انور قرقاش: ماندن امارات در ائتلاف عربی به تصمیم عربستان بستگی دارد

به دنبال ایجاد شکاف در ائتلاف متجاوز سعودی، مقام ارشد اماراتی ادامه حضور ابوظبی در این ائتلاف را منوط به تصمیم ریاض دانست.

انور قرقاش: ماندن امارات در ائتلاف عربی وابسته به تصمیم عربستان استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در صفحه رسمی توئیتر خود اعلام کرد مشارکت امارات در ائتلاف عربی و حضور در یمن پاسخ به درخواست و دعوت ملک سلمان بوده است.

وی گفت: تداوم حضور امارات در ائتلافی که عربستان آن را در یمن فرماندهی می‌کند مرتبط با همین درخواست است.

وزیر مشاور امارات داشتن روابط راهبردی با عربستان را عامل تداوم داشتن یا نداشتن حضورشان در ائتلاف و کمک در به اصطلاح ایجاد ثبات در یمن در چهارچوب ائتلاف عربی دانست.

قرقاش افزود: در شرایط سخت کنونی که عربستان را احاطه کرده روابط ابوظبی و ریاض استوارتر و گسترده‌تر شده است.

نیرو‌های «کمربند امنیتی» وابسته به شورای انتقالی یمن و تحت حمایت امارات در اواسط ماه اوت و پس از چهار روز درگیری‌های خونین با نیرو‌های منصور هادی که تحت حمایت عربستان قرار دارند بیشتر مراکز دولت مستعفی را در عدن تحت کنترل خود درآوردند.

سازمان‌های حقوق بشری محلی و بین المللی اعلام کردند که در درگیری‌ها در عدن بیش از ۴۰ نفر کشته و ۲۶۰ تن دیگر زخمی شدند. بر اساس گزارش ها، امارات متحده عربی و عربستان سعودی با ایجاد جبهه‌های جدید در یمن به دنبال تجزیه این کشور هستند.

حمله ائتلاف عربی-سعودی که از مارس ۲۰۱۵ به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن به این کشور انجام شد تاکنون علاوه بر تخریب زیرساخت‌ها و بحرانی کردن شرایط اقتصادی و درمانی این کشور، به کشته شدن بیش از ۱۶ هزار و زخمی شدن بیش از ۲۴ هزار غیرنظامی منجر شده است.

انصارالله، ارتش و نیرو‌های مردمی یمن نیز در پاسخ به این تجاوزگری‌های عربستان و محاصره کردن مردم بیگناه طی چهار سال، حملات پهپادی گسترده‌ای را علیه ریاض آغاز کرده و تاکنون مواضع بسیاری از جمله فرودگاه بین المللی أب‌ها و پایگاه هوایی ملک خالد را در جنوب عربستان به دقت هدف قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: امارات ، عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
چه تعریفی نموده این شریک عربستان ، حال که مشکلات و شرایط سخت ، عربستان را احاطه کرده ، بهتر از این نمیشد . معلوم شد شرایط برای خودتان هم سخت شده ، شاید بیشتر . مثل گرگ ها که روبروی هم میخوابند ، چون بهم اعتماد ندارند . . حال نگران یکدیگرند کدام زودتر بجان آن یکی افتد ، سرنوشتشان روشن است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
قرقاش تو چی میگی بابا برو پی کارت ها
آخرین اخبار