شدند. ما دیدیم که به این صورت نبود و آن‌ها می‌خواستند به قبرس بروند و به همین جهت احساس امنیت می‌کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار