واکنش تند وزیر خارجه آمریکا به اقدام ایران در تحریم بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها

مایک پمپئو به اقدام ایران در تحریم لابی صهیونیستی موسوم به «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» (FDD) واکنش نشان داد.

واکنش تند وزیر خارجه آمریکا به اقدام ایران در تحریم بنیاد دفاع از دموکراسی‌هابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا بامداد امروز جمعه (به وقت تهران) به اقدام ایران در تحریم لابی صهیونیستی موسوم به «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» (FDD) واکنش نشان داد.

بر این اساس، وزارت امور خارجه ایران دوم شهریورماه سال جاری بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و مدیر آن را که به یکی از مشاوران «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در اعمال تروریسم اقتصادی علیه ایران تبدیل شده را با استناد به «قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» در فهرست تحریمی جمهوری اسلامی ایران قرار داد.

پمپئو در واکنش، بامداد جمعه اعلام کرد: «تلاش‌های مداوم رژیم ایران برای ارعاب FDD که یک اندیشکده آمریکایی است -تأکید می‌کنم اندیشکده است- بایستی توسط همه افراد دوستدار آزادی در سراسر دنیا محکوم شود. آمریکا این تهدید‌ها را نادیده نمی‌گیرد و رژیم ایران را بابت آن پاسخگو خواهد کرد.»

فهرستی که سال ۲۰۱۱ از اسامی شماری از حامیان مالی FDD به رسانه‌ها درز پیدا کرده نشان می‌هد تقریبا تمام حامیان مالی و موسسان این موسسه از یهودیان شناخته‌شده آمریکایی هستند که روابط نزدیک و دیرینه‌ای با اسرائیل و به خصوص حزب «لیکود» به رهبری «بنیامین نتانیاهو» دارند.

این افراد که عمدتا با عنوان «خیّر» فعالیت می‌کنند، بخشی از سرمایه خود را برای تأمین امنیت اسرائیل صرف کرده‌اند و عمدتا هم سابقه‌ای طولانی در دشمنی با ایران دارند. «ادگار برونفمن» رئیس سابق کنگره یهودیان جهان که تا زمان مرگ در سال ۲۰۱۳ از حامیان سرسخت اسرائیل بود، به همراه برادرش یکی از حامیان مالی FDD بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار