مرغ فروشان تابع قیمت ستاد تنظیم بازارنیستند

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: قیمت مرغ بر اساس قیمت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده اما رعایت نمی‌شود .

مرغ فروشان تابع قیمت ستاد تنظیم بازارنیستندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محسن میرزایی معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: این دو نرخی بودن قیمت مرغ باعث شده در بحث نظارت تکلیف خودمان را در برخورد با متخلفین ندانیم.

او با اشاره به اینکه قیمت تعیین شده مرغ توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان در کرمان اجرایی نمی‌شود افزود: دو نرخی بودن قیمت مرغ از سوی سازمان حمایت یا ستاد تنظیم بازار استان نظارت در بازار کرمان را سخت کرده است.

او بابیان اینکه نظارت آخرین حلقه توزیع کالا در بازار است بیان کرد: در توزیع کالا هیچ برنامه‌ای وجود ندارد و توزیع کالا در کشور نظام‌بند نیست.

میرزایی با اشاره به اینکه نبود سیستم توزیع مناسب باعث سودجویی دلالان و توزیع ناعادلانه کالا می‌شود افزود: در چهار ماهه نخست امسال ۲۷ هزار واحد صنفی در استان کرمان بازرسی شده و دو هزار و ۷۰۰ پرونده تخلف واحد‌های صنفی در استان تشکیل شده است.

معاون بازرسی ونظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد ۳۳۶ گشت مشترک بازرسی در سطح استان انجام شد و افزایش ۳۲ درصدی در تعداد گشت‌های مشترک داشتیم عنوان کرد: هزار و ۴۷۲ نانوایی در سطح استان بازرسی و تعداد ۱۲۶ فقره پرونده تخلف برای تعدادی از نانوایی‌های استان تشکیل شده است.

او با اشاره به اینکه گرانی در بازار بیشتر از گران‌فروشی است و نگرانی مردم بیشتر بحث گرانی کالاهاست افزود: در بحث سیب‌زمینی و پیاز سال‌های گذشته این محصول روی زمین کشاورزی می‌ماند، اما امروزه صادرات و یا قاچاق می‌شود و به همین دلیل قیمت پیاز در مقطعی به بالای ۱۰ هزار تومان رسید.

انتهای پیام/ح

گرانی مرغ به ستاد تنظیم بازار ربط ندارد

برچسب ها: قیمت ، تنظیم بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار