براری: شرایط تیم ملی وزنه‌برداری خوب نیست/ کادر فنی اشتباهاتش را قبول نمی‌کند

محمد‌رضا براری، با انتقاد از عملکرد سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری از احتمال ناکامی ملی‌پوشان در بازی‌های جهانی تایلند صحبت کرد.

محمد رضا براری، دارنده مدال طلای مسابقات وزنه برداری آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص تکرار موضوع دوپینگ در رشته وزنه برداری اظهار داشت: وقتی فدراسیون از نادو (ستاد مبارزه با دوپینگ) می‌خواهد تا در بازی‌ها و مسابقات کشوری حضور داشته باشد، یعنی به دنبال جلوگیری از این پدیده است. از قبل هم به شرکت کنندگان در این بازی‌ها اطلاع رسانی شده بود و وزنه بردار باید به صورت پاک روی تخته می‌رفت. به نظر من، مقصر خود ورزشکار است. من با یکی از همین افرادی که آزمایش دوپینگش مثبت اعلام شده است، صحبت کردم. متوجه شدم از ماده‌ای استفاده کرده که خودش نیز از ممنوعه بودنش اطلاعی نداشته است. به هر حال در بحث اطلاع رسانی، فدراسیون وزنه برداری باید بیشتر کار کند.

براری: شرایط تیم ملی وزنه‌برداری خوب نیست/ برخواه اشتباهاتش را قبول نمی‌کند/ چرا از دیگران مشورت نمی‌گیریم


 بیشتر بخوانید: حسینی: ۵ بار در ایران تست دوپینگ دادم/ هیچ ماده ممنوعه‌ای استفاده نکردم


اگر کادر فنی نمی‌تواند ورزشکاری را اداره کند، دیگر اسمش کادر فنی نیست

براری در مورد مصدومیت سهراب مرادی، وزنه بردار دسته ۹۶ کیلوگرم تیم ملی گفت: وقتی سهراب مرادی در تمرین تیم ملی مصدوم می‌شود، یعنی او زیر نظر کادر فنی بوده است. اگر کادر فنی نمی‌تواند ورزشکاری را اداره کند، دیگر اسمش کادر فنی نیست. سهراب که در این مصدومیت تقصیر زیادی ندارد. خودم ورزشکار بودم و می‌دانم گاهی اوقات یک وزنه بردار تحت تاثیر هیجاناتی زیر وزنه‌ای می‌رود و سهراب هم زیر وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی این اتفاق برایش رخ داده است و در بازه ۲ ماهه تا بازی‌های جهانی، نیازی به انجام این حرکت نداشت. سهراب بدون مداوای کامل دوباره در تمرین تیم ملی دچار این مصدومیت شد.

براری: شرایط تیم ملی وزنه‌برداری خوب نیست/ برخواه اشتباهاتش را قبول نمی‌کند/ چرا از دیگران مشورت نمی‌گیریم


بیشتر بخوانید: جراحی ملی پوش وزنه برداری در آلمان


کادر فنی اشتباهاتش را قبول نمی‌کند

او ادامه داد: یادم است که در اردو‌های قبل، اگر ورزشکاری سراغ وزنه‌ سنگین می‌رفت، جلوی او را می‌گرفتند. اگر سهراب مرادی مصدوم نبود، بدون شک در این بازی‌ها ( رقابت‌های جهانی تایلند) مدال طلا را کسب می‌کرد. این موضوع به نظر من ضعف کادر فنی را نشان می‌دهد. هرچند که بعد از این مصدومیت کادر فنی مسئولیتی را قبول نمی‌کند و چیزی را گردن نمی‌گیرد. حتی، آقایان سهراب مرادی را مقصر این مصدومیت عنوان کردند. زمانی که کوروش باقری سرمربی تیم ملی وزنه برداری بود، هیچ ورزشکاری اجازه نداشت به تنهایی تمرین کند. انسان باید واقعیت‌ها را قبول کند. وقتی کسی اشتباهی می‌کند، باید آن را قبول و عذرخواهی کند. متاسفانه چنین چیزی در کادر فنی تیم ملی وزنه برداری نداریم.        

با جوانگرایی مشکلی ندارم اما باتجربه‌ها را به یکباره کنار نگذاریم

براری افزود: من خیلی چیز‌ها را دیدم و سکوت کردم. من را از اردوی تیم ملی کنار گذاشتند و کیا قدمی را به جای من به اردو اضافه کردند و بعد‌ها او را نیز کنار گذاشتند. به جز علی هاشمی، الآن در تیم ملی وزنه برداری کسی نداریم که در دسته ۱۰۹ کیلوگرم، در یکضرب وزنه ۱۸۰ کیلویی را بلند کند. نمی‌خواهم خودم را مثال بزنم، اما چرا بسیاری از وزنه برداران با تجربه را کنار می‌گذاریم؟ من با جوانگرایی مشکلی ندارم، اما وزنه برداری که ۱۰، ۱۵ سال در تیم ملی بوده است، به هر حال تجربه دارد و کنار گذاشتن یکباره او درست نیست.

براری: شرایط تیم ملی وزنه‌برداری خوب نیست/ برخواه اشتباهاتش را قبول نمی‌کند/ چرا از دیگران مشورت نمی‌گیریم


بیشتر بخوانید: انوشیروانی: سکوت وزیر ورزش برای ما عجیب است/ اعتراضی به شخص علی مرادی نداریم


شرایط برای بازی‌های جهانی ایده‌آل نیست

او در مورد بازی‌های جهانی تایلند که کمتر از ۱۰ روز دیگر برگزار می‌شود، گفت: اتفاقاتی در وزنه برداری رخ داده است و شرایط به هیچ وجه ایده‌آل نیست. بعید می‌دانم که نتیجه قابل قبولی در این بازی‌ها کسب کنیم. سهراب مرادی و سعید علی حسینی مصدوم هستند و شخصا وقتی علی هاشمی را دیدم، متوجه شدم که او نیز شرایط روحی خوبی ندارد. تیم ملی به شرایط بهتری نیاز دارد و شرایط کنونی، اصلا خوب نیست. البته علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری تمام تلاش خود را می‌کند تا ایران، تیم ملی وزنه برداری خوبی داشته باشد اما کادر فنی، وزنه بردارانی را کنار گذاشته که  جایگزینی برای آن‌ها ندارد.


بیشتر بخوانید: اسامی وزنه برداران اعزامی به مسابقات جهانی اعلام شد


بعید می‌دانم در وزن ۱۰۹ کیلوگرم، نماینده مان جزء ۶ نفر اول قرار بگیرد

براری اضافه کرد: در بازی‌های جهانی لهستان در سال ۲۰۱۳، ۶ وزنه بردار در اردوی تیم ملی حاضر نشدند. اما کوروش باقری، سرمربی وقت تیم ملی بلافاصله بهادر ملایی را اضافه کرد و او نیز مدال نقره را به دست آورد. من می‌خواهم از دسته فوق سنگین صحبت کنم. در این وزن، سعید علی حسینی را نداریم و به جای او علی داوودی عازم تایلند خواهد شد. او وزنه بردار جوان و قابلی است، اما شرایط بازی‌ها جهانی اینگونه نیست که بخواهد آن‌جا با رقبایی مثل لاشا تالاخادزه‌ گرجستانی رقابت کند. یا در وزن ۱۰۹ کیلوگرم حالا که علی هاشمی را نداریم، بعید می‌دانم نماینده مان جزء ۶ نفر اول قرار بگیرد.

براری: شرایط تیم ملی وزنه‌برداری خوب نیست/ برخواه اشتباهاتش را قبول نمی‌کند/ چرا از دیگران مشورت نمی‌گیریم

به کیانوش رستمی حق می‌دهم که تنهایی تمرین کند

او ضمن حمایت از کیانوش رستمی، گفت: گاهی مواقع به کیانوش رستمی حق می‌دهم که تنهایی تمرین می‌کند. اگر کیانوش زیر نظر این کادر فنی تمرین می‌کرد، تا به حال از تیم ملی خط می‌خورد و در تیم جایی نداشت. مثل زمان بازی‌های آسیایی که کادر فنی اصرار داشت کیانوش را خط بزند. اختلافاتی که کادر فنی درست کرده بود، باعث نتیجه نگرفتن رستمی در بازی‌های جهانی سال بعد شد. رستمی الآن شرایط ایده آلی دارد و از تجربیات بزرگان وزنه برداری مثل برادرش کمک می‌گیرد.

برخواه به بهرام‌زاده گفت دلم می‌خواهد تو را کنار بگذارم

براری ادامه داد: محسن بهرام زاده در یکی از گروه‌های فضای مجازی، فایل صوتی از محمدحسین برخواه منتشر کرد که در آن برخواه به بهرام زاده گفته بود، دلم می‌خواهد تو را از تیم ملی کنار بگذارم. اگر بهرام‌زاده در تیم ملی عضویت داشت، در همین مسابقات جهانی می‌توانست امتیاز خوبی را برای تیم کسب کند. این تیم جوان است، اما قوی نیست و برای منافع و پرچم ایران باید همه تلاش مان را بکنیم و از همه ظرفیت‌های مان نیز باید استفاده کنیم چرا که برای هر مسابقاتی که کاروانی را اعزام می‌کنیم، هزینه‌های بسیاری را صرف می‌کنیم. نتیجه چه می‌شود؟ این که مدام بگوییم جوانگرایی کردیم، فایده‌ای ندارد. اصلا پسندیده نیست که بگوییم، چون دوست ندارم؛ برخی را از تیم ملی کنار می‌گذارم. این‌ها شایسته وزنه برداری نیست.

براری: شرایط تیم ملی وزنه‌برداری خوب نیست/ برخواه اشتباهاتش را قبول نمی‌کند/ چرا از دیگران مشورت نمی‌گیریم

اگر برخواه از دیگران مشورت بگیرد، کار بدی نکرده‌است

او در پایان گفت: من در حال حاضر تمریناتم را ادامه می‌دهم. البته نه به صورت منظم. یکی از قهرمان‌های وزنه برداری چند روز پیش با من صحبت کرد و از من خواست تا دوباره خودم را برای تیم ملی آماده کنم. اما شرایط تیم ملی ایده آل نیست. اگر از من بخواهند که به تیم ملی برگردم، این کار را می‌کنم چرا که من به هر حال یا باید ورزشکار باشم یا باید سراغ مربیگری بروم و از این ۲ حالت خارج نیستم و کار دیگری هم یاد نگرفتم. به نظر من برخواه، علی اکبر خورشیدی فر و علی جباری مربیان بزرگی در وزنه برداری هستند، اما برخواه اگر از دیگر پیشکسوتان و بزرگان این رشته مشورت بگیرد، کار بدی نمی‌کند. شاید دیگران بتوانند به او کمک کنند. البته در پایان باید بگویم که در این بین علی مرادی به عنوان رئیس فدراسیون این رشته همه تلاشش را می‌کند و امیدوارم اوضاع تیم ملی ازاین شرایطی که دارد، بهتر شود.


انتهای پیام/

اظهارات براری درخصوص شرایط این روزهای وزنه برداری           

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار