خبر خوش وزیر بهداشت برای تمام بیماران کشور/چیزی به نام کمبود دارو در کشور وجود ندارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:همه دارو‌های مورد نباز کشور تا پایان امسال تأمین‌شده و چیزی به نام کمبود داروی اساسی و تجهیزات پزشکی در کشور نخواهیم داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید نمکی ساعاتی پیش در آئین افتتاح هم‌زمان ۴۰ پروژه بهداشت و درمان استان سمنان و جلسه هیئت‌امنای علوم پزشکی این استان در سالن امام جواد ستاد مرکزی این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: با تلاش‌های انجام‌شده تا پایان امسال هیچ کارخانه داروسازی در کشور برای تولید دارو و تأمین نیاز دارویی کشور و صادرات دارو کمبود مواد اولیه نخواهد داشت.

او با اشاره به برگزاری منظم جلسات قرارگاه دارویی کشور عنوان کرد: امروز در جنگ تمام‌عیار اقتصادی با دشمن هستیم و آمریکا تمام تلاش خود را بکار بسته است تا به خیال خام خود ما را به زانو در بیاورد؛ اما این آرزوی خود را به گور می‌برد، البته باید در این جنگ هوشمندانه و عالمانه عمل کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه این وزارتخانه امروز در حال برنامه‌ریزی برای تأمین نیاز دارویی کشور در سه‌ماهه نخست سال آینده است بر لزوم برگزاری مستمر قرارگاه دارویی در استان‌های کشور تأکید و تصریح کرد: باید دانشگاه‌های علوم پزشکی در هر استان نیاز‌های دارویی خود را هفته‌به‌هفته به قرارگاه دارویی کشور اعلام کنند.

او با اشاره به برخی نیاز‌های کاذب دارویی در کشور و علاقه کاذب برخی پزشکان و بیماران به دارو‌های خارجی گفت: برخی بیماران نسخه‌هایی در دست داشته و به نام کمبود دارو می‌چرخاند که پزشکان آنان در حالی این دارو‌های خارجی را تجویز کرده‌اند که مشابه آن را پنج‌تا ۱۰ تولیدکننده داخلی می‌سازد.


بیشتر بخوانید: اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک در تمام داروخانه‌ها تا آبان ماه


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: البته در کنار حمایت از داروسازان داخلی سلامت مردم نیز اولویت نخست وزارت بهداشت است و اگر هر دارویی تولید داخل کیفیت کافی را نداشته باشد، جلوی تولید آن را می‌گیریم و اجازه ورود دارو‌های داخلی را خواهیم داد.

نمکی بر لزوم توجه بر شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت تأکید کرد و با بیان اینکه امروز باید جلب رضایت مردم در مراکز درمانی به اولویت‌های مهم استان‌ها بدل شود بیان کرد: در این راستا به‌زودی سیستم پیامکی ارزیابی عملکرد کادر درمانی در مراکز درمانی کشور راه‌اندازی می‌شود.

او با اشاره به اینکه امروز بیماری‌های غیر واگیر یکی از مشکلات مهم حوزه سلامت در کشور است گفت: از ۳۸۰ هزار مورد آمار مرگ‌ومیر سال گذشته در کشور تنها ۲۵۰ هزار مورد آن مربوط به بیماری‌های غیر واگیر بود و بیش از ۹۷ هزار مورد نیز ناشی از عوارض مربوط به فشارخون بالا بود که باید برای کاهش این آمار اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/پ

 

سفر وزیر بهداشت به سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار